Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Nuclear nonproliferation --- Nuclear arms control --- Nuclear weapons control --- Arms control --- Nuclear weapons --- Export of nuclear materials --- Export of nuclear technology --- International control of nuclear energy --- Nonproliferation, Nuclear --- Nuclear energy --- Nuclear exports --- Nuclear proliferation --- Proliferation, Nuclear --- Nuclear-weapon-free zones --- International control
Choose an application
comprensive study on the conventional military balance in Europe an in East-West perspective
Warfare, Conventional --- NATO --- Warsaw Treaty Organization --- Armed Forces.
Choose an application
Der Band beleuchtet auf theoretischer Grundlage und in praktischer Umsetzung zwei Themenfelder der wissenschaftlichen Weiterbildung. Zunächst wird der Frage nachgegangen, welche Bedeutung die Region für die wissenschaftliche Weiterbildung hat und wie sich eine Hochschulregion konstituiert. Dazu werden verschiedene (raum-)theoretische Zugänge skizziert sowie die praktische Implikationen für die Erhebung von Weiterbildungsbedarfen, das Marketing und die Regionalentwicklung diskutiert. Daran anschließend werden die Chancen und Grenzen einer bedarfsorientierten Entwicklung von Studienangeboten aus Perspektive der wissenschaftlichen Weiterbildung diskutiert. Dazu werden auch verschiedene Beispiele für die Studiengangentwicklung aus dem Projekt vorgestellt. Das Projekt wurde gefördert durch das Bundesministerium für Bildung und Forschung (BMBF).
Education / Higher --- Education --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Bildungsbedarfsermittlung --- wissenschaftliche Weiterbildung --- Hochschulsystem --- Region --- Angebotsentwicklung --- Studiengangsentwicklung --- Akademische Weiterbildung --- Regionalmonitor --- wbv OpenLibrary 2020
Choose an application
Kunstonderwijs is sinds jaar en dag het lelijke eendje op school. Leerkrachten die er (tegen de stroom in) voor blijven vechten, worden veelal overstemd door holle slogans over de achteruitgang van ons onderwijs ? lees: het economische rendement ervan. Voor leerlingen die niet artistiek aangelegd zijn, klinkt het, is kunsteducatie nutteloos tijdverlies. Nochtans onderschrijven experts het belang ervan voor de persoonlijkheidsontwikkeling van kinderen en jongeren. In 'Mogen we nog verwonderd zijn?' breken verschillende ervaringsdeskundigen en artiesten een lans voor het kunstonderwijs. De meerwaarde én de noodzakelijkheid ervan wordt geduid vanuit antropologische, psychologische, pedagogische, neurobiologische en filosofische hoek. Daarnaast bevat het boek ontroerende persoonlijke getuigenissen en een visie over hoe kunsteducatie op de lagere en middelbare school er zou kunnen uitzien. Een inspirerend pleidooi voor verwondering en een aanrader voor iedereen die begaan is met humaniserend onderwijs. Het boek bevat bijdragen van Dirk De Wachter, Hans Schmidt, Kris Rutten en Ronald Soetaert, Rik Pinxten, Roger Standaert, Filip Verneert, Juliette Taquet, Brigitte Dekeyzer, Judith Wambacq en Bart Devaere, en interviews met Nic Balthazar, Michaël Borremans, Alain Platel, Arne Sierens en Willem Vermandere. https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/mogen-we-nog-verwonderd-zijn
Kunstonderwijs --- Kunstzinnige vorming --- Kunstzinnige vorming ; onderwijs --- onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Verwondering --- 775 Kunstonderwijs --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- art appreciation --- cultuurbeleid --- cultuureducatie --- onderwijsonderzoek --- kunstopvoeding --- Didactics of primary education --- Didactics of secundary education --- Primary education --- Secondary education --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.334.1O364 --- #SBIB:316.7C313 --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Onderwijssociologie: curricula van middelbaar onderwijs --- Cultuurbeleid: regionaal --- kunstonderwijs --- kunsteducatie --- 456.7 --- didactiek algemeen - expressievakken, lichamelijke opvoeding --- Kunsteducatie --- Cultuureducatie
Choose an application
Comparison is a central feature of the practice of interstate relations, yet it is rarely studied. This book demonstrates the significance of comparison in world politics and reveals how comparative knowledge is produced, how it becomes politically relevant and how its practices shape security politics.
Choose an application
Mythes en feiten: experts aan het woordWe horen heel wat verontrustende berichten over de Vlaamse scholen. Ons onderwijs gaat achteruit, meertaligheid in de klas en multiculturaliteit bemoeilijken het leren in plaats van het te bevorderen. Inclusief onderwijs brengt enkel lasten met zich mee. Focussen op het welbevinden van de leerlingen staat gelijk aan betuttelen. Dergelijke slogans zijn wervend, maar zijn ze ook correct?In dit boek spreken experts zich uit over discussies die soms eerder politiek dan pedagogisch lijken te zijn. Veel luid verkondigde standpunten zijn te kort door de bocht, daar- om leggen de auteurs de feiten voor. Vanuit hun onderzoekservaring in alle lagen van ons onderwijs worden de hardnekkigste mythes (over o.a. meertaligheid in de klas, diversiteit, thuistaal op de speelplaats, projectwerken, alternatieve evaluatiesystemen) ontleed en wordt de zin en onzin van deze kwesties aan het licht gebracht.Of je nu leerkracht, pedagoog, ouder of leer- ling bent, dit werk zal je de werkelijke staat van het onderwijs tonen.Bron: https://borgerhoff-lamberigts.be/boeken/is-ons-onderwijs-gebuisd
691 --- Pedagogie en didactiek --- Onderwijsbeleid --- Vlaanderen --- Onderwijs --- Onderwijsonderzoek --- onderwijskunde --- onderwijspsychologie --- onderwijsbeleid --- didactische principes --- Teaching --- PXL-Central Office 2020 --- onderwijs --- Education --- Quality --- Nederland --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie --- Onderwijsbeleid ; Vlaanderen --- Onderwijs ; Vlaanderen --- 720 Onderwijs --- books
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|