Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Dans cette édition augmentée et remise à jour de son célèbre ouvrage "3-6-9-12", Serge Tisseron poursuit son combat pour construitre ensemble une société connectée, responsable et créative. Il prend en compte l'usage de plus en plus précoce des nouveaux réseaux sociaux chez les jeunes et expose les recherches les plus récentes concernant nos usages des outils numériques. Tous les domaines en sont bouleversés : le rapport aux savoirs et aux apprentissages, la construction de l'identité et les formes du lien social. Nos enfants doivent apprendre à utiliser ces outils pour démutiplier leurs possibilités d'agir sur le monde et éviter leurs usages problématiques. Pour cela, il est indispendable de les introduire dans leur vie au bon moment et de la bonne façon. Ces nouvelles balises 3-6-9-12+ aident les parents et les éducateurs y parvenir.
Computers and children --- Mass media and children --- Child psychology
Choose an application
Digital media --- Internet and children. --- Mass media and children. --- Social aspects.
Choose an application
"Including a glossary of key terms, this book draws on a three-year research project examining the realities of 0-5 years olds' experiences of these technologies in the UK and Australia. The authors draw heavily on Vygotsky and engage with other thinkers including Bronfenbrenner and Bruner. It explores how parents of young children evaluate these opportunities and concerns, and how they try to work out ways to parent in relation to technologies they did not experience in their own childhood. The book examines how digital technologies fit in with other elements of children's daily lives including their preferences, pleasures and sociability"--
Early childhood education --- Digital media --- Internet and children --- Mass media and children
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|