Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Haal een museum in school wordt beschreven hoe het werken met door kinderen zelf gemaakte musea een plek kan krijgen binnen het onderwijs. Haal een museum in school is ontleend aan en gericht op de praktijk. Maar het is tevens een pleidooi voor onderwijs waarbinnen kinderen zelfstandig kunne handelen en respect leren krijgen voor elkaar.
458.3 --- 474.2 --- basisonderwijs --- didactiek --- excursies --- musea --- onderwijsstrategieën --- 458.9 --- 471.45 --- 477 --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Muzische vorming --- LO --- Museumbezoek --- Museums ; kinderen --- School en museum --- 474.59 --- Schoolmusea --- schoolreizen en werkweken --- didactiek basisonderwijs - onderwijsstrategieën --- Overige bijzondere onderwerpen --- Muzische vorming en Beeldende opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Musea --- Kunstzinnige opvoeding --- Museum --- Kunstzinnige vorming
Choose an application
8
genre-thema"">
Choose an application
#BSCH: vak: muziek --- #KUPV:Eekhoutcentrum --- 266 --- 643 --- 1e leerjaar s.o --- 486.87 --- blokfluit --- Handboek/cursus --- Muziekbeluisteren --- blaasinstrumenten --- handboek --- muziekinstrumenten --- muzikale opvoeding --- slaginstrumenten --- strijkinstrumenten --- tokkelinstrumenten --- 477.7 ) Muzikale en muzische opvoeding --- 477.7 --- Blokfluit --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Muziek --- Muzikale expressie --- Schoolbooks - Didactic material --- Secundair onderwijs --- Muziek --- Muzikale opvoeding
Choose an application
Neerslag van een speelweek rond Peter en de wolf, georganiseerd door Mallemuze. Er wordt gewerkt rond het verhaal, de partituur en de instrumenten, rond wolven en Rusland.
wolven (themawoord fictie) --- Didactics of the arts --- sprookjes (genre) --- Didactics of primary education --- volksliederen --- Russia --- 642 --- muzikale opvoeding --- 477.7 --- verhalen --- 1e graad l.o --- 2e graad l.o --- Handboek/cursus --- Rusland --- handboek --- muziekinstrumenten --- muzikaal verhaal --- sprookje --- Muzikale opvoeding: lagere school --- Basisonderwijs: Muzische vorming --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzikale opvoeding --- 78.71 --- Dutch literature --- muzische vorming --- muzikale vorming --- Muzische vorming --- Lager onderwijs --- Muzikale sprookjes --- Prokofjev, Sergej --- 1e leerjaar lager onderwijs --- 2e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- Wolven --- Muziekinstrumenten --- Musicals --- Muzische opvoeding --- Kleuteronderwijs --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- Muzikaal sprookje --- Wolf --- Muziekinstrument --- Leerplichtonderwijs - Basisonderwijs: Muzische vorming --- Jeugd --- Pedagogie --- Muziektheater --- Instrumenten --- Koor --- Kinderkoor --- Kinderliederen --- 20e eeuw --- Liederen --- Prokofiev, Sergey (1891-1953)
Choose an application
De auteurs van Kunst werkt hebben een aantal kunstzinnige activiteiten uitgewerkt die meteen in de klas uitgevoerd kunnen worden. Het bijzondere van de uitgewerkte activiteiten is dat er steeds een verband wordt gelegd tussen kunst en kunstzinnige vorming. Van daaruit worden de kinderen er toe aangezet om zelf kunstzinnig bezig te zijn. Meestal gebeurt dit binnen dezelfde kunstzinnige discipline : van "luisteren naar gedichten" naar "zelf gedichten maken". Soms wordt er een uitstapje naar een andere discipline gemaakt : van "een prentenboek bekijken" naar "een toneelstuk maken". Wat duidelijk naar voren komt is, dat er met tweedimensionaal weergegeven kunstprodukten al veel activiteiten te doen zijn. De gehanteerde werkwijzen zijn bovendien toe te passen op alle kunstprodukten waar kinderen in de basisschool mee geconfronteerd worden. Door de manier van werken leren kinderen hoe ze naar kunstprodukten kunnen kijken en luisteren, hoe hun waarneming gericht en verdiept kan worden. "Vraag het het kunstwerk zelf maar" is dan ook de leidraad voor de activiteiten.
kunstzinnige vorming --- muzikale opvoeding --- onderwijs --- 477 --- Audiovisuele opvoeding --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Kunst --- Kunstzinnige vorming(Beeldende vorming, esthetische opvoeding) --- Muzikale opvoeding --- Muzische vorming --- Audiovisuele vorming --- Beeldopvoeding --- Dramatische expressie --- Fotografie --- Geluiden --- Kleuren --- Kleuteronderwijs (Voorschoolse educatie) --- Kunstzinnige vorming --- Licht --- Literatuuronderwijs --- Muzikale verhalen --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Prentenboeken --- Ruzie --- Audiovisuele opvoeding ; basisonderwijs --- Beeldende vorming ; basisonderwijs --- Dramatische expressie ; basisonderwijs --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs --- Muzikale opvoeding ; basisonderwijs --- Verbale expressie ; basisonderwijs --- Kunst : basisonderwijs --- Kunst: didactiek: lagere school --- didactiek basisonderwijs - muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- (zie ook: Conflicten) --- Didactics of the arts --- muzische vorming --- Didactics of primary education --- Lager onderwijs --- Werken met jeugdboeken --- Dramatische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Beeldeducatie --- Cultuureducatie --- Verbeelding
Choose an application
genre-thema"">
Choose an application
Bevat om.: Bruegel (nr. 87), Turner (nr. 86), Bosch (nr. 89), de Griekse en Romeinse Oudheid (nr. 84), de Prehistorie (nr. 85), van Disney tot Pixar (nr. 83), Gauguin (nr. 91), het Pointillisme (nr. 90), Velázquez (nr. 88), Caravaggio (nr. 81), Van Gogh (nr. 80), Monet (nr. 79), Leonardo Da Vinci (nr. 78), Cézanne (nr. 76).
kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- kunstopvoeding --- kunst op school --- art [fine art] --- kunst --- Art --- Kunst --- Périodiques --- Tijdschriften --- onderwijs --- beeldopvoeding --- lager onderwijs --- secundair onderwijs --- Rubriek serials: kunst en cultuur --- tijdschriften lerarenopleiding --- kunsteducatie --- 477 --- 700.2 --- Beeldopvoeding --- Haute couture --- Kinderen --- Kinetische kunst --- Kleding --- Kunstzinnige vorming (kunsteducatie, kunstzinnige opvoeding) --- Kunstzinnige vorming --- Mode --- Stad --- Stof --- Textiel --- 477.6 --- Bomen --- Brood --- China --- Cobra (kunstbeweging) --- Cultuurverschillen --- Dadaïsme --- Egypte --- Engelen --- Fauvisme --- Fotografie --- Gauguin, Paul --- Kleuren --- Kunstenaars --- Landschappen --- Licht --- Maskers --- Matisse, Henri --- Millennium --- Mythologie --- Oceanië --- Picasso, Pablo --- Post --- Prehistorie --- Religieuze kunst --- Rembrandt --- Van Gogh, Vincent --- Verdraagzaamheid --- Vermeer, Johannes --- Zon --- 486.3 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Didacktiek --- Jeugdtijdschriften --- Plastische opvoeding --- beeldvorming --- tijdschrift --- tijdschriften SAW --- muzische vorming --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Tijdschriften en seriewerken - Verzamelde opstellen --- (zie ook: filosoferen (kinderen)) --- (zie ook: sportkleding) --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Beeldende expressie --- Kunst : tijdschriften --- Periodicals --- Kunsteducatie --- Kunsteducatie. --- jeugd --- tijdschriften lerarenopleiding muvo en beweging --- Kunst : tijdschriften en overige seriële publicaties --- tijdschriften --- art [discipline]
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|