Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
Kenmerkend voor voor- en vroegschoolse educatie is het investeren in de levensloop van kinderen. Het bereiken van nabije doelen (vaardigheidsontwikkeling in de 'zone van de naaste ontwikkeling') is een stapje op weg naar het verwezenlijken van verder liggende potenties: goed functioneren op school en in de maatschappij. Een belangrijke voorwaarde voor effectiviteit op termijn is dat de aanpak langdurig is en in een brede context wordt geplaatst. Dat is niet alleen van belang wanneer de gezinscondities in algemene zin optimalisering behoeven. Ook in het geval van specialistische zorg die buitenshuis wordt geboden aan kinderen met stagnaties in hun ontwikkeling is ondersteuning van de ouders van belang. In de voor- en vroegschoolse sector zijn belangrijke vernieuweingen op handen. Nieuwe inzichten in de biologische, pedagogische en culturele invloeden op de vroege ontwikkeling van kinderen wijzen de weg naar verbeterde interventiestrategieën. Demografische veranderingen vragen om nieuwe programma's en professionele competenties. Traditioneel gescheiden functies van signalering, preventie, behandeling en opvang zullen meer en meer geïntegreerd worden. Dit boek speelt hierop in. Het biedt een inleiding in de theorie, de praktijk en het beleid van de voor- en vroegschoolse educatie, toegespitst op de sociaal-emotionele ontwikkeling, de ontwikkeling van motoriek, van taal, van geletterdheid en van rekenvaardigheid. (Bron: covertekst)
peuterscholen --- socio-emotionele ontwikkeling --- motorische ontwikkeling --- kleuteronderwijs --- Kindergarten --- cognitieve ontwikkeling --- Opvoeding en onderwijs --- Voorschoolse educatie --- Vroegschoolse educatie --- Peuters --- Kleuters --- Kleuteronderwijs --- 043387.jpg --- Kleuterschool: didactiek --- Opvoeding --- Voor- en vroegschoolse educatie --- Peuter --- Kleuter --- Onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|