Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
This paper undertakes two calculations, one for all developing countries, the other for 34 developing countries that together account for 90 percent of the world's stunted children. The first calculation asks how much lower a country's per capita income is today as a result of some of its workers having been stunted in childhood. The analysis uses a development accounting framework, relying on micro-econometric estimates of the effects of childhood stunting on adult wages, through the effects on years of schooling, cognitive skills, and height, parsing out the relative contribution of each set of returns to avoid double counting. The estimates show that, on average, the per capita income penalty from stunting is around 7 percent. The second calculation estimates the economic value and the costs associated with scaling up a package of nutrition interventions using the same methodology and set of assumptions used in the first calculation. The analysis considers a package of 10 nutrition interventions for which data are available on the effects and costs. The estimated rate-of-return from gradually introducing this program over a period of 10 years in the 34 countries is 17 percent, and the corresponding benefit-cost ratio is 15:1.
Cognitive Skills --- Early Child and Children's Health --- Education --- Educational Sciences --- Health, Nutrition and Population --- Nutrition --- Nutrition Intervention --- Per Capita Income --- Rate of Return --- Reproductive Health --- Social Assistance --- Stunting --- Wages
Choose an application
De wereldberoemde psychologe Carol Dweck van Stanford University heeft, na tientallen jaren onderzoek naar prestatie en succes, een baanbrekend begrip ontdekt: de kracht van onze mindset.Dweck legt uit dat het niet alleen onze vaardigheden en talenten zijn die voor succes zorgen, maar ook onze statische of op groei gerichte mindset. Ze maakt duidelijk waarom het prijzen van de intelligentie en het talent van onze kinderen niet bevorderlijk is voor hun zelfvertrouwen en prestaties, maar hun succes zelfs in de weg kan staan. Met de juiste instelling kunnen we onze kinderen motiveren en hen helpen op school beter te presteren, en tegelijk op persoonlijk en professioneel vlak onze eigen doelen bereiken.Dweck onthult wat alle goede ouders, leerkrachten, topmanagers en sportlieden al weten en laat zien hoe een simpel idee over de werking van de hersenen, liefde voor leren en veerkracht kan creëren, die de basis vormen voor prestaties op elk terrein.Nieuw in de herziene versie van Mindset:- Mindsets in organisaties: Ook organisaties kunnen een statische of een op de groei gerichte mindset hebben. Over mindsets in organisaties is nog meer te vertellen, zo ook de vruchten die je ervan kunt plukken.- Drie misvattingen over groeimindset; of te wel de valse groeimindset. Hoe krijg je een (echte) groeimindset en geef je deze ook door?- De reis naar een (echte) groeimindset in 4 stappen.(Bron: www.swpbook.com)
Levenskunst --- 172 --- levenskunst --- cognitieve psychologie --- zelfontplooiing --- zelfzorg --- psychologie --- ethiek - levenskunst en zelfopvoeding --- 159.95 --- Mindset --- Growth mindset --- sociale relaties --- ouderschap --- prestaties --- Psychiatry --- bedrijfsleven --- competenties --- motivatie --- schoolleven --- soft skills --- employability skills --- denken --- slagen --- Mentaliteit --- leraarschap --- Psychology --- empowerment --- veerkracht --- cognitieve vaardigheden --- psychologische veerkracht --- psihološka odpornost --- reziliență psihologică --- psychological resilience --- psiholoģiskā noturība --- psihološka otpornost --- psühholoogiline vastupidavus --- психическа устойчивост --- psykisk modstandsdygtighed --- psichologinis atsparumas --- odporność psychiczna --- psykologinen resilienssi --- psychická odolnost --- resilienza psicologica --- pszichológiai reziliencia --- resiliencia psicológica --- resiliência psicológica --- reżiljenza psikoloġika --- résilience psychologique --- psychische Belastbarkeit --- psychická odolnosť --- ψυχολογική ανθεκτικότητα --- psykologisk resiliens --- psykologisk återhämtningsförmåga --- psykologisk motståndskraft --- psyykkinen palautumiskyky --- психична устойчивост --- kognitiivsed oskused --- kognityviniai įgūdžiai --- compétences cognitives --- когнитивни умения --- cognitive skills --- aptitudini cognitive --- kognitīvās prasmes --- kognitivní dovednosti --- competências cognitivas --- kognitivne vještine --- abilità cognitive --- kognitívne zručnosti --- kognitive færdigheder --- kognitive Fähigkeiten --- kognitivne spretnosti --- γνωστικές δεξιότητες --- umiejętności poznawcze --- kognitiiviset taidot --- ħiliet konjittivi --- capacidades cognitivas --- kognitiva färdigheter --- kognitív készségek --- gestão do tempo --- immaniġġjar tal-ħin --- ajaplaneerimine --- spreekvaardigheid --- slušne spretnosti --- skills development --- skaitymo įgūdžiai --- läsförmåga --- įgūdžių ugdymas --- Hören --- Zeitmanagement --- развитие на умения --- zručnosti v čítaní --- abilità di lettura --- tidshantering --- δεξιότητες ανάγνωσης --- luistervaardigheid --- ontwikkeling van vaardigheden --- capacidades de escucha --- čitanje --- gestionarea timpului --- listening skills --- puhetaito --- slušanje --- gestion du temps --- organizacija vremena --- tidsforvaltning --- sviluppo delle abilità --- ανάπτυξη δεξιοτήτων --- gestione del tempo --- bralne spretnosti --- poslechové dovednosti --- tidsstyring --- govor --- rozwój umiejętności --- Sprechen --- talförmåga --- govorne spretnosti --- умения за говорене --- time-management --- lukutaito --- gestión del tiempo --- умения за слушане --- διαχείριση χρόνου --- capacidade para ouvir --- capacité à s’exprimer --- zarządzanie czasem --- čtenářské dovednosti --- leesvaardigheid --- prasmju attīstīšana --- rozvoj dovedností --- olvasott szöveg értése --- δεξιότητες ομιλίας --- beszédkészség --- δεξιότητες ακρόασης --- készségfejlesztés --- prasme klausīties --- lasītprasme --- taitojen kehittäminen --- rozvoj zručností --- lugemisoskus --- umiejętność słuchania --- tidsplanlægning --- časový manažment --- oskuste arendamine --- capacidades de expresión oral --- dezvoltarea competențelor --- väljendusoskus --- abilități de ascultare --- competências comunicativas --- organizace času --- abilități de vorbire --- umiejętność czytania --- ħiliet tas-smigħ --- desenvolvimento de competências --- abilità di produzione orale --- språklig förmåga --- razvoj spretnosti --- desarrollo de capacidades --- læsefærdigheder --- ħiliet tat-taħdit --- kuuntelutaidot --- abilități de citire --- zručnosti v počúvaní --- Lesen --- capacité à écouter --- zručnosti v rozprávaní --- kuulamisoskused --- competências de leitura --- ħiliet tal-qari --- laika plānošana --- żvilupp tal-ħiliet --- færdighedsudvikling --- hallott szöveg értése --- ajanhallinta --- razvoj vještina --- talefærdigheder --- compétences en lecture --- reading skills --- умения за четене --- upravljanje časa --- abilità di ascolto --- klausymo įgūdžiai --- kalbėjimo įgūdžiai --- lyttefærdigheder --- développement des compétences --- speaking skills --- intellektuell förmåga --- laiko valdymas --- runātprasme --- capacidades lectoras --- időgazdálkodás --- Entwicklung von Fähigkeiten --- vyjadřovací dovednosti --- persoonlijk leiderschap --- Cognitive psychology
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|