Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Motion picture plays --- Scénarios de cinéma --- Technique --- Scénarios de cinéma
Choose an application
D. Cronenberg a porté à l'écran en 1991 le chef-d'oeuvre sulfureux de W. Burroughs. On y retrouve William Lee, en cavale à Interzone, ville qui tient à la fois de Tanger et de New York où il est engagé comme agent secret... Cette adaptation témoigne d'une complicité rare entre un écrivain et un cinéaste.
Motion picture plays --- Scénarios de cinéma --- Naked lunch (Motion picture)
Choose an application
Motion picture plays --- Film criticism --- Scénarios de cinéma --- Critique cinématographique --- Technique --- Vanoye, Francis --- Vanoye, Francis.
Choose an application
Comment analyser une séquence de film ? Qu'on le fasse pour le plaisir ou pour répondre aux nécessités d'un devoir, d'un examen ou d'un concours, il existe quelques bases indispensables, et ce livre se propose de les donner. L'auteur fournit des outils d'analyse et des conseils pratiques accessibles à tous sans connaissances préalables, aussi bien dans le domaine technique (point de vue, profondeur de champ...) que dans le domaine esthétique (styles, scénographies...). Chacun des outils est expliqué à l'aide de tableaux ou de photogrammes, et d'exemples de films puisés dans toute l'histoire du cinéma, sans distinctions : Spielberg aussi bien que Godard, Batman autant que Charlot, le cinéma d'art et essai tout comme le cinéma populaire. On y apprend comment analyser sans porter de jugements de valeur, comment contourner les clichés qui attendent l'analyste, et comment s'y retrouver entre les outils démodés d'études. Trois " analyses-modèles " complètent cette présentation, chacune portant sur des films de styles différents - classique, moderne et postmoderne. Des descriptifs d'épreuves sont fournis et commentés : option cinéma du bac, option cinéma des agrégations de lettres et d'arts plastiques, concours d'entrée à la FEMIS et à l'Ecole Louis-Lumière. Sans modifier l'architecture de son livre, l'auteur a, pour cette deuxième édition, entièrement revu les exemples de films qu'il proposait dans l'édition précédente.
Film criticism --- Motion picture plays --- Critique cinématographique --- Scénarios de cinéma --- History and criticism --- Histoire et critique --- Critique cinématographique --- Scénarios de cinéma
Choose an application
L'oeuvre cinématographique de Sacha Guitry. De son premier film en 1935, Bonne chance, à Si Paris nous était conté... de 1956. Présente également Donne-moi tes yeux, Le trésor de Cantenac ou Franklin et Beaumarchais, un scénario non tourné et inédit datant de la période 1943-1944.
Choose an application
Spanish-American literature --- Thematology --- Argentina --- Argentine literature --- Motion picture plays, Argentine --- Government, Resistance to, in literature --- Politics and literature --- History and criticism --- Government, Resistance to, in literature. --- History and criticism. --- Argentine literature - 20th century - History and criticism --- Motion picture plays, Argentine - History and criticism
Choose an application
Comment et jusqu'à quel point l'historien doit-il tenir compte du cinéma du 20e siècle qui témoigne aussi bien des vérités que des efforts faits pour la travestir ? Comment ne pas être piégé par la force de l'image ! Véritable travail de méthodologie, ce livre s'appuie très concrètement sur une analyse très précise de films d'histoire, ou de propagande, comme ceux de Leni Riefenstahl ou d'Eisenstein, mais aussi d'œuvres plus récentes : Un long dimanche de fiançailles de Jean-Pierre Jeunet, ou Gladiator de Ridley Scott.
Motion pictures in propaganda. --- Historical films --- Cinéma dans la propagande --- Films historiques --- History and criticism. --- Histoire et critique --- Motion pictures and history --- Motion picture plays --- History and criticism --- Cinéma dans la propagande --- Motion picture plays - History and criticism --- Cinéma et histoire --- Cinéma et politique --- Cinéma et propagande
Choose an application
'The Art of Video Production' presents students with the day-to-day skills of video production while guiding their practice with an understanding of audience analysis communication processes, the principles of aesthetics, and the nature and impact of the digital transition.
Motion pictures --- Digital cinematography. --- Cinematography --- Digital filmmaking --- Digital moviemaking --- Direction of motion pictures --- Film-making (Motion pictures) --- Filmmaking (Motion pictures) --- Motion picture direction --- Motion picture plays --- Motion picture production --- Movie-making --- Moviemaking --- Production of motion pictures --- Production and direction. --- Digital techniques --- Production and direction --- Direction --- Digital cinematography --- #KVHA:Massamedia --- #KVHA:Video
Choose an application
What 1970s Hollywood filmmaker influenced Quentin Tarantino? How have contemporary Japanese horror films inspired Takashi Shimizu, director of the huge box office hit The Grudge? What is it like to be an African American director in the twenty-first century? The answers to these questions, along with many more little-known facts and insights, can be found in Film Talk, an in-depth, behind-the-scenes look at filmmaking from the 1940s to the present. In eleven intimate and revealing interviews, contemporary film directors speak frankly about their work-their successes and their disappointments, their personal aspirations, struggles, relationships, and the politics that affect the industry. A medley of directors including those working in pop culture and documentary, as well as feminist filmmakers, social satirists, and Hollywood mavericks recount stories that have never before been published. Among them are Monte Hellman, the auteur of the minimalist masterpiece Two-Lane Blacktop; Albert Maysles, who with his late brother David, created some of the most important documentaries of the 1960s, including Salesman and The Beatles: What's Happening?; Robert Downey Sr., whose social satires Putney Swope and Greaser's Palace paved the way for a generation of filmmakers; Bennett Miller, whose film Capote won an Academy Award in 2005; and Jamie Babbit, a lesbian crossover director whose low-budget film But I'm a Cheerleader! became a mainstream hit. The candid conversations, complimented by more than fifty photographs, including many that are rare, make this book essential reading for aspiring moviemakers, film scholars, and everyone interested in the how movies are made and who the fascinating individuals are who make them.
Motion picture producers and directors --- Motion pictures --- Direction of motion pictures --- Film-making (Motion pictures) --- Filmmaking (Motion pictures) --- Motion picture direction --- Motion picture plays --- Motion picture production --- Movie-making --- Moviemaking --- Production of motion pictures --- Production and direction. --- Production and direction --- Direction
Choose an application
Film adaptations --- Motion pictures and literature --- Motion picture plays --- Adaptations cinématographiques --- Cinéma et littérature --- Scénarios de cinéma --- History and criticism --- Histoire et critique --- Balzac, Honoré de, --- Criticism and interpretation --- History and criticism. --- Cinema - Literary Adaptation - Criticism. --- Adaptations cinématographiques --- Cinéma et littérature --- Scénarios de cinéma --- Balzac, Honoré de, --- Criticism and interpretation. --- Festival de cinéma de Sommières --- Festival de cinéma de Sommières
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|