Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Met DraaiTaal 3.0 groep 7 breiden kinderen in groep 7 spelenderwijs hun woordenschat uit. Met de woordenkeuze sluiten we aan bij zowel de nieuwste citotoetsen Woordenschat als de meest gebruikte taalmethoden, Staal en Taal actief.Deze leerdoos bestaat uit 4 spellen voor groep 7: 2 spellen Matchen en 2 spellen Draaien. Ieder spel Draaien bevat 12 series van 4 kaarten. Ieder spel Matchen bevat 4 series van 12 kaarten. Bij de spelvorm Draaien zoeken leerlingen het goede woord bij een zin en komen zo tot een oplossingswoord. Met de spelvorm Matchen worden je leerlingen uitgedaagd om de juiste betekenissen van woorden te zoeken.
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Lexicology. Semantics --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Woordenschat --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Woordenschatuitbreiding --- Basisonderwijs --- Zelfsturend leren --- Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling --- Taal --- Taalverwerving --- Taalspel --- Tekstbegrip --- vzw Kompanjon
Choose an application
Met DraaiTaal 3.0 groep 5 breiden kinderen in groep 5 spelenderwijs hun woordenschat uit. Met de woordenkeuze sluiten we aan bij zowel de nieuwste citotoetsen Woordenschat als de meest gebruikte taalmethoden, Staal en Taal actief.Deze leerdoos bestaat uit 4 spellen voor groep 5: 2 spellen Matchen en 2 spellen Draaien. Ieder spel Draaien bevat 12 series van 4 kaarten. Ieder spel Matchen bevat 4 series van 12 kaarten. Bij de spelvorm Draaien zoeken leerlingen het goede woord bij een zin en komen zo tot een oplossingswoord. Met de spelvorm Matchen worden je leerlingen uitgedaagd om de juiste betekenissen van woorden te zoeken.
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Lexicology. Semantics --- Lager onderwijs --- Nederlands --- Woordenschat --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Woordenschatuitbreiding --- Basisonderwijs --- Zelfsturend leren --- Centraal Instituut voor Toetsontwikkeling --- Taal --- Taalverwerving --- Taalspel --- Tekstbegrip --- vzw Kompanjon
Choose an application
Met de aanpak Close Reading help je leerlingen om (prenten)boeken en teksten daadwerkelijk te doorgronden. Close Reading zorgt er niet alleen voor dat leerlingen deze beter begrijpen; door de gevarieerde werkvormen beleven ze er ook veel plezier aan. Hoe geef je Close Reading concreet vorm in jouw groep? Dit boek bevat tien compleet uitgewerkte lessenseries voor groep 4 en 5. Per lessenserie (van drie sessies) staat steeds één prentenboek of tekst centraal. Gekozen is voor mooie, vaak bekende en veelgelezen prentenboeken en teksten (ook gedichten), zowel verhalend als informatief. Close Reading in de praktijk bestaat uit twee delen. Deel 1 geeft kernachtig weer wat Close Reading is, hoe je geschikte prentenboeken en teksten kiest en hoe je jouw lessen opbouwt. In deel 2 volgen de lessenseries, inclusief veel voorbeelden, tips, werkvormen en werkbladen. De werkbladen zijn ook digitaal beschikbaar. Met Close Reading in de praktijk doe je veel inspiratie en ideeën op voor hoe je met allerlei teksten in jouw groep aan de slag gaat. Zo wordt begrijpend lezen leuk; niet alleen voor de leerlingen, maar ook voor jezelf! (bron: flaptekst)
Didactiek --- Taal --- Begrijpend lezen --- Begrijpend luisteren --- Leesvaardigheid --- Nederlandse taal ; didactiek --- Begrijpend lezen ; basisonderwijs --- tekstbegrip --- Schoolbooks - Didactic material --- Nederlands --- Lezen --- Leesplezier --- Close reading --- Leesonderwijs --- Lager onderwijs --- Basisonderwijs --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 2de jaar (doelgroep) --- lager onderwijs 3de jaar (doelgroep) --- didactiek --- leesvaardigheden --- jeugdliteratuur --- begrijpend lezen --- leesonderwijs --- leesmethoden --- Schrijven --- Spel
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|