Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
In dit onderzoek gaat de aandacht naar het opvoedingsgebeuren in gezinnen die in situaties van sociale achterstelling en uitsluiting, en dus met sterk verminderde kansen (moeten) leven, en dit meestal sinds verschillende generaties. De auteurs laten de direct betrokkenen, de ouders zelf, aan het woord over kansarmoede en opvoeding. Enkele thema's uit de gesprekken: de eigen kindertijd en jeugd en de betekenis hiervan voor het heden, het gezin als bron van steun en haard van conflicten, onderwijs en naar school gaan, pedagogische inzichten en opvattingen, bronnen van sociale steun bij de opvoeding, de plaatsing van kinderen, formele steun en hulpverlening, oriëntatie op de toekomst.
316.344.7 --- 376.6 --- #GBIB:IDGP --- #PBIB:2001.4 --- #PBIB:gift 2001 --- Academic collection --- #A0307A --- 666.1 Kansarmoede --- #KVHB:Kansarmoede --- #KVHB:Opvoeding --- #KVHB:Pedagogie --- 307.3 --- Gezinnen --- Kansarmoede --- Opvoeding --- gezin --- kansarmoede --- pedagogiek --- 364.2 --- Hulpverlening --- Onderwijs --- Opvoedingsondersteuning --- 025049.jpg --- Kansarmoede: onderwijs --- Onderwijssociologie --- gezinsopvoeding --- kansarmen, onderwijs --- kansarmoedebestrijding --- 316.344.7 Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Kansarmen. Marginalen. Randgroepen. Outcasts --- Onderwijs aan speciale sociale groepen --- Sociologie van de welvaart --- 37.018 --- 377 --- 339.1 --- 339.13 --- Kansarme jeugd. --- Opvoeding. --- Sociale agogiek --- Armoedebestrijding en samenlevingsopbouw. --- Educational sciences --- Social problems --- opvoeding --- orthopedagogiek --- Sociale problemen --- Pedagogiek --- Gezinnen : opvoeding --- 37.018.1 --- Sociale uitsluiting --- Opvoeding en onderwijs --- Opvoedingsproblemen --- Onderwijskansen --- 370 --- Opvoedingsprobleem
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|