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The content marketing has been selected, in 2016, as the digital marketing activity with the greatest commercial impact. This is without any doubt that companies can have many advantages to implement such a strategy inside their structure. However, how is it going in business-to-business? This work has been written in order to identify obstacles and weaknesses that the marketing department at EVS can encounter at the moment of implementing a content marketing strategy. A deeper analysis of the digital communication means has been conducted; social networks, emailing of marketing campaign and the website. Then, the database and the emailing tool have been observed more deeply in order to settle a requalification campaign. This campaign is designed to collected more information about contact to allow the company to better segment their target audience. Finally, this confidential thesis develops recommendations to help the company to evolve toward the distribution of relevant content with an eye to increase their visibility and then to perpetuate their status of influencer.
content marketing --- business-to-business --- database --- customer's segmentation --- Sciences économiques & de gestion > Marketing
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Nowadays, data analysis becomes crucial inside companies. They usually detain a lot of data but do not necessarily use or analyse them. Business analytics tools have been developed over the years to help companies making strategic decisions. These tools are helping firms increasing their revenues or target more efficiently their customers. It enables the discovery and usage of new kind of knowledge. Among those tools, recommender system are widespread, especially in the e-commerce business. Building a recommender system inside a company is useful but can be difficult. This project-dissertation describes and test different recommender system methods to be implemented inside the company Etilux. The chosen methods are association rule mining, rule-based mining and some collaborative filtering methods such as item-based, user-based collaborative filtering and the graph-model. The main objective is to provide better understanding of the data that can be exploited inside the company as well as key insights on how to reach customers. The results of the analysis will provide a new type of knowledge that the firm will be able to exploit. This paper follows the process of data problem analysis. First, the choice of data and its pre-processing processed are discussed. Then, a presentation of the different methods that will be used is made. Finally, the methods are tested on data from the company and results are presented. Those results will be interpreted and recommendations will be stated.
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De plus en plus d'étrangers non-résidents achètent des maisons secondaires en France. Toutefois, ces personnes ne sont pas toujours au courant du fait que la France impose certaines normes concernant l'assainissement des eaux usées. L'objectif de ce projet est tout d'abord d'arriver à atteindre les non-résidents. Ensuite, le but sera de leur vendre des produits d'assainissement de la marque Eloy Water. Ces objectifs étant réalisés grâce à la mise en place d'une stratégie marketing digital.
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Ce mémoire de Master a été réalisé au sein de la société Eloy Water (Sprimont). Depuis plusieurs années, le département SAV prend en charge l’entretien de plus de 3.500 stations d’épuration installées chez des particuliers en Région wallonne. Ce marché est en pleine croissance : la législation impose un contrat d’entretien pour toute station, alors que plusieurs milliers de particuliers n’en ont pas encore signé. Notre objectif est de fournir un outil d’analyse pour répondre à la question « Le client est-il satisfait ? » et « Pour quelles raisons ? ». La connaissance des attentes de la clientèle doit permettre de proposer une nouvelle segmentation de celle-ci. Au vu du marché potentiel, ces questions sont essentielles afin de continuer le développement du service. Le modèle Tétraclasse, développé par Sylvie Llosa, a été sélectionné pour concevoir une étude quantitative. Il permet d’analyser la contribution de chaque composante du service à la satisfaction globale du client. Cet outil sera complété par une analyse typologique afin de valider la segmentation développée dans ce travail. Notre analyse se déroule en trois phases. L’étude préparatoire permettra de contextualiser le problème. Ensuite, sur base d’une vingtaine d’interviews de clients, nous explorerons leurs différentes attentes. Lors de cette phase qualitative, nous définirons cinq profils de clients par la méthode de la Proposition de Valeur. De plus, notre Analyse du Contenu conclura sur plusieurs recommandations pratiques. Finalement, l’outil de sondage sera développé pour un contexte d’analyse quantitative.
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