Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Wat werkt daadwerkelijk in het onderwijs? Hoe kunnen we het leren zichtbaar maken? Waarom is dat belangrijk? En hoe kunnen we op basis daarvan de prestaties van de leerlingen op school verbeteren?Met dit boek keer je terug naar de oorsprong, naar de essentie van de onderwijspraktijk.Vertrekkend vanuit een evidence-based principe toont John Hattie, een van de meest toonaangevende onderwijswetenschappers ter wereld, wat daadwerkelijk effect heeft in het onderwijs en waar de leerling baat bij heeft (Visible learning). Aan de hand van 9 concrete hoofdstukken laat John Hattie zien hoe belangrijk een leraar is en hoe je als leerkracht kritisch kunt omgaan met je eigen rol en invloed. De auteur geeft bondige en goed te begrijpen samenvattingen van de succesvolste methoden en biedt een stap-voor-stap begeleiding voor een geslaagde invoeren van Visible learning in de klas. Dit baanbrekende basiswerk richt zich op de essentie van het beroep van leerkracht: je leerlingen begrijpen, weten hoe zij gemotiveerd raken en inzien hoe zij tot leren komen.Leren zichtbaar maken plaatst het leren in een betekenisvolle context: het krijgt pas echt effect door de interactie van de leerkracht met zijn leerlingen. Het is dan ook een basiswerk voor studenten, voor beginnende leerkrachten, maar vooral ook voor ervaren onderwijzers.
Onderwijskunde. --- Pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijsstrategieën --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Study methods --- Initial didactic situation --- Didactic strategies --- Onderwijs ; methodiek --- Onderwijskunde --- Onderwijsvisie --- #KVHB:Didactiek --- leerprocessen --- visible learning --- leerlingenbegeleiding --- leren --- 481.7 --- lerarenopleidingen --- secundair onderwijs --- evidence based onderwijs --- 454.23 --- 454.2 --- Leren --- Reflecteren (Terugblikken) --- Klasmanagement --- Didactiek --- Lesgeven --- Leraren basisonderwijs --- Lesvoorbereidingen --- Feedback --- 484.23 --- leerlingbegeleiding --- leerlingenmotivatie --- klasmanagement (ler) --- Evidence based --- Lesvoorbereiding --- Klasklimaat --- Leerstrategieën --- Onderwijsstrategieën --- 37.02 --- Competenties --- Lerarenopleiding --- Didactische werkvormen --- secundair onderwijs België - beroep en opleiding --- Didactische principes --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016 --- Onderwijsonderzoek --- Onderwijsvernieuwing --- Effectieve scholen --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsstrategie --- Leerstrategie --- Didactisch principe --- Didactische werkvorm --- Effectieve school --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactics
Choose an application
Mensen die lijden aan de nagebootste stoornis (ook wel bekend als het münchhausensyndroom) hebben doorgaans maar één doel: hun omgeving ervan overtuigen dat ze ziek zijn, een handicap hebben of lijden aan een psychische stoornis. Om de gewenste aandacht en sympathie te krijgen van omgeving, artsen en verpleegkundigen, nemen zij vaak grote (en soms dodelijke) risico's.Een andere verschijningsvorm is het münchhausen-by-proxysyndroom, waarbij een ouder schade aan het eigen kind toebrengt. Het is de dodelijkste vorm van kindermishandeling. In het internettijdperk is er een nieuwe vorm bijgekomen: online een ernstige ziekte simuleren stelt mensen in staat daar grote groepen mensen bij te betrekken.De nagebootste stoornis is een van de controversieelste en ingewikkeldste stoornissen in de medische wereld. Feldman en Yates geven mensen die lijden aan de stoornis niet alleen een gezicht, maar komen ook met adviezen over hoe met hen om te gaan.https://www.standaardboekhandel.be/p/opzettelijk-ziek-9789024425778
nagebootste stoornis --- syndroom van Münchhausen --- syndroom van Münchhausen-by-proxy --- psychiatrie --- Neuropathology --- gedragsstoornissen --- GGZ (geestelijke gezondheidszorg) --- Münchhausen By Proxy syndroom --- Nagebootste stoornis --- nagebootste stoornis. --- psychiatrie. --- syndroom van Münchhausen-by-proxy. --- syndroom van Münchhausen.
Choose an application
Waarom is leren soms zo moeilijk en in andere gevallen juist zo gemakkelijk? Leren zichtbaar maken met de kennis over hoe wij leren legt dit uit. Het zet uiteen wat de belangrijkste principes en strategieën van het leren zijn. Zijn ideeën over hoe leraren hun impact op het leren kunnen vergroten, vinden inmiddels wereldwijd navolging. In dit boek koppelen John Hattie en Gregory Yates deze inzichten aan de laatste ontwikkelingen vanuit de cognitieve wetenschap. Zo komen ze tot een krachtig en aanvullend kader voor het leren in de klas en daarbuiten.
454.2 --- Leren --- Relatie leraar - leerling --- Lesgeven --- Feedback --- Kennis --- leren --- leerprocessen --- kennis --- lesgeven --- feedback --- Leraren : lesgeven --- Didactiek --- Onderwijsstrategieën --- leren en onderwijzen --- #PBIB:+110.10 --- Onderwijs : Didactiek : Algemeen --- Onderwijsvisie --- Onderwijsvisie. --- onderwijssociologie --- leren leren --- Didactics --- didactische werkvormen --- kennisleer --- Onderwijs : methodiek --- Onderwijskunde --- onderwijsvisie --- Leerprocessen --- 37.02 --- onderwijskunde --- onderwijs en onderzoek --- evidence-based onderwijs --- PXL-Education 2016
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|