Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Grenzeloos : interculturele communicatie in de wereld van toerisme en gastvrijheid
Authors: ---
ISBN: 9789037201628 Year: 2010 Publisher: Meppel Toerboek

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Grenzeloos' gaat in op de verschillen tussen de culturen waarmee mensen die werkzaam zijn in het toerisme of de gastvrijheidsindustrie te maken krijgen. Interviews met professionals uit het werkveld en studenten die in het buitenland afstudeerden verhelderen theorie en praktijkvoorbeelden.


Book
Veranderen in dialoog : naar een participatieve organisatie
Authors: ---
ISBN: 9789055947683 Year: 2010 Publisher: Place of publication unknown Scriptum Management


Book
Communiceren en techniek. : Handleiding communicatieve vaardigheden voor ingenieurs en technici.
Authors: ---
ISBN: 9789038216096 Year: 2010 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoewel veel bedrijven aantrekkelijke vacatures voor technisch geschoolden hebben, vinden zij vaak niet dé werknemer die ze in gedachten hadden. Kandidaten moeten namelijk niet alleen een grote vakinhoudelijke bagage bezitten, maar ze moeten zich ook nog kunnen herkennen in 'volgend profiel: intelligent, creatief, oplossingsgericht, aanpakker, doorzetter en vooral communicatief sterk'. Uiteraard moet een kandidaat goed zijn in zijn vak, maar hij kan zich vooral onderscheiden door over uitstekende communicatieve vaardigheden te beschikken. 'Communiceren en techniek' wil technisch geschoolden hierbij helpen. Dit handboek behandelt vormen van communicatie die zowel in de professionele als academische wereld voorkomen: - inleidende hoofdstukken: structureren, formuleren en vormgeven; - Rapporteren: met extra aandacht voor de verschillende soorten publicaties; - Digitaal communiceren: websites en e-mails; - Instructies geven: multimedia learning en information design, met softwarehandelingen als voorbeeld; - Mondeling presenteren: met extra aandacht voor het ontwerpen van PowerPointdia's; - bijlagen over spelling, taalzorgproblemen en refereren aan bronnen. De derde herziene druk van 'Communiceren en techniek' richt zich in de eerste plaats tot ingenieurs en andere technisch geschoolden, maar is ook bestemd voor iedereen die meer wil weten over communicatieve vaardigheden. Daarom kan het boek in elke opleiding hoger onderwijs gebruikt worden, maar ook tijdens trainingen of in de beroepspraktijk.


Book
Schrijven met effect : stijlcursus doeltreffend formuleren
Author:
ISBN: 9789046901854 9046901858 Year: 2010 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Met deze cursus leer je zo te schrijven dat je teksten het gewenste effect hebben op de lezer. Stapsgewijs ontwikkel je vaardigheid in helder, kernachtig en levendig schrijven. Ook biedt het boek je praktische adviezen voor een handige schrijfaanpak, zodat je voortaan met meer plezier en gemak een schrijfklus afrondt. Het cursusboek bevat elf hoofdstukken, die alle dezelfde opbouw hebben: kleine stukjes theorie afgewisseld met voorbeelden en oefeningen. Door het uitgebreide oefenmateriaal kun je je de stof snel eigen maken. Schrijven met effect is bedoeld voor iedereen die geregeld zakelijke teksten schrijft. Dat zullen zowel mensen zijn die vanwege hun functie veel moeten schrijven, als hbo- en universitaire studenten. De cursus is ook geschikt voor zelfstudie.


Book
Geluk : the world book of happiness : de wijsheid van 100 geluksprofessoren uit de hele wereld
Authors: ---
ISBN: 9789020990669 Year: 2010 Publisher: Tielt Lannoo

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit uitdagende boek delen 100 topexperts in de positieve psychologie, van IJsland tot Zuid-Afrika en van China tot Australië, de kennis die zij bezitten over geluk. Deze moderne wetenschap maakte het voorbije decennium een grote opgang. Geen filosofische of spirituele beschouwingen, maar inzichten die gebaseerd zijn op wereldwijd wetenschappelijk onderzoek.


Book
De conversation manager : de kracht van de hedendaagse consument : het einde van de traditionele adverteerder
Author:
ISBN: 9789081516327 Year: 2010 Publisher: Culemborg Leuven Van Duuren Management LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voorbije jaren is het internet geëvolueerd van een statisch naar een sociaal platform. Deze evolutie heeft een impact op de manier waarop consumenten communiceren en aankoopbeslissingen nemen. Jammer genoeg zijn de meeste adverteerders blijven stilstaan. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijft aan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijke concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. Tijdens het komende decennium zal duidelijk worden dat de meest succesvolle merken door Conversation Managers beheerd worden. Het blijft niet bij een theoretisch denkkader. Het boek biedt eveneens praktische tools om uw veranderingsproces binnen de 48 uur te starten. U vindt hier concrete tips om de bedrijfsstrategie aan te passen in de richting van Conversation Management. U vindt er tal van handige onlinetools die u helpen in uw nieuwe job : de Conversation Manager. Adverteren op de traditionele manier werkt niet langer. Er is nood aan verandering in de dagelijkse manier van werken van elke adverteerder. De kloof tussen de hedendaagse consument en de traditionele adverteerder stijgt dag na dag. Dit tijdperk is niet het einde van de advertentiemarkt, maar is het einde van de adverteerder! Dit boek biedt de oplossing voor deze uitdaging: een veranderingstraject van adverteerder naar Conversation Manager. De Conversation Manager heeft een frisse visie op hoe merken succesvol opereren in samenwerking met de hedendaagse consument. Converseren met consumenten staat daarbij centraal. Luisteren naar en converseren met consumenten is een noodzakelijk talent om u om te scholen tot een Conversation Manager. Het boek beschrijftaan de hand van sprekende voorbeelden en duidelijk concepten hoe een adverteerder zich kan omscholen tot een Conversation Manager. (Bron: covertekst)

Keywords

Marketing --- Marketing en internet. --- Strategieën. --- Advertising. Public relations --- Consumer behavior --- adverteren --- consumentenmarketing --- consumentengedrag --- reclame --- e-business --- Mass communications --- marketing --- marketingplan --- online marketing --- 380.53 --- 650 --- 659 --- AA / International- internationaal --- Consumentengedrag --- Reclame --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren social networking --- 369.4 --- 659.1 --- conversation management --- marketingstrategie --- Reclame - Public relations. --- Publicité - Relations publiques. --- Advertising. Public relations. --- 659 Reclame - Public relations. --- 659 Publicité - Relations publiques. --- 659 Advertising. Public relations. --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing. --- Theorieën en grondbeginselen. Management. --- bedrijfseconomie, reclame, algemeen --- Publiciteit, reclame, adverteren --- Management --- Business enterprises --- Computer networks --- Internet advertising --- Analyse van de markten en verkooppolitiek. Handelsvooruitzichten. Marketing --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Reclame - Public relations --- departement Algemeen 10 --- communicatiewijze --- 366 consumentenaangelegenheden --- 658.8 marketing --- 693 Handelsreclame --- 65 management --- 658.8 branding --- e-marketing --- marketingstrategieën --- 369.1 --- 658.811 --- 658.81.5 --- 658.811 Sales management --- Sales management --- marketing, marktonderzoek, marktanalyse --- Reclame. Advertising. Merchandising


Book
Met woorden verleiden : schrijftips voor uw mailings, presentaties en andere wervende teksten
Author:
ISBN: 9789020989526 Year: 2010 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Hoe stopt u de kracht van een persoonlijke dialoog in uw wervende teksten? Hoe zorgt u voor positieve aandacht? Hoe motiveert u uw lezer om te doen wat u vraagt? In deze openhartige handleiding krijgt u schrijftips die goed zijn voor extra aandacht en extra respons. Responscijfers in split run tests bewijzen dat de tips werken voor uw brieven en e-mails, voor wervende enveloppen en antwoorddocumenten, voor sterke advertenties. Maar de dialoogmethode versterkt ook andere tekstsoorten: van uw persbericht over uw PowerPointpresentatie tot zelfs uw vergaderverslag. Responscopywriter Mark Van Bogaert laat u strikt persoonlijk meekijken in zijn testresultaten. En tussendoor ook naar de 'mailigheid' die hij in zijn eigen brievenbus en mailbox vond. Zelf kijkt hij hardop naar die cases. Ze zijn gebaseerd op zijn vaak satirische besprekingen in verschillende communicatievakbladen.

Keywords

Handelscorrespondentie --- Schrijven. --- Schriftelijke communicatie --- Nederlands. --- Nederlandse taal. --- Applied marketing --- presenteren --- commercials [oral or performed works] --- direct mail --- schriftelijke communicatie --- Dutch language --- zakentaal --- reclame --- idiomen --- Mass communications --- Stilistics --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 803.93 -06 --- 659.2 --- C4 --- handleiding --- taalgebruik --- 695 Communicatie --- Communication écrite Schriftelijke communicatie --- #KVHB:Marketing --- #KVHB:Schrijfvaardigheid --- #KVHB:Reclame --- 499.5 --- 808.1 --- 844.5 --- Schrijfadviezen --- advertenties --- communicatie --- e-marketing --- mailing --- marketing --- schrijven --- E110043.jpg --- Verkopen per post --- 659.2 Information work. Advisory and consultancy services --- Information work. Advisory and consultancy services --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Media en communicatie --- schriftelijke communicatie, notuleren --- Auteurschap. Literaire activiteit en techniek --- Correspondentie --- departement Algemeen 10 --- presentaties --- e-mail --- Media 316.774 --- Zakelijke communicatie --- Nederlands --- Schrijven --- Marketing --- Financiewezen --- Dialect --- Etymologie --- Fonetiek --- Idioom --- Zinsleer --- Linguïstiek --- Vlaams --- Vlaanderen --- Emigratie --- Tekst --- zakelijke communicatie --- communication [function] --- creatief schrijven


Book
Schakel. 1 : Techniek
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789030653813 9789030653844 9789030653820 9789030653837 9789030653851 9789030653868 Year: 2010 Volume: 2 Publisher: Wommelgem Van In

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

techniek;secundair onderwijs --- leermiddelen;secundair onderwijs --- #BSCH: vak: technologie --- leerboeken --- techniek --- 487 --- schoolboeken --- technologische opvoeding --- 640.12 --- Elektrische kringloop --- Leermiddelen --- Overbrengingen --- Technisch communiceren --- Technologische opvoeding --- 487.1 --- Technologie --- fietsen --- versnellingen --- 486.7 --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- didactiek secundair onderwijs - technisch-technologische vakken, elektriciteit, metaalbewerking, hout, bouw, mechanica --- Technologische opvoeding; algemeen --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- Techniek --- PXL-Education 2017 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de technologie --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- Algemeen secundair onderwijs --- Technisch secundair onderwijs --- Communicatie --- Technisch tekenen --- Elektriciteit --- Krachten (fysica) --- Informatietechnologie --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Bouwen --- Architectuur --- Wonen --- Energie --- Bruggen --- Voeding --- Zuivelproducten --- Gist --- Brood --- Vervoer --- Spoorwegen --- Verkeer --- Druk --- Toegepaste fysica --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- Kracht (fysica) --- Overbrenging --- IT --- Verlichting (techniek) --- Brug (bouwwerk) --- Zuivelproduct --- Archief --- Digitalisering --- Belasting (fiscaal) --- Godsdienst --- Cultuur --- Leefbaarheid --- Drank --- Gezondheid

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by