Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dans un univers où les nouvelles technologies évoluent constamment et où l'individu est régulièrement amené à se recycler dans sa carrière professionnelle ou à maîtriser les outils de développement personnel, la bibliothèque est aujourd'hui le lieu d'expression d'une demande nouvelle en autoformation. Cette demande, dépendante pour partie de l'offre de la bibliothèque et du niveau de formation de l'usager, remet également en question le rôle des bibliothécaires et de leur médiation. Reprenant les actes du colloque organisé à la Bibliothèque publique d'information en décembre 2005, ainsi que le rapport de l'enquête réalisée par le service Études et recherche de la Bpi sur l'espace Autoformation de la Bpi, cet ouvrage se veut un outil de réflexion pour les professionnels des bibliothèques. Reformulant les questions auxquelles les bibliothécaires sont confrontées dans leur pratique quotidienne, s'appuyant sur leurs expériences et sur l'analyse théorique de chercheurs en sciences de l'information, il tente d'ouvrir de nouvelles pistes de travail pour établir à l'avenir, peut-être une « charte de l'autoformation en bibliothèque ».
Self-help techniques --- Library orientation --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congresses --- Congrès --- Formation des usagers --- Bibliothèques Bibliotheken --- Autodidactes Zelfstudie --- Formation Opleiding --- Multimédia Multimedia --- Autodéveloppement --- Bibliothèques --- Congrès --- Education --- Information Science & Library Science --- formations des utilisateurs --- bibliothèques --- congrès --- autoformation
Choose an application
73 p.
Teacher education. Teacher's profession --- beroepsopleiding --- Didactic strategies --- Personnel management --- werkplekleren --- Coaching --- Managementvaardigheden --- Groepstrainingen --- Communicatieve vaardigheden --- #KVHB:Coaching --- #KVHB:Arbeids- en organisatiepsychologie --- Formation Opleiding --- Formateurs Opleiders --- Programmes de formation Opleidingsprogramma's --- Plans de formation Opleidingsplannen --- Groepstraining
Choose an application
Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een frisse én resultaatgerichte manier wil vormgeven. Dit boek bevat maar liefst 120 verschillende werkvormen, geordend naar doelstelling Cliënten of coachees die wegdromen, weinig inbreng hebben of zelfs in slaap vallen tijdens presentaties, trainingen of coachgesprekken... Deze situaties kunnen aanleiding zijn om eens wat langer stil te staan bij de werkvormen die je gebruikt en het effect dat je ermee sorteert. Het Groot Werkvormenboek is dé inspiratiebron voor iedereen die bijeenkomsten en vergaderingen op een en frisse en resultaatgerichte manier wil vormgeven. Het boek bevat maar liefst 120 verschillende, interactieve werkvormen, geordend naar tien doelstellingen:* kennismaken;* uitwisselen;* kennis overdragen;* discussiëren;* beslissen;* brainstormen;* plannen maken;* evalueren;* vaardigheden oefenen; en* informeren. Alle werkvormen in Het Groot Werkvormenboek worden stap voor stap uitgelegd, geïllustreerd en verrijkt door ervaringen, suggesties en voorbeeldvragen. Het boek geeft uitleg over de theorie en gedachtegang achter het kiezen en het gebruiken van verschillende werkvormen. Het zet bovendien tips, trucs en valkuilen voor het succesvol begeleiden van iedere afzonderlijke werkvorm overzichtelijk op een rij. Voor de doelstelling Kennismaken wordt bijvoorbeeld de werkvorm Sleutelbos aangedragen. Deelnemers laten hierbij hun sleutelbos zien en vertellen aan de hand hiervan iets over zichzelf. Deze werkvorm is een korte 'ijsbreker' die mensen een kapstok biedt om makkelijk kennis te maken binnen een nieuwe groep. Op een natuurlijke manier komen er werkgerelateerde en meer persoonlijke aspecten mee aan de orde. Het Groot Werkvormenboek is bedoeld voor leidinggevenden of trainers die plezier hebben in het regisseren van bijeenkomsten en geïnspireerd willen worden om in hun aanpak te variëren en zo inhoud effectief te behandelen. Het boek is gericht op de groeiende groep enthousiaste managers, trainers en docenten die hun overlegsituaties actiever willen maken en tegemoet willen komen aan de verschillende wensen en voorkeuren van hun deelnemers.
Didactic strategies --- Personnel management --- Mass communications --- vergaderen --- groepsontwikkeling --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Brainstorming Brainstorming --- Formation Opleiding --- Jeux de rôle Rollenspel --- Méthode des cas Gevallenmethode --- Vergaderen --- vergadertechnieken --- Brainstormen --- werkvormen en leeractiviteiten --- Teacher education. Teacher's profession --- Industrial psychology --- coaching --- groepswerk --- werkvormen
Choose an application
Didactic strategies --- groepstrainingen --- Social welfare methods --- Group relations training. --- Small groups. --- groepswerk --- sociale vaardigheden --- groepstherapie --- Group relations training --- Small groups --- Conflits (gestion) Conflicthantering --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Problèmes Problemen --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Groups, Small --- Social groups --- Consciousness-raising groups --- Encounter groups --- Sensitivity training --- T-groups --- Interpersonal relations --- Social interaction --- Social perception --- Training --- 361.13 --- 007 --- 615.86
Choose an application
1. Historische ontwikkeling 2. Organisatie van het coaching-mentoringproces 3. Evaluatie: bent u een goede mentor of coach? 4. Vaardigheden voor de korte termijn 5. Vaardigheden voor de lange termijn
Coaching. --- Personnel management --- bedrijfsopleidingen --- coaching --- bedrijfscommunicatie --- Industrial psychology --- HRM (human resource management) --- Didactic strategies --- motivatie --- #SBIB:316.334.2A553 --- #SBIB:033.IO --- Formation Opleiding --- Mentorat Mentorschap --- Coaching Coaching --- arbeid, motivatie --- bedrijven, management --- human resources management --- managementvaardigheden --- personeelsbeleid --- Personeelsbeleid en loonbeleid, functieclassificaties --- Coachen --- Coaching --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Motivatie --- Personeelsmanagement --- Emotionele intelligentie --- Leiderschap
Choose an application
Audiovisual methods --- audiovisuele opvoeding --- AVM (audiovisuele materialen) --- 371.68 --- audiovisuele communicatie --- audiovisueel materiaal in het onderwijs --- communicatie in organisaties --- Audio-visual equipment --- Formation Opleiding --- Enseignement Onderwijs --- Audiovisuel (formation) Audiovisuele opleiding --- Matériel audiovisuel Audiovisuele uitrusting --- audiovisuele leermiddelen --- Audio-visual education --- Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie --- 007.3 --- 371.6 --- 65.012 --- Equipment and supplies --- Audio-visual equipment. --- 371.68 Instructieve omroep. Schoolradio. Audiovisuele leermiddelen. Films. Dia's. Projectie. Onderwijstelevisie
Choose an application
De inhoudelijke en structurele uitwerking van dit handboek illustreert een visie op leren en instructie. De lezer maakt kennis met onderwijskundige concepten, principes, theorieën, modellen en methodes en leert deze kenniselementen ook actief toepassen. Het gaat immers niet alleen om het snel verwerken van onderwijskundige basiskennis. De toepassing staat centraal. Dit boek overstijgt de traditionele formele instructiecontexten (kleuterschool, lagere school, secundaire school) en besteedt aandacht aan bedrijfsopleidingen, professionele opleidingen en informele leercontexten zoals musea en tentoonstellingen. (Bron: covertekst)
Educational psychology. --- Teaching. --- Educatief ontwerpen. --- Geografie --- Onderwijskunde. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Onderwijs --- Algemene Didactiek. --- Handboeken en inleidingen. --- onderwijsonderzoek --- Teaching --- onderwijsmethoden --- onderwijspraktijk --- Evaluation de la formation Training evaluation --- Formation Opleiding --- 371 --- 450.46 --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- Instructies --- Leren --- Referentiekader --- 450.4 --- Educatief ontwerpen --- Onderwijskunde --- Onderwijsonderzoek --- 371.3 --- 450.43 --- Behaviorisme --- Constructivisme --- Curriculumontwikkeling --- Metacognitie --- Onderwijskundig ontwerpen --- 062935.jpg --- Theoretische onderwijsvernieuwing --- Objectiviteit --- Leerpsychologie --- Instructie --- Leerplannen --- Cognitivisme --- Denken --- Zorgverbreding --- 371.213
Choose an application
Hoe organiseer je een sessie waar de deelnemers echt iets aan hebben? Met behulp van dit boek kom je beslagen ten ijs. Een paar voorbeelden van situaties die je met behulp van dit boek het hoofd kunt bieden:- Je moet een trainingssessie vanuit het niets opbouwen, maar slaagt er bij gebrek aan ideeën niet in iets goeds te verzinnen ? in dit boek vind je de instrumenten om dat te voorkomen.- Je hebt wat trainingen gegeven maar behaalt er niet de gewenste resultaten mee ? hier vind je de oplossing voor dit probleem. - Je hebt geen tijd om voor een presentatie 80 flitsende PowerPoint-dia?s te maken ? geen nood, er zijn alternatieven die veel meer effect sorteren en maar half zoveel tijd kosten. Dit boek is ideaal voor iedereen die wel eens een workshop moet organiseren maar daar weinig ervaring mee heeft, of te weinig tijd. Het leidt je stap voor stap door alle verschillende stadia, van de eerste voorbereidingen tot de evaluatie achteraf. Als je alle tips en technieken uit dit boek toepast in je workshops, zullen de deelnemers zich die nog lang herinneren - en om de juiste redenen!
Business presentations --- Workshops (Adult education) --- Meetings --- Presentaties. --- presenteren --- Didactic strategies --- workshops --- presentatietechnieken --- Personnel management --- 371.31 --- 659.3 --- Formation Opleiding --- Informatie 002 --- Communicatie 656:621.39 --- gesprekstechnieken --- mondelinge communicatie --- 499.4 --- 800.52 --- Nederlands, mondelinge communicatie --- 371.3 --- Didactische werkvormen --- Trainingen --- Personeelsbeleid --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken --- Communicatie --- Presentaties --- Communicatietechnieken --- Communicatieve vaardigheden --- Spreken in het openbaar --- Methodologie --- Presenteren --- Werkvormen --- Vergaderen --- Training --- 65.012 --- Presentatie --- Communicatietechniek --- Werkvorm --- Training (vorming)
Choose an application
Iedere trainer of opleider kent ze: de momenten dat een groep onrustig wordt. Er wordt gepraat en de concentratie neemt af. Op zo'n moment wilt u de betrokkenheid van de deelnemers weer terugbrengen in de groep. Voor die momenten zijn de activiteiten in het boek. Intermezzo bevat 87 korte opdrachten waarmee u eenvoudig de aandacht van uw toehoorders tijdens een training, workshop of lezing kunt centreren. De opdrachten zijn kort en vragen weinig voorbereiding. Bij iedere opdracht vindt u praktische informatie over het doel, het thema, de werkvorm, de geschatte duur van de activiteit en de benodigdheden. Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Het boek start met een korte uiteenzetting over werken met groepen en de fasen van een groepsproces. Specifieke theorie en achtergrondinformatie is te vinden bij de opdrachten.Dit is de werkset bij het boek.Bron: https://mijn.bsl.nl/intermezzo/418654
Primary groups --- Didactic strategies --- groepsdynamica --- groepsbegeleiding --- groepsgesprek --- concentratieproblemen --- groepsprocessen --- Formation Opleiding --- Groupes Groepen --- Jeux Spelen --- 493.6 --- groepswerk --- werkvormen --- groepen --- Gesprekstechniek (onderhandelen) --- Groepswerk (groepsdynamica) --- Teamwork (groepsarbeid, werken in groepsverband) --- Vergadertechniek --- groepswerk, psycho- en sociodrama, rollenspel, simulatiespel --- Groepswerk --- Schoolbooks - Didactic material --- Groepspsychologie. --- Groepswerk. --- Presentaties. --- Didactische werkvormen --- Groepsdynamiek --- Training --- Begeleiding --- Groepsprocessen --- Vaardigheden --- Werkvormen --- Concentratie --- Motivatie --- Teambuilding --- Teambegeleiding --- Didactische werkvorm --- Groepsproces --- Werkvorm --- Groepswerk (maatschappelijk werk) --- Training (vorming) --- Training (sport)
Choose an application
Communicatiewetenschappen. --- Gesprekstechnieken. --- Gesprekstraining. --- Groepspsychologie. --- gesprekstraining --- communicatie --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- groepswerk --- Cognitive psychology --- Linguistics --- Didactics --- mondelinge communicatie --- communicatievaardigheden --- gesprekstechnieken --- Didactic strategies --- Social psychology --- rollenspel --- #GSDBP --- 159.9:800 --- 658.3 --- sociale psychologie --- #GBIB:SMM --- 658.3 Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- Personnel. Human factor. Human relations (Staff relations. Personal or interpersonal relations). Working atmosphere --- 159.9:800 Psycholinguistiek --- Psycholinguistiek --- 007.1 --- 371.3 --- Communicatieve vaardigheden --- Verbale communicatie --- Evaluatie --- Psychologie --- Groepsdynamiek --- Groupes Groepen --- Formation Opleiding --- Didactique Didactiek --- Communication orale Mondelinge communicatie --- Evaluation Evaluatie --- Communication Communicatie --- 493.6 ) Groepswerk --- Gesprekstraining --- 493.6 --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|