Narrow your search

Library

UGent (3)

ULiège (3)

VUB (2)

UCLouvain (1)

ULB (1)

UMons (1)


Resource type

book (3)


Language

French (2)

English (1)


Year
From To Submit

1999 (1)

1998 (1)

1983 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Le développement dans la première année : symposium de l'association de psychologie scientifique de langue française, Grenoble, 1981
Author:
ISBN: 2130380433 9782130380436 Year: 1983 Publisher: Paris : PUF - Presses Universitaires de France,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Au début de la vie psychique : le développement du petit enfant
Authors: ---
ISBN: 2738104231 Year: 1999 Publisher: Paris : Editions Odile Jacob,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Les premiers liens, le rôle des interactions précoces, le fonctionnement de l'inconscient, l'effet des stimulations extérieures, l'influence de l'affectif sur l'intelligence, l'émergence de la pensée, le développement du langage et de la conscience de soi, les relations avec la mère, le père, les frères et sœurs, la sexualité, etc : voici, réunies et présentées par julien Cohen-Solal et Bernard Golse, les analyses des meilleurs spécialistes du bébé et de l'enfant qui font le point, de façon concise et accessible, sur ce qu'on sait aujourd'hui de son développement, de ses capacités, des interactions avec son environnement et sa famine de 0 à 3 ans. Un instrument indispensable pour les parents qui veulent comprendre et pour les professionnels qui veulent rester au fait des recherches les plus récentes.

The development of sensory, motor and cognitive capacities in early infancy : from perception to cognition
Authors: ---
ISBN: 0863775128 Year: 1998 Publisher: Hove : Psychology Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Research on the development of human infants has revealed remarkable capacities in recent years. Instead of stressing the limitations of the newborn, the modern approach is now more optimistically based on an assessment of the adaptive capabilities of the infant. Innate endowment, coupled with interaction with the physical and social environment, enables a developmental transition from processes deeply rooted in early perception and action to the cognitive and language abilities typical of the toddler. This book reviews a number of issues in early human development. It includes a reconceptualization of the role of perception at the origins of development, a reconciliation of psychophysical and ecological approaches to early face perception, and building bridges between biological and psychological aspects of development in terms of brain structure and function. Topics covered include basic exploratory processes of early visual perception, the control of eye movements, two visual systems in earlyperception and action; face perception in newborns, species typical aspects of human communication, imitation, perception of the phonetic structure of speech, origins of the pointing gesture, handedness origins and development, theoretical contributions on perception and cognition, implicit and explicit knowledge in babies; sensory-motor coordination and cognition, information processing and cognition, perception, habituation and the development of intelligence from infancy.

Listing 1 - 3 of 3
Sort by