Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Inleiding in de pedagogiek' biedt een eerste kennismaking met de basisprincipes van de pedagogiek. In het eerste deel van het boek komt de praktijk van het opvoeden aan bod, rijkelijk geïllustreerd met casusmateriaal. Hierdoor krijg de lezer meteen een beeld bij de aangeboden stof. De voorbeeldsituaties komen uit allerlei culturen in de Nederlandse samenleving. Het tweede deel gaat dieper in op de theorie en beschrijft de ontstaansgeschiedenis van de pedagogiek en de relatie tussen pedagogiek en andere sociale wetenschappen. De hoofdstukken in dit deel behandelen theorieën inzichten afkomstig uit de psychologie en de sociologie die de pedagogiek hebben beïnvloed. Steeds wordt het verband tussen de theorie en de praktijk uit het eerste deel aangegeven.
Pedagogiek --- #KVHB:Pedagogie --- 432 --- pedagogiek --- opvoedkunde --- opvoeding --- Opvoedkunde --- Pedagogie --- Theoretische opvoedkunde --- Theorethische opvoedkunde --- Educational sciences
Choose an application
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd en dit graag op een leuke, heldere manier wil leren, dan is Programmeren in C# hét boek voor jou. C# is een van de meest wijdverspreide programmeertalen, het is eenvoudig en universeel toepasbaar. Bovendien is het, als objectgeoriënteerde taal, een succesvolle benadering van programmeren. Programmeren in C# is geschreven in een eenvoudige, directe en heldere stijl. Het begint met een uitleg over hoe objecten gebruikt worden en gaat in op variabelen, toekenning en methoden. Vervolgens wordt het gebruik van objecten uit bibliotheekklassen geïntroduceerd. Daarnaast leer je hoe je zelf klassen kunt schrijven. De grote hoeveelheid afbeeldingen en testvragen die in elk hoofdstuk voorkomen maken dit een zeer praktisch boek. Programmeren in C# is met name gericht op eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs, maar het is ook geschikt voor iedereen die de programmeertaal zelfstandig wil leren.
C# (programmeertaal) --- 004.432 --- programmeren --- programmeertalen --- Programming --- C# (informatica) --- C# --- programmeertaal C# --- PXL-IT 2014
Choose an application
Internal combustion engines. --- Moteurs à combustion interne --- 621.432 --- verbrandingsmotor --- injectiedieselmotor --- thermodynamica; motor --- tweecilindermotor --- warmtetransport --- 621.432 Reciprocating internal combustion engines generally. I/c piston engines --- Reciprocating internal combustion engines generally. I/c piston engines --- (zie ook: motor) --- (zie ook: warmteoverdracht) --- Moteurs à combustion interne
Choose an application
Opvoeding krijgt vandaag een gevarieerde en almaar groeiende belangstelling, maar hoe zou een hedendaagse pedagogiek eruit kunnen zien? Als een urban education, die in haar onderzoek en opleidingen oog heeft voor stadse vraagstukken van onderwijs en opvoeding, jeugdzorg, het prikkelen van jong talent en de ruimtelijke ordening van straten en wijken? Wat moeten (aanstaande) professionals dan kennen en kunnen? Hoe kan hun vak eruitzien? Dit boek hee ft minstens evenveel aandacht voor de determinanten van het opgroeien als voor de binnenkant van het opvoeden. Het vak wordt opnieuw geordend, met oog voor de harde actualiteit van grootstedelijke vraagstukken. Is de verzorgingsstaat bijvoorbeeld gepasseerd door het neoliberalisme? Is er een bruikbare ordening te maken van de ondersteuning van het opgroeien in de stad, en wat moeten de pedagogiek- en andere hogere sociaalagogische opleidingen met de toeloop van studenten die zich vooral interesseren voor het doe-karakter van het vak en de schier talloze prikkels en uitdagingen ervan? Dit boek is gegroeid uit bijna veertig jaar ervaring in en om het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Het toont enige scepsis over die overbezorgde ouders, maar ook over grenzeloze wetenschappelijke en stadspolitieke ambities.
stedelijk leefmilieu --- stedelijk beleid --- Economic geography --- Educational sciences --- onderwijs --- opvoeding --- Sociology of environment --- Opvoeding --- Essays (genre) --- 432 --- sociale pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Theorethische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- Onderwijs --- Jeugdbeleid --- Stadssamenleving --- Beleidsplan --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Ouders worden tegenwoordig van alle kanten, met de wetenschap voorop, indringend bestookt met opvoedkundige adviezen waardoor het onmogelijk lijkt nog op eigen kracht ?gewoon? de eigen kinderen te mogen opvoeden. Zeker als ouders en kinderen te maken krijgen met jeugdzorg en onderwijs is het de vraag welke aandacht en ruimte gegeven wordt aan hun eigen visie op problemen.Tegen deze stand van zaken wordt in De kracht van opvoeden stelling genomen, in naam van een pedagogiek die mensen niet onnodig afhankelijk wil maken en een bewustmaking wil bevorderen van de eigen kracht als opvoeder.Opvoedingsvragen en ontwikkelingsopgaven worden vanuit diverse kanten belicht, waarbij steeds wordt nagegaan hoe de kracht van opvoeden in de praktijk van jeugdzorg en onderwijs tot zijn recht kan komen. Aandacht wordt gevraagd voor belangrijke ontwikkelingsdomeinen van kinderen en voor de vraag hoe pedagogische krachten kunnen worden aangewend om problemen in deze domeinen te voorkomen en te verhelpen.Onderzoek naar werkzame factoren in de jeugdzorg heeft uitgewezen dat slechts 15 procent van de effecten verklaard kan worden vanuit een specifieke handelingsmethodiek en dat maar liefst 85 procent gelegen is in niet-specifieke factoren. In de toekomst kan dus nog een groot terrein in kaart worden gebracht van werkzame factoren die nu nog een niet-specifiek karakter hebben.In dit boek wordt de balans opgemaakt van de huidige stand van zaken in de jeugdzorg en onderwijs ten aanzien van deze ontwikkelingen.In deze bundel onder redactie van dr Peter van der Doef de volgende bijdragen:Pedagogische basis van jeugdzorgIn de vorige eeuw heeft de theorie van J.F.W. Kok aan de jeugdzorg een (ortho)pedagogische basis gegeven, waarmee de orthopedagogiek zich een plaats heeft verworven naast de psychologie en de kinderpsychiatrie. De spreker heeft op basis van deze theorie een nieuw model ontwikkeld dat laat zien hoe kinderpsychiatrische diagnoses in relatie staan tot opvoedingsvragen. Hierdoor kunnen opvoedingsvragen nadrukkelijker en gerichter worden betrokken in de jeugdzorg.- Dr. Peter van der Doef, gedragswetenschapper in de jeugdzorg, auteur en redacteur Pedagogiek in Praktijk MagazineHerstel van het gewone levenHerstel van het gewone leven is de titel van een inspirerend orthopedagogisch boekje uit het verleden van de hand van W. ter Horst. Jo Hermanns blaast dit thema nieuw leven in door het herstel van het gewone leven tot centraal doel van de jeugdzorg te verklaren. Hij bepleit nieuwe aandacht voor het herstel van het evenwicht tussen draagkracht en draaglast bij jeugdigen en opvoeders.- Prof.dr. Jo Hermanns, bijzonder hoogleraar Kohnstammleerstoel Faculteit der Maatschappij- en Gedragswetenschappen van de UvA. Tevens bijzonder lector aan de Hogeschool UtrechtHulp bij ontwikkelingsachterstanden van kinderenKinderen zijn vaak krachtiger dan wij denken of dan een kinderpsychiatrische diagnose doet vermoeden. Het is de kunst om kinderen op hun krachten aan te spreken in plaats van hun zwakheden te compenseren. Er moet dan wel rekening worden gehouden met het ontwikkelingsniveau van kinderen en oog te krijgen voor het veelal grillige patroon van ontwikkelingslijnen bij complexe problematiek.- Dr. Martine F. Delfos, lector, TSE/HESSpelend lerenIn spel geven kinderen actief invulling niet alleen aan hun sociale ontwikkeling, maar ook aan hun cognitieve ontwikkeling. Voorwaarde hierbij is dat de volwassenen zich niet te veel met het kinderspel bemoeien. We moeten weer leren vertrouwen op de kracht van het spelend leren van jonge kinderen en het leren niet te eenzijdig cognitief benaderen.- Prof. dr. Sieneke Goorhuis-Brouwer, bijzonder hoogleraar Spraak- en Taalstoornissen bij kinderen, RUGInspirerende onderwijsvisiesIn het onderwijs zijn kinderen vaak de passieve ontvangers van het programma dat wij voor hen bedenken. Een dergelijke opvatting over onderwijs geven komt niet tegemoet aan een belangrijke basisbehoefte: de behoefte aan autonomie. Hoe kunnen we kinderen meer autonomie geven? Brouwers bespreekt vier autonomie bevorderende onderwijsvisies: het ervaringsgericht en het ontwikkelingsgericht onderwijs en de benaderingen van Reggio Emilia en kaleidoscoop (High Scope).- Helma Brouwers, pedagoog en onderwijskundige. Ze schreef het boek Kiezen voor het jonge kindKrachtig ouderschapDe kracht van ouders kan op talrijke manieren onderuit worden gehaald. Ouders kunnen hun eigen persoonlijke en maatschappelijke problemen hebben en bovendien vaak de schuld krijgen van misstappen van hun kinderen. Weille pleit om problemen daar te leggen waar ze thuis horen en ouders niet onnodig te belasten met de onmacht van anderen.- Katie-Lee Weille, ASCW, PhD, lector Ouderschap en Ouderbegeleiding, Hogeschool LeidenDe persoon van de opvoederDe werkzaamheid van niet-specifieke factoren in de opvoeding noodzaakt tot een herbezinning op de rol van de persoon, die het succes van een methodiek kan maken of breken. Iedereen herinnert zich uit zijn jeugd inspirerende opvoeders die min of meer toevallig in ieders leven opdoken. Hoe kan het toeval een handje worden geholpen?- Dr. Bas Levering, docent en onderzoeker Universiteit Utrecht, lector Algemene Pedagogiek Fontys Hogescholen Tilburg en Hoofdredacteur Pedagogiek in PraktijkMag het ietsje gewoner?Jan Janssens heeft de orthopedagogiek steeds op een persoonlijke manier vorm en inhoud gegeven.- Prof. dr. Jan Janssens, hoogleraar Opvoedings- en gezinsondersteuning Sectie Orthopedagogiek: gezin en gedrag, Radboud Universiteit NijmegenReviews"Opvoedingsvragen en ontwikkelingsopgaven worden vanuit diverse kanten belicht, waarbij steeds wordt nagegaan hoe de kracht van opvoeden in de praktijk van jeugdzorg en onderwijs tot zijn recht kan komen. Aandacht wordt gevraagd voor belangrijke ontwikkeling van kinderen en voor de vraag hoe pedagogische krachten kunnen worden aangewend om problemen in deze te voorkomen en te verhelpen."- Uit Romdom het Kind 4 (2012): De kracht van opvoedenBron: https://www.swpbook.com/boeken/80/opvoeden/1579/de-kracht-van-opvoeden
Jeugdzorg. --- empowerment --- Educational sciences --- opvoeding --- pedagogiek --- jeugdzorg --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- 432 --- Theorethische opvoedkunde --- Pedagogiek --- PXL-Social Work 2017 --- onderwijs --- opvoedingsondersteuning --- ontwikkelingsproblemen --- Opvoeding en onderwijs --- Onderwijs --- Jeugdzorg --- Opvoeding --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Hoe ga je om met een klas vol jongens en meisjes die soms duidelijk van elkaar verschillen? Hoewel diverse onderzoeken elkaar tegenspreken, bieden ze veel aanknopingspunten over de sekseverschillen en over de factoren die een rol spelen bij het creëren van kansengelijkheid of ongelijkheid. Het boek Een klas vol jongens en meisjes geeft een overzicht van uiteenlopende onderzoeken. In dit boek wordt niet één bepaalde theorie aangehouden. Het helpt leraren om hun eigen sensitiviteit te ontwikkelen ten opzichte van de verschillen tussen de jongens en meisjes in de klas. Een klas vol jongens en meisjes biedt een breed repertoire aan 'tips en trucs' over de omgang met jongens en meisjes op een manier die hun recht doet.
432.1 --- 418.1 --- diversiteit --- identiteit --- leerstijlen --- sekseverschillen --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Co-educatie --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- 450.4 --- onderwijskunde --- gender --- Bijzondere onderwerpen (Theorethische opvoedkunde) --- Psychologie der seksen en seksualiteit --- Lager onderwijs --- Gender --- Leraren basisonderwijs --- Competenties --- Competentiegericht onderwijs --- Jongens --- Meisjes --- Sekseverschillen --- Onderwijsstrategieën --- Leerprocessen --- Leraar basisonderwijs --- Competentie --- Jongen --- Meisje --- Sekseverschil --- Onderwijsstrategie --- Leerproces --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
International finance --- Financial law --- Africa --- 333.432.0 --- 337.550 --- 333.139.2 --- AFR / Africa - Afrika - Afrique --- Monetaire akkoorden en conventies: algemeenheden. --- Douane-unies (algemeenheden). --- Bankcontrole en -reglementering. Reglementering van het bankberoep. --- Financial institutions --- Financial services industry --- Monetary policy --- Law and legislation --- State supervision. --- Monetary management --- Economic policy --- Currency boards --- Money supply --- Services, Financial --- Service industries --- Financial intermediaries --- Lending institutions --- Associations, institutions, etc. --- State supervision --- Bankcontrole en -reglementering. Reglementering van het bankberoep --- Monetaire akkoorden en conventies: algemeenheden --- Douane-unies (algemeenheden)
Choose an application
Don de Michel Dumoulin
Economists --- International finance --- Monetary policy --- Triffin, Robert --- Nouvel ordre économique international --- Système monétaire international --- Triffin, Robert, --- AA / International- internationaal --- 333.432.8 --- 334.3 --- 331.157 --- Internationale monetaire organisatie. Internationaal Muntfonds. Algemene leningovereenkomsten. --- Geld-, krediet- en Bankwezen. --- Geldwezen sedert 1945. --- International cooperation --- Congresses --- Nouvel ordre économique international. --- Système monétaire international. --- Social scientists --- Geldwezen sedert 1945 --- Internationale monetaire organisatie. Internationaal Muntfonds. Algemene leningovereenkomsten --- Geld-, krediet- en Bankwezen --- Triffin, Robert. --- Triffin, R. --- Economists - Belgium --- International finance - Congresses --- Monetary policy - Congresses
Choose an application
The global credit crisis of 2008-2009 was the most serious shock to the world economy in fully 80 years. It was for the world as a whole what the Asian crisis of 1997-1998 was for emerging markets: a profoundly alarming wake-up call. By laying bare the fragility of global markets, it raised troubling questions about the operation of our deeply integrated world economy. It cast doubt on the efficacy of the dominant mode of light-touch financial regulation and more generally on the efficacy of the prevailing commitment to economic and financial liberalization. It challenged the managerial capacity
Economic conditions. Economic development --- International economic relations --- AA / International- internationaal --- 331.31 --- 333.432.8 --- 334.10 --- Global Financial Crisis, 2008-2009. --- Economic history --- -339.5 --- Economic conditions --- History, Economic --- Economics --- Global Economic Crisis, 2008-2009 --- Subprime Mortgage Crisis, 2008-2009 --- Financial crises --- Economisch beleid. --- Internationale monetaire organisatie. Internationaal Muntfonds. Algemene leningovereenkomsten. --- Algemene economie : algemeenheden. --- Economic history -- 21st century. --- Global Financial Crisis, 2008-2009 --- Business & Economics --- Economic Theory --- 339.5 --- Economisch beleid --- Internationale monetaire organisatie. Internationaal Muntfonds. Algemene leningovereenkomsten --- Algemene economie : algemeenheden --- E-books
Choose an application
The IMF's response to the global crisis of 2008-9 marked a significant change from its past policies. The Fund provided relatively large amounts of credit quickly with limited conditions and accepted the use of capital controls. This book traces the evolution of the IMF's actions to promote international financial stability from the Bretton Woods era through the most recent crisis. The analysis includes an examination of the IMF's crisis management activities during the debt crisis of the 1980s, the upheavals in emerging markets in the 1990s and early 2000s, and the ongoing European crisis. The dominant influence of the United States and other advanced economies in the governance of the IMF is also described, and the replacement of the G7 nations by the more inclusive G20, which have promised to give the IMF a role in their mutual assessment of policies while undertaking reforms of the IMF's governance.
Global Financial Crisis, 2008-2009. --- Crise financière mondiale, 2008-2009 --- Financial crises --- Global Financial Crisis, 2008-2009 --- International finance --- 333.432.8 --- AA / International- internationaal --- International monetary system --- International money --- Finance --- International economic relations --- Global Economic Crisis, 2008-2009 --- Subprime Mortgage Crisis, 2008-2009 --- Crashes, Financial --- Crises, Financial --- Financial crashes --- Financial panics --- Panics (Finance) --- Stock exchange crashes --- Stock market panics --- Crises --- Internationale monetaire organisatie. Internationaal Muntfonds. Algemene leningovereenkomsten --- International Monetary Fund. --- International Monetary Fund --- Internationaal monetair fonds --- International monetary fund --- IMF. --- IMF --- Business, Economy and Management --- Economics --- Financial crises. --- International finance. --- Crises financières --- Finances internationales --- Crise financière mondiale, 2008-2009 --- E-books --- Crises financières --- Fonds monétaire
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|