Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
The quality of school life
Authors: ---
ISBN: 0669038695 Year: 1981 Publisher: Lexington Lexington books

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
The Classroom teacher : the news magazine of the Texas Classroom Teachers Association.
Author:
Year: 1981 Publisher: Austin, Tex. : The Association,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
The Classroom teacher : the news magazine of the Texas Classroom Teachers Association.
Author:
Year: 1981 Publisher: Austin, Tex. : The Association,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
A Teachers' guide to action research : evaluation, enquiry, and development in the classroom
Author:
ISBN: 0862160405 0862160413 Year: 1981 Publisher: London : Grant McIntyre,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Der Situationsbegriff in den Sozialwissenschaften : zur Definition eines erziehungswissenschaftlichen Situationsbegriff : unter Berücksichtigung psychologischer und soziologischer Aspekte.
Author:
ISBN: 3407581327 Year: 1981 Publisher: Weinheim Beltz

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Effective educational and behavioral programming for severely and profoundly handicapped students : a manual for teachers and aides.
Author:
ISBN: 0933716141 Year: 1981 Publisher: Baltimore Brookes

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Enseignants efficaces : enseigner et être soi-même
Author:
ISBN: 2890440591 9782890440593 Year: 1981 Publisher: Montréal : Editions du Jour,


Book
Motivating classroom discipline.
Author:
ISBN: 0023441402 Year: 1981 Publisher: New York (N.Y.) : Macmillan,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Measuring behavior.
Author:
ISBN: 0675080789 Year: 1981 Publisher: Columbus Merrill


Book
Sociale vaardigheden voor het basisonderwijs
Authors: ---
ISBN: 9024410894 Year: 1981 Publisher: Baarn Nelissen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In elk gedeelte staan veel oefeningen en practica; docent en student kunnen hier zo mee werken, dat zicht op eigen houding, gedrag en interaktie wordt verscherpt en zo mogelijk verbeterd. (boekcover) In het eerste gedeelte zijn de studenten en docenten aan het woord. Tevens bespreken de auteurs verschillende oefen- en trainingsmodellen uit de literatuur. In het laatste gedeelte wordt aandacht besteed aan de persoonlijke bagage van leerkrachten en studenten: stem, lichaamstaal, duidelijkheid of onduidelijkheid in kommunikatie. Verder wordt er veel aandacht besteed aan het profiel dat onderwijsgevenden van zichzelf schetsen en aan hun eigen ervaringen in het onderwijs krijgen en onderwijs geven. In het tweede gedeelte gaat het om de kinderen in de klas. Een groot aantal gevalsbeschrijvingen, afkomstig uit de praktijk van het basisonderwijs, wordt hier weergegeven. Onderwijs geven op de basisschool vraagt om didaktische en methodische bekwaamheden. Methodische bekwaamheden komen tot uiting in het omgaan met kinderen, het werken met groepen, het overzien van ingewikkelde klassesituaties, het motiveren, stimuleren en aktiveren van kinderen om te werken en samen-te-werken. Houding, gedrag en interaktie van de leerkracht staan hierbij centraal. Ze zijn het thema van dit boek dat als oriëntatie-, oefen- en trainingsboek is opgezet. Vertrekpunten zijn de opleiding, de kinderen en de onderwijsgevenden.

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by