Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Voor wie er nog aan twijfelde: corona heeft met één ruk de sociale ongelijkheid in het onderwijs blootgelegd. Het was geen sinecure de meest kwetsbare gezinnen te bereiken om de dreigende leerachterstand en sociale isolatie te weren. Hoopvol is dat scholen meer dan ooit de weg vonden naar welzijnsorganisaties om die outreach mee mogelijk te maken. Samen bundelden ze hun krachten om zowel het leren van de kinderen als het welzijn van gezinnen te garanderen. Daar valt veel uit te leren.HOGENT onderzocht samenwerkingen tussen onderwijs en welzijnssector die als doel hebben om kwetsbare gezinnen (op en rond de basisschool) beter te ondersteunen. De onderzoekers stelden vast dat die samenwerkingen broodnodig blijken, maar niet altijd een evidentie zijn. Deze gids wil inspireren. De auteurs verzamelden vele verhalen, reflecties en ideeën om scholen én welzijnssector nog meer samen te brengen. De lezer vindt ook een kader terug om zich te positioneren binnen onderwijs, welzijn én op de brug tussen beide. Zo wordt interprofessioneel leren, denken én handelen gestimuleerd.Bron: https://www.epo.be/nl/mammoet/4659-kan-onderwijs-zonder-welzijn-en-vice-versa-9789462672611.html
Social welfare methods --- Community organization --- School management --- samenwerkingsverbanden --- welzijnswerk --- schoolopbouwwerk --- Armoede --- Kansarmoede --- Sociale ongelijkheid --- Welzijn --- CLB --- Welzijnswerk --- Onderwijsbeleid --- Pedagogische begeleiding --- Didactic strategies --- didactische werkvormen --- Social problems --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of education --- Social policy --- Flanders --- Coronacrisis --- Onderwijs --- Kwetsbare gezinnen --- Socio-economische kwetsbaarheid --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Outreachende hulpverlening --- Hulpverlening --- Samenwerking --- Sociale welzijnszorg --- Relatie onderwijs - maatschappij --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding --- Brugfiguur --- Lokaal beleid
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|