Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
De leeskalender van Ondersteboven van lezen concretiseert hetgeen de leerlingen binnen een leerjaar per eenheid lezen. Elke leerlijn beschikt per eenheid over een blad. Op dat blad staan de lesdoelen op leerlingniveau, aangevuld met voorbeeldzinnen
Nederlands --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Leerlijn --- Leerdoel --- Probleemgestuurd leren --- Coöperatief leren --- Begrijpend lezen --- Leesbevordering
Choose an application
Dit leesboek bestaat uit 5 eenheden:samenleven : indianen - cultuur : creativiteit - andere tijden : science fiction - avontuur : detective - taal : taalspel
Nederlands --- Lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Adaptief onderwijs --- Differentiatie --- Remediëring --- Coöperatief leren --- Woordenschat --- Technisch lezen --- Begrijpend lezen --- Leesbevordering --- Taalverwerving
Choose an application
Dit bronnenboek voor intercultureel leren zit vol verhalen, spelletjes, activiteitenfiches en kant-en-klare kopieerbladen. Daarmee kan de leerkracht aan de slag om de vaardigheden van CLIM op het niveau van het kleuteronderwijs en de eerste graad lager onderwijs te ontwikkelen. De activiteiten richten zich op het ontwikkelen van sociale vaardigheden en het al doende leren van het jonge kind.
intercultureel onderwijs --- Didactics of social education --- Didactics of Kindergarten --- samenwerkend leren --- didactiek --- Didactics of primary education --- Intercultureel onderwijs ; basisonderwijs --- Intercultureel onderwijs ; kleuteronderwijs --- Wereldoriëntatie ; intercultureel onderwijs --- coöperatief leren --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- leerboeken --- 474.6 --- basisonderwijs --- 471.43 --- Attitudevorming --- CLIM Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactische werkvormen --- Diversiteit --- Groepswerk (Werken in groepen) --- Intercultureel onderwijs --- Klassfeer --- Meervoudige intelligentie --- Multiculturele samenleving --- Spelen(Kinderspelen) --- 1e graad l.o. --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 476.1 --- 478.1 --- Coöperatief leren in multiculturele groepen (CLIM) --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Handboek/cursus --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- afspraken --- attitudevorming --- groep --- groepswerk --- handboek --- intercultureel leren --- multicultureel --- normen --- regels --- rollen --- samenwerken --- verantwoordelijkheid --- 474.6 ) Intercultureel onderwijs --- 478.7 --- 37.035 --- 471.4 --- Interculturele vaardigheden --- Kleuteronderwijs ; lager onderwijs --- Normalisatie --- Samenleving --- Samenwerking --- Sociale vaardigheden --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- (zie ook: Mondiale vorming) --- Schoolbooks - Didactic material --- 1e graad l.o --- Mondiale vorming --- Lager onderwijs --- Kleuteronderwijs --- Attitudes --- Afspraken --- Normen --- Regels --- Groepswerk --- Verantwoordelijkheid --- Rollenpatronen --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Teamwerk --- Basisonderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Coöperatief leren in multiculturele klassen (CLIM) --- Attitude --- Afspraak --- Norm (standaard) --- Rolpatroon --- Didactics of Kindergarten. --- Didactics of primary education. --- Didactics of social education. --- didactiek. --- intercultureel onderwijs. --- samenwerkend leren. --- Norm (gedragsregel)
Choose an application
In de Tabascoklas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling de verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hierbij bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er de relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor betekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgving; gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toehoort : de leerling. Cd-rom bij het boek "Krachtig leren binnen een taakgerichte benadering". In de TABASCO klas legt de leraar het leerproces in handen van de leerder. Geleidelijk aan leert de leerling verantwoordelijkheid op te nemen voor het eigen leren en eigenaarschap ervan te verwerven door er zelf sturing aan te geven tot in de evaluatie toe. Hij leert op ontdekkingstocht te gaan om vat te krijgen op de omringende wereld. Hiertoe bouwt hij verder op bestaande ervaringen en leert hij van en met zijn medeleerlingen. Hij gebruikt de taal om het zingevingsproces te verwoorden en om er relevante dagelijkse handelingen mee uit te voeren. En de leraar? Die kijkt toe en ziet hoe de motivatie voor getekenisvol leren verhoogt. Hij wordt omgeschoold tot coach van de taakcyclus en tot bouwer van een veilige leeromgeving, gesteund door zijn collega's die samen met hem experimenteren om het leren terug te geven aan wie het toebehoort: de leerling. (Bron: covertekst)
Psycholinguistics --- zelfstudie --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- didactische werkvormen --- Taakgericht onderwijs --- Didactiek --- Tabasco --- Zelfsturend leren --- Coöperatief leren --- Moderne vreemde talen --- Taalonderwijs --- Samenwerkend leren --- 050937.jpg --- 050938.jpg --- Vreemdetalenonderwijs: didactiek --- #gsdbP --- Didactiek. --- Taalonderwijs.
Choose an application
CLIM-Wijzer is een algemene handleiding die op een duidelijke en overzichtelijke wijze de didactische principes uitlegt van werken met CLIM. Er worden ook heel wat voorbeelden, tips en schema's gegeven. CLIM-Wijzer zorgt dus voor een eerste en tegelijk grondige kennismaking met CLIM, terwijl de themahandleiding (in het pakket zelf) concrete toelichting geeft bij het thema in kwestie.
Intercultureel onderwijs ; secundair onderwijs --- coöperatief leren --- groepswerk --- intercultureel onderwijs --- 484.6 --- secundair onderwijs --- didactiek --- 2e graad l.o. --- 485.6 --- Handboek/cursus --- cooperative learning --- handboek --- intercultureel --- Leren --- multicultureel --- wereldoriëntatie --- multicultureel onderwijs (ler) --- Intercultureel onderwijs --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- (zie ook: interactief leren) --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Didactics of secundary education --- Didactics of social education --- didactische werkvormen --- Didactic strategies --- SO (secundair onderwijs)
Choose an application
Dit pakket is bestemd voor de 4 eerste leerjaren van het secundair onderwijs. De klas ontdekt via zelfstandig groepswerk de relatieve waarden van kaarten en onderzoekt de beweegredenen om iets in kaart te brengen. Aardrijkskunde is de invalshoek, maar de eindtermen uit de vakken Nederlands, natuurwetenschappen, wiskunde, technologische opvoeding, artistieke opvoeding en geschiedenis zitten in het pakket verwerkt. In de introductieles maakt de klas kennis met geografische denkbeelden en kaartprojecties. In de 5 roterende activiteiten creëren de leerlingen een schaalmodel van een fictieve stad, maken plattegronden voor de school, brengen het lichaam van een groepslid in kaart, beschrijven de toekomst van Vlaanderen en stellen een gezondheidskaart voor een ziek dorp op. In de syntheseles ontwerpt de klas een mentale kaart, die een dynamiek op en rond de school teweegbrengt. Het pakket omvat 7 lestijden. De introductie en de synthese verlopen klassikaal. Volgens een rotatiesysteem schuiven de 5 activiteiten daartussen naar alle groepjes door. Op het einde van elke activiteit presenteren de groepjes hun product aan de klas.
Didactics of secundary education --- Didactics of the technical, artistic and vocational education --- Didactics of social education --- aardrijkskunde --- intercultureel onderwijs --- kaarten --- leerboeken --- lesactiviteiten --- secundair onderwijs --- vakoverschrijdende vorming --- 484.6 --- didactiek --- vakoverschrijdend werken --- 476.1 --- 485.6 --- Brugge --- DNA --- Europa --- Gent --- Handboek/cursus --- Mercator --- Oostende --- Vlaanderen --- cholera --- epidemie --- gebit --- geschiedenis --- handboek --- handschriften --- kaartlezen --- legende --- moorden --- plattegrond --- robotfoto --- schaal --- stem --- toneel --- wereldbol --- 478.7 --- Didactiek --- Intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie --- didactiek secundair onderwijs - intercultureel onderwijs --- Wereldoriëntatie; algemeen --- Geschiedenis - Maatschappijleer --- Schoolbooks - Didactic material --- Coöperatief leren in multiculturele groepen --- Vakoverschrijdend werken --- Secundair onderwijs --- Aardrijkskunde --- Cartografie --- Kaarten --- Zelfstandig werken --- Groepswerk --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- 3e leerjaar secundair onderwijs --- 4e leerjaar secundair onderwijs --- Kaart (geografie) --- Zelfstandig werk (onderwijs) --- Didactics of social education. --- Didactics of secundary education. --- Didactics of the technical, artistic and vocational education.
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|