Narrow your search

Library

UCLouvain (2)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

ULB (1)

ULiège (1)

VIVES (1)


Resource type

book (3)


Language

English (2)

French (1)


Year
From To Submit

2024 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
3-6-9-12+ : apprivoiser les écrans et grandir
Author:
ISBN: 9782749279145 2749279143 Year: 2024 Publisher: Toulouse: Erès,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dans cette édition augmentée et remise à jour de son célèbre ouvrage "3-6-9-12", Serge Tisseron poursuit son combat pour construitre ensemble une société connectée, responsable et créative. Il prend en compte l'usage de plus en plus précoce des nouveaux réseaux sociaux chez les jeunes et expose les recherches les plus récentes concernant nos usages des outils numériques. Tous les domaines en sont bouleversés : le rapport aux savoirs et aux apprentissages, la construction de l'identité et les formes du lien social. Nos enfants doivent apprendre à utiliser ces outils pour démutiplier leurs possibilités d'agir sur le monde et éviter leurs usages problématiques. Pour cela, il est indispendable de les introduire dans leur vie au bon moment et de la bonne façon. Ces nouvelles balises 3-6-9-12+ aident les parents et les éducateurs y parvenir.


Book
Children and young people's digital lifeworlds : domestication, mediation, and agency
Author:
ISBN: 9783031513039 3031513037 Year: 2024 Publisher: Cham : Palgrave McMillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Digital media use in early childhood : birth to six
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9781350226838 9781350120273 1350120278 1350226831 Year: 2024 Publisher: New York: Bloomsbury Academic,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

"Including a glossary of key terms, this book draws on a three-year research project examining the realities of 0-5 years olds' experiences of these technologies in the UK and Australia. The authors draw heavily on Vygotsky and engage with other thinkers including Bronfenbrenner and Bruner. It explores how parents of young children evaluate these opportunities and concerns, and how they try to work out ways to parent in relation to technologies they did not experience in their own childhood. The book examines how digital technologies fit in with other elements of children's daily lives including their preferences, pleasures and sociability"--

Listing 1 - 3 of 3
Sort by