Narrow your search

Library

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

DocAtlas (1)

KDG (1)

KU Leuven (1)

Odisee (1)

PXL (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Sociaal-emotioneel functioneren van kinderen op de basisschool
Author:
ISBN: 9789088509070 Year: 2019 Publisher: EPO

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Kinderen in Nederland brengen vanaf hun vierde tot en met ongeveer hun twaalfde een groot deel van hun tijd door op de basisschool. Daar zitten ze in een klas samen met een groep andere kinderen en voor velen is dit acht jaar lang dezelfde groep. Een groot deel van de sociaal-­emotionele ontwikkeling vindt dus plaats in deze setting.In dit boek behandelt Francine Jellesma alle aspecten van deze ontwikkeling: relaties met leeftijdsgenoten, de band en interacties met de leerkracht, de emotionele ontwikkeling en de sociaal-emotionele problemen in de klas inclusief de bijbehorende doelen en interventies. Ze gaat specifiek in op faalangst, schoolweigering, pesten, motivatie en betrokkenheid. Ook de grote ontwikkelingspsychologische theorieën komen aan bod, evenals de pedagogische theorieën over onderwijs en hoe je deze terugziet in de manier waarop het onderwijs is vorm­gegeven. Daarnaast legt Jellesma uitgebreid uit welke doelen scholen op sociaal-emotioneel gebied moeten behalen.

Listing 1 - 1 of 1
Sort by