Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Der Autor schildert in diesem Buch, wie Väter ihre Rolle heute in verschiedenen Lebensphasen und Familienformen (z.B. als alleinerziehende Väter, in Stieffamilien oder nach Scheidungen) wahrnehmen und zeigt Wege auf, wie Männer mehr Väterverantwortung in unserer berufs- und leistungsorientierten Welt übernehmen können. [publisher's description]
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Pedagogiek --- Ouders --- Gezinspedagogiek --- Gezinnen --- Gezin --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Atlas --- Museum --- Gesprek --- Ouderenzorg
Choose an application
664.1 Gezin --- Adoptie --- 398.3 ) Bijgeloof --- adoptiekinderen --- #KVHB:Adoptie --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gezinssociologie --- adoptie --- gezinspedagogiek
Choose an application
kinderopvang --- mantelzorg --- grootouders --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Methods in social research (general) --- Social policy and particular groups --- Flanders --- Garderies --- Grands-parents --- Grootouders --- Kinderopvang --- Kinderopvang ; Vlaanderen --- Academic collection --- #GBIB:CBMER --- #SBIB:HIVA --- #SBIB:316.356.2H5530 --- #SBIB:316.356.2H2224 --- #A9911A --- Vrouwenproblematiek 396 --- Kinderopvang 649 --- Kinderopvang (kinderdagverblijf) --- arbeid --- arbeid, gezinnen --- arbeid, vrouwen --- Vlaanderen --- Gezinsbeleid: maatregelen: kinderbijslag, gezinshulp, kinderopvang e.a. --- Gezinssociologie: relaties tussen grootouders-kleinkinderen --- 362.7 --- 159.92 --- 493.8 --- Pedagogiek en onderwijskunde --- gezinspedagogiek --- Kinderopvang. --- Vlaanderen. --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek. --- Gezinsbeleid: maatregelen: kinderbijslag, gezinshulp, kinderopvang e.a
Choose an application
Orthopedagogiek --- Nederland --- Geschiedenis. --- #PBIB:2000.1 --- #PBIB:2001.2 --- #PBIB:gift 2001 --- #KVHB:Orthopedagogie --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Residentiele hulpverlening --- #KVHB:Gezinspsychologie --- #KVHB:Buitengewoon onderwijs --- pedagogie --- orthopedagogiek --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- 460 --- Jeugdzorg --- Kinderen --- Residentiële hulp --- Jeugdgezondheidszorg --- Kinderpsychologie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Blindheid --- Doofheid --- Gezinspedagogiek --- Buitengewoon onderwijs --- Probleemjongeren --- Hulpverlening --- Evolutie --- Residentiële zorg --- Jeugdpsychologie --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Kind --- Probleemjongere --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Choose an application
Zijn ouders, door de natuurlijke band die ze hebben, de beste opvoeders voor hun kind of zijn ze dat juist niet, omdat ze het vreemde in hun kind niet willen erkennen? Op welke wijze is de pedagogiek omgesprongen met enerzijds de verwantschapsband en anderzijds het mens-zijn op zich van het kind? Hoe heeft de pedagogiek deze spanning ervaren en verwoord? En hoe heeft ze die spanning betrokken op de opvoedingsproblematiek? In dit boek wordt ingegaan op deze vragen. De leidende gedachte door de verschillende hoofdstukken is dat de werking van het gezin als opvoedingsmilieu gebonden is aan een bepaalde gezinsnorm: het burgerlijk gezinsideaal. Diverse theorieën en denkers uit tweehonderd jaar modern denken over opvoeding en gezin passeren de revue. Achtereenvolgens wordt de pedagogiek van Rousseau, Pestallozi, Frobel en Schleiermacher besproken. Vervolgens worden twee heel verschillende gezinspedagogieken uit deze eeuw vergeleken: die van Kriekemans en Fink. Een laatste hoofdstuk bekijkt hoe met de onvoorspelbaarheid en openheid van de hedendaagse 'postmoderne' gezinsvormen wordt omgegaan in gezinswetenschappelijke theorieën die stabiliteit en geborgenheid in het gezin erg waarderen- (Bron: covertekst)
#KVHB:Gezinsopvoeding --- #KVHB:Historische pedagogie --- 322 --- gezinsproblematiek --- opvoeding --- 185.5 Opvoeding en ouderlijk gezag --- gezinnen --- 37.018.1 --- 392.3 --- #PBIB:1999.2 --- 664.1 Gezin --- 432.1 --- Albert Kriekemans --- Eugen Fink --- Friedrich Ernst Daniel Schleiermacher --- Friedrich Fröbel --- Gezinsopvoeding --- Jean-Jacques Rousseau --- Johann Heinrich Pestalozzi --- Ouderschap --- 392.3 Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- Familieleven. Familiesystemen. Gezinsleven. Matriarchaat. Patriarchaat. Kinship --- 37.018.1 Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- Rol van de ouders in opvoeding. Gezinsopvoeding --- sociale problemen en zorg voor het gezin --- Famille --- Gezin --- Opvoedkunde --- Pédagogie --- gezinsopvoeding --- ouder-kind relatie --- 432 --- ouderschap --- verwantschap --- 433 )* OPVOEDING IN DE PRAKTIJK --- Fink, Eugen --- Fröbel, Friedrich --- Kriekemans, Albert --- Pestalozzi, Johann Heinrich --- Rousseau, Jean-Jacques --- Schleiermacher, Friedrich Ernst Daniel --- gezin en opvoeding --- Evolutie --- Ouders --- 37.018 --- Theorethische opvoedkunde --- Parent and child --- Parent-teacher relationships --- Parent participation --- gezinspedagogiek --- gezinspedagogiek. --- Gezinspedagogiek. --- Education --- Parent and teacher --- Parents and teachers --- Teacher and parent --- Teacher-parent relationships --- Teachers and parents --- Interpersonal relations --- Home and school --- Child and parent --- Children and parents --- Parent-child relations --- Parents and children --- Children and adults --- Parental alienation syndrome --- Sandwich generation --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- 37.013 --- Geschiedenis --- Kinderen --- Opvoeding --- gezin --- pedagogiek --- #GBIB:IDGP --- 159.92 --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Social policy and particular groups --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Pedagogiek en onderwijskunde
Choose an application
Recente verschuivingen in de betekenis van het gezin en de grote verscheidenheid aan gezinsvormen beïnvloeden verregaand de positie van het kind. De belangrijkste pedagogische vraag in dit boek is : hoe vanuit het gezin een plaats geven aan de rechten van het kind? De auteurs benaderen deze vraag vanuit de gezinspedagogiek, het empirisch onderzoek en de filosofie.
Child rearing --- Children's rights --- Families --- Sociale agogiek --- Jeugdbescherming en kinderrechten. --- gezinspedagogiek --- gezinsleven --- Educational sciences --- kinderrechten --- Human rights --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Family law. Inheritance law --- Social policy and particular groups --- 390.9 --- Echtscheiding --- Gezin --- Kindermishandeling --- Opvoedingsmilieu --- Rechten van het kind --- Relatie ouder - kind --- gezinnen --- rechten van het kind --- recht --- Academic collection --- #GBIB:IDGP --- 185 Kinderrechten en gezin --- 252 Mensenrechten --- Kinderrechten --- Child rights --- Children --- Children's human rights --- Rights of children --- Rights of the child --- Child raising --- Raising of children --- Rearing of children --- Training of children --- Child care --- Child development --- Child psychology --- Bijzondere onderwerpen uit de algemene rechtswetenschap --- gewoonterecht, grondrechten, mensenrechten en privacy --- Civil rights --- Law and legislation --- Legal status, laws, etc. --- Development and guidance --- Management --- Training --- Gezinnen --- Kinderen --- Gezinsopvoeding --- Filosofie --- Kind --- Oudheid --- China --- Geschiedenis --- Thuiszorg --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Atlas --- Museum --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Ouderenzorg --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|