Narrow your search

Library

AP (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UCLL (1)

VIVES (1)

Vlaams Parlement (1)


Resource type

book (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2005 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Book
Ik denk in beelden, jij onderwijst in woorden : talenten van een AD(H)D-kind ontwikkelen
Authors: ---
ISBN: 9789044118155 9044118153 Year: 2005 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen In dit boek worden deze kinderen 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken anders. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in deze leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair. Met een eenvoudig programma kan een kind met AD(H)D aan de hand van zijn visueel geheugen Ieren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hen hun volle potentieel te laten bereiken. In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D of andere 'stoornissen'. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen... In dit boek worden deze kinden 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken andere. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in de leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair beter. Met een eenvoudig programma kan een kind aan de hand van zijn visueel geheugen leren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hun volle potentieel te bereiken. (Bron: covertekst)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by