Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Primary education --- History --- onderwijzers --- basisonderwijs --- geschiedenis --- Belgium
Choose an application
Sedert enkele jaren worden scholen van zowal het basisonderwijs al van het secundair onderwijs decretaal uitgenodigd en aangespoord om autonoom hun pedagogisch project te expliciteren en te realiseren. Tevens moeten zij, via een doorgedreven professionaliseringsbeleid hun personeel vertrouw maken met het eigentijdse schoolgebeuren. Dit boek wil een leidraad zijn om alle betrokkenen bij het beleid van een school te helpen en te ondersteunen. (Bron: covertekst)
zelfevaluatie --- beroepsvervolmaking --- schoolbeleid --- School management --- schoolwerkplannen --- Flanders --- #PBIB:2002.1 --- 450.44 --- 450.7 --- 458.1 --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Nascholing(Bijscholing) --- Professionele ontwikkeling --- Schoolleiders (schooldirecties) --- Schoolmanagement --- Schoolwerkplannen --- Zelfevaluatie --- beleidsplan --- bijscholing --- lerarenbegeleiding --- onderwijs --- onderwijsbeleid --- professionalisering --- 024926.jpg --- Pedagogisch project --- Schoolwerkplanontwikkeling --- Opleiding en bijscholing --- Organisatie - Management
Choose an application
Leren van de praktijk en Ieren voor de praktijk met daaraan toegevoegd theorie of theoretische noties waar mogelijk en nuttig. Dat is de uitkomst van de zoektocht naar principes van praktijkgericht opleiden van de auteurs van dit boek. De Ierarenopleiding IVLOS van de Universiteit Utrecht streeft naar een praktijkgerichte opleiding, met een goede integratie van theorie en praktijk, van algemene didactiek en vakdidactiek, van schoolervaringen en instituutsonderwijs en van persoonlijke voorkeuren voor lesgeven en kennis over effectief onderwijzen. Theorie en praktijk veranderen voortdurend. Er is dus geen definitief antwoord op de vraag hoe een praktijkgerichte opleiding er uit moet zien. Vele voorbeelden illustreren de principes van praktijkgericht opleiden. De voorbeelden en principes zijn herkenbaar en bruikbaar voor andere lerarenopleidingen en voor elke ander opleiding die studenten voorbereidt op een beroep waarbij de ervaringen in de (aanstaande) beroepsuitoefening een belangrijke rol spelen.
Teachers --- Lerarenopleiding --- Training of --- Algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics of higher education --- lerarenopleiding --- Netherlands --- #PBIB:2001.4 --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- onderwijs --- 489.4 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Opleiding --- Reflecteren (Terugblikken) --- 481.9 --- Begeleiding --- Curriculumontwikkeling --- Geschiedenis --- Hoger onderwijs --- Natuurwetenschappen --- Normaalschool --- Praktijkstages --- Stage --- Zelfsturing --- 371.388 --- Leraren --- Methodiek --- Praktijkbegeleiding --- 481.7 --- stages --- praktijkbegeleiding --- Leraren ; opleidingen ; didactiek --- lerarenopleiding: didactiek --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Didactiek --- Secundair onderwijs; overige landen; algemeen * --- Nederland --- Onderwijspraktijk --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|