Narrow your search

Library

ULiège (7)

ULB (5)

KBR (4)

KU Leuven (3)

UGent (2)

UNamur (2)

UCLouvain (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (9)

periodical (1)


Language

French (7)

English (3)


Year
From To Submit

1999 (10)

Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Pensée pédagogique : enjeux, continuités et ruptures en Europe du XVIe au XXe siècle
Authors: ---
ISBN: 3906762629 Year: 1999 Publisher: Bern Berlin Frankfurt : Peter Lang,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enseigner et séduire
Authors: ---
ISBN: 2763776396 Year: 1999 Publisher: Laval : Presses universitaires de Laval,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
L'école des années 2000
Author:
ISSN: 13778595 Year: 1999 Publisher: Bruxelles : L'Ecole des années 2000,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Maths : algèbre : une autre clef pour comprendre [ou de l'intuition à la compréhension, en phrases et en exemples]
Author:
Year: 1999 Publisher: [Bruxelles?] : Michèle Garin ,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Critical education in the new information age
Authors: --- --- ---
ISBN: 0847690105 0847690113 Year: 1999 Volume: *2 Publisher: Totowa Rowman & Littlefield


Book
La résolution de problèmes en enseignement : cadre référentiel et outils de formation
Authors: ---
ISSN: 13730258 ISBN: 2804132226 9782804132224 Year: 1999 Volume: *27 Publisher: Bruxelles Paris : De Boeck université,


Book
L'école désoeuvrée : la nouvelle querelle scolaire
Authors: ---
ISBN: 2082115801 Year: 1999 Publisher: Paris : Flammarion,


Book
Le Cognitif en didactique des mathématiques
Authors: ---
ISBN: 2760617432 9791036513770 2760623122 9782760617438 2760628477 Year: 1999 Publisher: Presses de l’Université de Montréal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Que peut-on apprendre des conduites des élèves en situation d'enseignement des mathématiques ? Que révèlent les interactions enseignant-élèves ? Ou, pour le dire en termes de didactique, quelle place occupe le cognitif dans les situations d'enseignement ? C'est à cette question, dans les multiples aspects qu'elle peut prendre, que répondent les collaborateurs de cet ouvrage, des didacticiens bien connus de France, du Québec et de Suisse. La première partie offre une synthèse des différentes théories du cognitif, notamment de la théorie des situations. Elle propose diverses modélisations des rapports du cognitif au didactique, qui permettent de mieux en appréhender la complexité. La seconde partie présente et analyse des situations concrètes d'apprentissage et d'enseignement, où ces rapports se trouvent clarifiés et illustrés. Ce livre intéressera, bien sûr, les didacticiens et ceux qui enseignent les mathématiques, mais aussi, plus largement, tous les enseignants qui s'interrogent sur leur pratique.

Race and ethnicity in multi-ethnic schools : a critical case study
Author:
ISBN: 058519582X 9780585195827 1853594466 1853594474 9781853594465 9781853594472 Year: 1999 Volume: 15

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This text explores the representation of race/ethnicity in a multiethnic school. Employing a critical case study approach, it appeals to the wider social context to explain the unequal struggle over the meaning of race and ethnicity in the school. In doing so it examines how stereotyping, curriculum, identity and language practices provide advantages for some and penalize others. The book also provides suggestions for how educators might find ways to introduce discourses that make it possible for traditionally marginalized students and members of the community to have their voices heard and to shape meanings that work in their interest.

Education policy
Authors: ---
ISBN: 185898792X Year: 1999 Volume: 12 Publisher: Aldershot Elgar

Listing 1 - 10 of 10
Sort by