Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (3)

KBR (2)

UCLL (2)

VIVES (2)

AP (1)

DB (1)

DocAtlas (1)

EhB (1)

KADOC (1)

KDG (1)

More...

Resource type

book (2)

audio (1)

dissertation (1)


Language

Dutch (2)

Undetermined (1)


Year
From To Submit

2014 (3)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Dissertation
Buitengewone ouderbetrokkenheid : aanpakken van schoolverzuim door te werken aan een kwalitatieve en kwantitatieve toename van de ouderbetrokkenheid in het buitengewoon basisonderwijs
Author:
Year: 2014 Publisher: Gent VSPW

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Time2stop : zingen tegen pesten en cyberstalken : cd
Authors: --- ---
ISBN: 9789031737864 Year: 2014 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het cd-liedboek Time2stop neemt je mee naar de wereld van Timi: Droomermaaroplosland.Timi is een verlegen jongen met veel talenten, maar hij voelt zich wel een beetje verloren in de maatschappij. Hij heeft geen vrienden en wordt gepest … Daarom vlucht hij in een droomwereld waar hij niet vatbaar is voor enig gevaar en zich weerbaarder leert op te stellen. Uiteindelijk keert Timi toch terug naar de aarde. Zich inzetten voor kinderen die zich ook wat buitengesloten voelen, wordt er zijn levensdoel.De problematiek van pesten en cyberstalken is nog nooit zo actueel geweest. Bijna wekelijks lezen en horen we in de media tot welke drama’s dit kan leiden. Time2stop helpt dit wereldwijde probleem bespreekbaar te maken. De talrijke doetips zetten aan om op een speelse wijze de koe bij de horens te vatten.


Book
Oprit 14 : naar een schooltraject zonder snelheidsbeperkingen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789038223896 Year: 2014 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Oprit 14 is een onderzoek naar de schoolloopbanen van jongeren in de tweede graad van het secundair onderwijs. Het Oprit 14-project is een onderzoek met een sterke poot in de praktijk. Het project tracht een dieper inzicht te krijgen in de drempels en opportuniteiten van de onderwijstrajecten van jongeren in de tweede graad van het secundair onderwijs in Vlaanderen. Op vraag van stakeholders uit de onderwijswereld en het middenveld ligt de primaire focus van dit boek op de rol van en het omgaan met etnisch-culturele diversiteit in de dagelijkse (onderwijs)realiteit. Talloze onderzoeken wijzen immers uit dat ons onderwijs gekenmerkt wordt door sterke stratificatieprocessen en ongelijkheden, die voornamelijk langs etnisch-culturele en socio-economische lijnen lopen.Door de oorzaak niet enkel bij een gebrek aan interesse, motivatie, ondersteuning en/of capaciteiten van deze jongeren te leggen maar ook naar dieperliggende processen te peilen, steekt het Oprit 14-project klassieke theoretische benaderingen in een nieuwe jas. Een jas die beter past in de huidige snel diversifiërende samenleving. In de loop van dit vierjarige project hebben vier onderzoeksgroepen van drie Vlaamse universiteiten vragenlijsten afgenomen bij meer dan 11.000 leerlingen. Daarnaast heeft het team 110 leerlingen en verschillende van hun leerkrachten, ouders en vrienden gedurende twee jaar gevolgd en meermaals geïnterviewd.Op basis van deze rijke dataset bestudeert het onderzoeksteam cruciale onderwijsthema’s, zoals de reproductie van ongelijkheid, de alles naar zich toetrekkende focus op ‘Het Nederlands’ en de alternatieve vormen van familiale ondersteuning. Dit wordt gekoppeld aan meer diepgaande processen van identiteitsconstructie, stigmatisering en socialisatie die zich afspelen binnen het onderwijs, de familie en de gemeenschap. Op deze manier probeert het Oprit 14-project niet alleen om diversiteit in het onderwijs op een innoverende wijze te benaderen en te kaderen, maar ook om oplossingen aan te dragen.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by