Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Het Steunpunt publiceert een rapport waarin de belangrijkste genderstatistieken op het vlak van onderwijs (schoolbevolking, onderwijzend personeel en bestuurspersoneel) geactualiseerd worden. In dit rapport proberen we een antwoord te formuleren op volgende vragen: is er sprake van een trend naar meer genderneutrale studiekeuzes of blijft geslacht een doorslaggevende rol spelen in deze keuze? Hoe is het gesteld met de feminisering van het lerarenberoep in het basis- en secundair onderwijs? Zijn vrouwen al doorgedrongen tot de hogere niveaus in het hoger onderwijs? Zijn mannen en vrouwen evenwichtig vertegenwoordigd bij het bestuurspersoneel of zijn het nog steeds vooral mannen die aan het hoofd staan van onderwijsinstellingen?
Sociology of education --- Research on teaching --- onderwijs --- gender --- ongelijkheid --- onderwijsonderzoek --- Flanders --- Belgium --- #KVHB:Onderwijs; Vlaanderen --- #KVHB:Gelijke kansen --- Vrouwenproblematiek 396 --- Onderwijs 37 --- Statistische gegevens 31 --- onderwijsstatistieken --- Vlaanderen --- België --- statistieken --- 451 --- 351.851 --- Gelijke kansenbeleid . Vlaanderen --- Gender --- Onderwijs . Vlaanderen --- S2007253.JPG --- statistiek (economisch, sociaal, wiskundig) --- onderwijs - België --- 493.8 --- 159.91 --- 371 --- 31 --- Onderwijs --- Statistiek --- Statistiek (theorie) --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Emigratie
Choose an application
In december 2000 werd het rapport 'Kwantitatieve analyse van het doctoreren aan de Katholieke Universiteit Leuven en de Universiteit Gent' gepubliceerd dat de resultaten samenvat van de gelijknamige PBO-studie, even later gevolgd door het samenvattende verslag 'Kernelementen Doctoreren in Vlaanderen'. In 2003 nam de Vlaamse Raad voor Wetenschapsbeleid het voortouw in een initiatief om voornoemd onderzoeksproject te hernemen en wel onder de vorm van een verlenging van de observatietijd en een uitbreiding van de onderzochte populatie (K.U.Leuven, UHasselt, Universiteit Antwerpen, UGent en de Vrije Universiteit Brussel). In het kader van dit nieuwe project werd ervoor gekozen de academiejaren in de periode 1991-2002 te bestuderen, waardoor het doctorale traject van meer dan 18 000 aan de Vlaamse universiteiten in die periode ingestroomde onderzoekers in beeld kwam. Het VRWB-onderzoeksproject resulteerde in het rapport 'Doctoreren aan Vlaamse universiteiten (1991-2002)' dat verschijnt als nr. 15 in de VRWB-studiereeks.
Science policy --- Research on teaching --- Flanders --- 378.4 <493-17> --- 378 <493-17> --- 001.891 <493-17> --- #SBIB:316.334.1O145 --- #SBIB:316.334.1O410 --- Academic collection --- P493VL --- 378.4 --- 781 Universitair onderwijs --- 378.22 --- doctoraatsopleidingen --- doctoraten --- universiteiten --- wetenschappelijk onderzoek --- wetenschapsbeleid --- Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Wetenschappelijk onderzoek. Research. Onderzoekmethoden--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Onderwijsstatistieken: universitair onderwijs --- Leergedrag: cognitief gedrag, studieresultaten: algemeen --- Vlaanderen --- universiteiten - universitair onderwijs --- kwantitatieve analyse --- 373.6 --- Hoger onderwijs --- Universitair onderwijs --- Vlaamse Gemeenschap / Gewest --- financiën, overheid --- onderwijs, universitair en voortgezet --- research & development --- 378 <493-17> Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen)--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 378.4 <493-17> Universiteiten--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Shipping --- scheepvaart
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|