Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen in Nederland brengen vanaf hun vierde tot en met ongeveer hun twaalfde een groot deel van hun tijd door op de basisschool. Daar zitten ze in een klas samen met een groep andere kinderen en voor velen is dit acht jaar lang dezelfde groep. Een groot deel van de sociaal-emotionele ontwikkeling vindt dus plaats in deze setting.In dit boek behandelt Francine Jellesma alle aspecten van deze ontwikkeling: relaties met leeftijdsgenoten, de band en interacties met de leerkracht, de emotionele ontwikkeling en de sociaal-emotionele problemen in de klas inclusief de bijbehorende doelen en interventies. Ze gaat specifiek in op faalangst, schoolweigering, pesten, motivatie en betrokkenheid. Ook de grote ontwikkelingspsychologische theorieën komen aan bod, evenals de pedagogische theorieën over onderwijs en hoe je deze terugziet in de manier waarop het onderwijs is vormgegeven. Daarnaast legt Jellesma uitgebreid uit welke doelen scholen op sociaal-emotioneel gebied moeten behalen.
Developmental psychology --- Didactics of Kindergarten --- kinderpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- onderwijspsychologie --- Didactics of primary education --- Educational psychology --- Personality development --- socio-emotionele ontwikkeling --- 433.4 --- sociaal-emotionele opvoeding --- sociale vaardigheden --- didactiek --- sociale, relationele en seksuele opvoeding van het kind --- Sociale ontwikkeling --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Leraren basisonderwijs --- Psychologen --- Pedagogen --- Logopedist --- Relatie leerling - school --- Leeftijdsgroepen --- Pesten --- Faalangst --- Motivatie --- Betrokkenheid --- Betrokkenheid ouders-kind --- Sociaal-emotionele ontwikkeling --- schoolbetrokkenheid --- emoties --- PXL-Education 2020 --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingsproblemen --- basisonderwijs --- pesten --- motivatie --- Leraar basisonderwijs --- Psycholoog --- Pedagoog --- Leeftijdsgroep --- Ouderbetrokkenheid
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|