Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is geschreven voor iedereen in het onderwijs die geïnteresseerd is in hoe mensen leren, in de werking van de hersenen en wat dat betekent voor de lessen. De auteurs hebben hun kennis vanuit diverse leertheorieën en hun ervaring in het voortgezet en beroepsonderwijs getoetst aan de nieuwe inzichten uit de hersenwetenschap. Het resultaat is een praktisch boek dat docenten zal inspireren. Dit alles is samengevat in 7 principes van het onderwijs. Bij ieder principe is uitgebreid aandacht besteed aan de theoretische achtergrond en in ieder hoofdstuk zijn werkvormen en tips opgenomen.
Cognitive psychology --- pedagogische psychologie --- leerpsychologie --- actief leren --- leren --- Education --- Handbooks, manuals, etc. --- 454.23 --- Leertheorieën --- Didactische werkvormen --- Leren --- Onderwijs --- 415.4 --- Didactische principes --- Hogere geestelijke functies --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Opvoeding en onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Internationalisering --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Vragen als: ’Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ of ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’, worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch onderbouwd en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
Cognitive psychology --- zelfstudie --- leertheorieën --- probleemoplossend denken --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- 415.4 --- Onderwijspraktijk --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën --- 419.3 --- Onderwijspsychologie --- 450.8 --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- geheugen --- zelfstandig leren --- probleemoplossing --- onderwijzen --- PHL-Education 12 --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek beschouwt het leer- en instructieproces vanuit een psychologische visie op het onderwijsleerproces.Het eerste deel bespreekt (onderwijs-)leertheorieën en definieert het begrip leren.Deel II gaat in op het leerproces. Het derde deel gaat nader in op het affectieve leerproces. Het effect van affectieve processen op het gedrag van de leerling wordt besproken. Deel IV handelt over het instructieproces. Daarin komen traditionele en ? vooral ? nieuwe taken en rollen van de docent aan de orde.Deze inleiding in de onderwijspsychologie biedt de lezer verschillende vormen van hulp: aan het eind van elk hoofdstuk literatuursuggesties, verwerkingsopdrachten en een glossary met per hoofdstuk de centrale begrippen. Door de vele voorbeelden, illustraties en casussen is het boek ook goed bruikbaar in de lerarenopleidingen.(Bron: https://vangorcum.nl/)
Leerpsychologie. --- Pedagogische psychologie. --- Educational psychology --- leerpsychologie --- pedagogische psychologie --- leerlingenbegeleiding --- didactische processen --- Psychology --- gedragspsychologie --- sociale opvoeding --- 159.9:37 --- 15 --- Apprentissage Leerproces --- Stratégies (formation) Opleidingsstrategieën --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- Qualités (formateurs) Eigenschappen (opleiders) --- leren leren --- onderwijspsychologie --- leerprocessen --- Lerarenopleiding : CVO --- Onderwijspsychologie --- Leerstrategieën --- Leerprocessen --- Instructiepsychologie --- 370 --- 159.9:37 Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie in verband met opvoedkunde --- Psychologie --- 419.3 --- 415.4 --- Instructies --- Leertheorieën --- Pedagogische psychologie - Onderwijspsychologie --- Leren --- Leerpsychologie
Choose an application
Er is veel geschreven over leren, maar goede en toegankelijke overzichtswerken zijn er nauwelijks. Een basiswerk over leren in en om organisaties ontbrak tot nu toe al helemaal. Die constatering bracht Manon Ruijters en Robert-Jan Simons ertoe een ambitieus project te beginnen: een basisboek maken waarin een brug wordt geslagen tussen theorie en praktijk. Een boek waarin 50 gezichtsbepalende concepten rond leren en ontwikkelen terug te vinden zijn. Dat boek schreven ze niet alleen, maar samen met ruim 50 auteurs, mensen uit wetenschap en praktijk, met allen een eigen kleur. Zo ontstonden er 50 toelichtingen op belangrijke concepten en hun grondleggers, geschreven door deskundigen die niet alleen de theorie helder en zonder overbodige poespas overbrengen, maar hun persoonlijke facinatie voor, ervaring met en kritische reflecties op het onderwerp uit de doeken doen. De Canon van het leren is een boek waarin de auteurs iets van hun liefde voor het vak overdragen, en nieuwsgierigheid wekken. Het is bestemd voor praktijkmensen: trainers, opleiders en adviseurs die zich bezig houden met leren in en om organisaties in de meest brede zin van het woord. Managers, wetenschappers en studenten vinden verdieping in de Canon. Kortom: de Canon van het leren is een boek voor iedereen die iets aan de achtergrond van leerconcepten wil weten, van de mens achter dat concept, en van de mogelijkheden en beperkingen van het concept. En dat alles op een toegankelijke en persoonlijke manier.
leren --- History of education and educational sciences --- Teaching --- vergelijkende pedagogiek --- theoretische pedagogiek --- historische pedagogiek --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Onderwijskunde --- Didactische werkvormen --- didactische werkvormen --- Onderwijsleerprocessen --- Organisatieleer --- Appreciative Inquiry --- Formation Opleiding --- Organisation en apprentissage Lerende organisatie --- #SBIB:316.334.2A86 --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:35H302 --- 366.1 --- 454 --- leermethoden --- lerende organisatie --- Leren --- didactiek --- Bijzondere arbeidsproblemen: arbeidsvorming, kredieturen, beroepsopleiding --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Organisatieleer: processen --- Inrichting en organisatie --- Didactiek --- 371.3 --- Didactic strategies --- Lerende organisaties --- Ontwikkeling --- Organisatieontwikkeling --- Leertheorieën --- Leerpsychologie --- Leertheorie --- Didactics --- Adult education. Lifelong learning
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|