Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen In dit boek worden deze kinderen 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken anders. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in deze leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair. Met een eenvoudig programma kan een kind met AD(H)D aan de hand van zijn visueel geheugen Ieren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hen hun volle potentieel te laten bereiken. In elke klas zitten er leerlingen met kenmerken die doen denken aan AD(H)D of andere 'stoornissen'. Ze leren later lezen, zijn druk, hebben aandachtsproblemen... In dit boek worden deze kinden 'rechtsgeoriënteerde kinderen' genoemd. Deze leerlingen denken andere. Ze denken in beelden en hebben een visuele leerstijl. Hun manier van denken werkt vooral vanuit de rechterhersenhelft. De meeste scholen gebruiken echter vooral woorden om dingen aan te leren, waarbij veeleer een beroep wordt gedaan op de linkerhersenhelft. Het verschil in de leerstijlen wordt in dit boek helder en overtuigend aangegeven. Worden deze leerlingen aangesproken op hun visuele talenten, dan zijn de resultaten spectaculair beter. Met een eenvoudig programma kan een kind aan de hand van zijn visueel geheugen leren spellen, snellezen, complexe sommen en vermenigvuldigen uit het hoofd berekenen. Hierdoor krijgt het kind ook een positiever zelfbeeld. Het boek biedt meteen een goed inzicht in wat deze kinderen drijft en hoe dit in het dagelijkse leven kan worden aangewend om hun volle potentieel te bereiken. (Bron: covertekst)
ADHD. --- Orthopedagogics --- orthodidactiek --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- 670 Gezondheid --- ADHD --- leerproblemen --- 415.4 --- 464 --- 469 --- ADD --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Beelddenken --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Links en rechts --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Schrijfproblemen --- Schrijven --- Spellingproblemen(Kinderen met spellingproblemen) --- Basisonderwijs --- Kinderen --- Lateralisatie --- Personen met ADHD (ADHD, hyperkinetische kinderen, MBD, minimal brain dysfunction) --- 467 --- 606.4 --- adhd (ler) --- didactische werkvormen (ler) --- 376.5 --- Kinderen : stoornissen --- Leerproblemen --- 104301.jpg --- ADHD ; kinderen --- Lerarenopleiding : CVO --- Hogere geestelijke functies --- Kinderen met leerproblemen --- Overige onderwerpen (linkshandigen, ADHD) --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen)
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|