Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Wie binnen een organisatie een verandering wil realiseren heeft daarbij altijd anderen nodig. In dit boek worden vijf krachten beschreven om een verandering te laten slagen: urgentie, ambitie, planning, interactie en leiderschap. Vanuit de visie dat weerstand erbij hoort, maar dat veel onnodige weerstand kan worden voorkomen. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen zich aan de verandering verbinden. 'Hoe krijg je ze mee?' is gebaseerd op jarenlange praktijkervaring. Er staan talloze herkenbare praktijk voorbeelden, valkuilen en mogelijkheden in, die de lezer tot nadenken stemmen over zijn eigen rol als veranderaar. Inhoudsopgave : 1 Vijf krachten om te werken aan verbinding 2 Urgentie 3 Ambitie 4 Planning 5 Interactie 6 Leiderschap Toegift 1: Mythe en waarde van continu veranderen Toegift 2: 'The making of...'
Organizational change. --- Innovation. --- Organisatieleer. --- Veranderingsmanagement. --- Management --- Verandering --- Veranderingsmanagement --- Planning --- Leidinggeven --- 658 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Leiderschap
Choose an application
Dit boek beschrijft helder en stapsgewijs hoe een zorgbegeleider handelingsgericht kan werken. Richtlijnen voor constructief communiceren met de leerkracht, de ouders en het kind komen aan bod, evenals het observeren van de aanpak van de leerkracht en het gezamenlijk maken van een handelingsplan. Ook de rol van de zorgbegeleider binnen het zorgcontinuüm wordt belicht. Een implementatiestrategie wordt voorgesteld. Al deze thema's worden geïllustreerd met vele voorbeelden uit de dagelijkse praktijk van de interne zorgbegeleider
Orthopedagogics --- orthodidactiek --- jeugdzorg --- Secondary education --- basisonderwijs --- leerproblemen --- leerlingenbegeleiding --- CLB (Centra voor Leerlingenbegeleiding) --- psychodiagnostiek --- Pupil counseling. Pupil guidance --- SO (secundair onderwijs) --- zorgverbreding --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Diagnostiek --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- 464 --- orthopedagogiek --- 474.23 --- Diagnostiek --- Handelingsplannen --- Interne begeleiding --- Leerlingbegeleiding --- Leerproblemen --- Onderwijs --- Zorgcoördinatie --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 071302.jpg --- Leerlingbegeleiding ; basisonderwijs --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Didactische principes --- handelingsgericht werken --- 460.5 --- CLB --- Handelingsgerichte diagnostiek --- handelingsplannen --- Handelingsgericht werken --- Zorgbeleid --- student-tutoring --- interne begeleiding --- didactiek (orthopedagogiek) --- secundair onderwijs --- 460.8 --- Basisonderwijs --- CLB-centra --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Orthodidactiek --- Zorgbegeleiders --- Zorgverbreding --- Communiceren --- Handelingsplan --- Leerzorgmatrix --- Zorgcoördinator --- Handelingsplanning --- Leerlingenbegeleiding (Centra voor Leerlingenbegeleiding, CLB, schoolmaatschappelijk werk) --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Orthopedagogiek --- Schoolproblemen --- 460.4 --- 474.23 ) Didactische principes --- diagnostiek (ler) --- leerlingbegeleiding --- onderwijs : lerarenbegeleiding (ler) --- onderwijsbegeleiding (ler) --- zorgbegeleiders (ler) --- Leerstoornissen ; kinderen ; diagnostiek --- 073403.jpg --- Leerlingbegeleiding ; buitengewoon onderwijs --- Didactiek --- Buitengewoon onderwijs; algemeen --- Lager onderwijs --- Relatie ouder - school --- Remediërend onderwijs --- Buitengewoon basisonderwijs --- Leerstoornissen --- Diagnose --- Relatie school - ouder --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Leerstoornis --- Centrum voor Leerlingenbegeleiding
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|