Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
In onderwijs en welzijn zijn observeren, registreren, rapporteren en interpreteren belangrijke basisvaardigheden. Op grond van observaties en interpretaties worden begeleidings- en hulpverleningsplannen opgesteld en bijgesteld. Op grond van rapportages worden beslissingen genomen over het al dan niet doorverwijzen van leerlingen of cliënten naar specialistische hulpverlening. De observaties, registraties, rapportages en interpretaties van leerkrachten en hulpverleners hebben dus verstrekkende gevolgen voor leerlingen en cliënten. Deze basisvaardigheden worden in dit boek stap voor stap uiteengezet en aangeleerd. Het uiteindelijke doel is om te komen tot een zo objectief mogelijke observatie en rapportage, die zowel in eenvoudige als in complexere situaties kunnen worden uitgevoerd. In het boek wordt de theorie behandeld die aan de hand van praktijkbeelden op de bijbehorende online omgeving kan worden toegepast en geoefend. De videofragmenten komen uit verschillende beroepspraktijken.
begeleidingsmethodieken --- sociaal-agogisch werk --- jeugdhulpverlening --- rapporteren --- observeren --- Social welfare methods --- Social psychology --- schriftelijke communicatie --- deontologie --- Observatietechnieken ; hulpverlening --- observatietechnieken --- orthopedagogie --- Observeren --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Interpreteren --- Waarneming --- registratie --- Observatie --- Interpretatie --- Sociaal leren --- rapportage
Choose an application
In Reasoning with God renowned Islamic scholar Khaled Abou El Fadl explores the role of Shari'ah in today's world, for both Muslims and non-Muslims. After a prologue that explains Shari'ah in depth, Abou El Fadl wrestles with the moral trajectory of contemporary Islam and highlights the way Shari'ah can revitalize and reengage Islam today.
Wetgeving --- Regelgevingen --- Islam --- Recht --- Koran --- Sharia --- Interpreteren --- 297.15 --- 297.15 Islam: ethiek; religieuze wetten --- Islam: ethiek; religieuze wetten --- Sharia (Islamic religious practice) --- Islamic religious practice --- Customs and practices. --- Rituals. --- Customs and practices --- Rituals --- Regelgeving --- Interpretatie --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Film --- Godsdienst --- Cultuur --- Media --- Kleuter --- Technologie --- Kind --- Geschiedenis --- Voorlichting --- Islamitisch recht
Choose an application
Waarom lijkt de maan aan de horizon zo groot? Waarom is een boek soms ook een moordwapen? Het antwoord op deze vragen is: omdat we gevoelig zijn voor context. Niets van wat we waarnemen heeft immers een absolute of vaste betekenis. Tranen op iemands wang kunnen verdriet betekenen, maar ook blijdschap, opluchting of gewoon een allergische reactie. De betekenis van tranen hangt dus af van de context. En dat is niet alleen zo met tranen, maar met alles. Er zijn mensen die moeite hebben met context, met de steeds wisselende betekenissen van prikkels. In Vlaanderen en Nederland zijn ze met meer dan 100.000. Door een afwijking in de ontwikkeling van de hersenen slagen deze mensen er moeilijk in context te gebruiken om zin te geven aan wat ze zien, horen, proeven, ruiken en voelen. Ze lijden aan contextblindheid. De wereld met al zijn meervoudige betekenissen is voor hen erg verwarrend. Ze denken absoluut in een relatieve wereld. Misverstanden in communicatie en sociale omgang zijn een logisch gevolg. In dit boek gaat Peter Vermeulen op zoek naar de rol van context in de menselijke waarneming en informatieverwerking. Op een begrijpelijke manier vat hij wetenschappelijk onderzoek naar de rol van context in de werking van het menselijk brein samen. Talrijke anekdotes en voorbeelden illustreren hoe contextblindheid een verklaring kan bieden voor het denken en gedrag van mensen met autisme. De Engelse vertaling van "Autisme als contextblindheid" heeft in oktober 2012 een zilveren Mom's Choice Award gekregen in de USA. Meer informatie vindt u op www.momschoiceawards.com. Voor meer informatie: www.autismecentraal.com
Autisme --- interpreteren --- non verbale communicatie --- 094876.jpg --- #KVHB:Autisme --- #KVHB:Non-verbale communicatie --- 462.4 --- waarnemingsstoornissen --- Nonverbale communicatie (communicatie (non-verbale)) --- Personen met autisme (autisme) --- non-verbale communicatie --- waarneming --- Autistische kinderen --- Informatieverwerking --- Orthopedagogics --- contextuele hulpverlening --- Psychiatry --- autisme --- psychopathologie --- Communicatie --- Autisme. --- Autismespectrumstoornissen --- 616.89 --- autismespectrumstoornis (ASS) --- personen met een visuele beperking --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Dit boek helpt studenten in zorg en welzijn om communicatieve basisvaardigheden zó aan te leren dat die een solide basis vormen voor de ontwikkeling van specifieke beroepsvaardigheden. Ook leren ze om die communicatieve vaardigheden in verschillende hulpverleningssituaties toe te passen. Daarbij heeft het boek aandacht voor aan te leren technieken, én voor de echtheid van iemands optreden. Effectief communiceren vereist immers ook kennis over je eigen kwaliteiten.Elementaire sociale vaardigheden gaat uitgebreid in op de theorie, én is erg praktijkgericht. Het s een verdiepend boek, dat studenten handvatten geeft om theorie te oefenen en toe te passen. Aan deze geheel herziene druk is bovendien een nieuw hoofdstuk toegevoegd: omgaan met laaggeletterdheid. Ook nieuw is de mogelijkheid om met behulp van een app direct vanuit het boek de bijpassende filmfragmenten te bekijken. In deze filmfragmenten worden de besproken vaardigheden gedemonstreerd. Ze staan ook op mijn.bsl.nl - net als de toetsvragen, studieopdrachten en oefeningen. Zo kun je eenvoudig kennismaken met de beoogde vaardigheden, en ze actief oefenen.(https://www.bsl.nl/shop/elementaire-sociale-vaardigheden-9789036824620)
Gesprekstechnieken --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Waarnemen --- Interpreteren --- Non-verbale communicatie --- Luisteren --- Samenvatting --- Vragen stellen --- Opinies --- Feedback --- Assertiviteit --- Argumenteren --- Sociale media --- Online hulpverlening --- Emoties --- Hulpverlening ; Communicatie. --- Hulpverlening ; Communicatievaardigheden. --- Hulpverlening ; Sociale vaardigheden. --- Laaggeletterdheid. --- Hulpverlening ; Gesprekstechnieken . --- Social psychology --- Mass communications --- lichaamstaal --- argumenteren --- communicatie --- feedback --- gezondheidszorg --- luisteren --- sociale vaardigheden --- gesprekstechnieken --- assertiviteit --- communicatievaardigheden --- Gesprekstechniek --- Interpretatie --- Opinie --- Emotie --- Gedrag --- Onlinehulpverlening
Choose an application
In dit boek wordt de permanente dialoog beschreven tussen cliënt en begeleider. Een op de cliënt gerichte zelfsturende benadering veronderstelt dat de cliënt in staat is zijn hulpvraag in eigen hand te nemen. Hierbij is de rol van de begeleider specifiek van aard. Hij ondersteunt namelijk de cliënt om zichzelf te sturen. De hulpvraag van de cliënt en het antwoord van de begeleider vindt dan plaats door dialogische oriëntatie en sturing. Voor de begeleiders betekent de dialogg dat hij de cliënt motiveert en activeert in eigen kunnne wat zal leiden tot verdieping van de eigen hulpvraag en een persoonlijk plan van aanpak. De cliënt wordt dus onderzoeker, ontwerper en uitvoerder.
Observatie --- Rapporteren --- Registratie --- Hulpverlening --- Methodiek --- Vraaggestuurd werken --- Relatie cliënt --- Communicatie --- Begeleiding --- Luisteren --- Zelfsturing --- 460.2 --- interpreteren --- observeren --- rapporteren --- registratie --- Handboeken --- 305.8 --- observeren (gez) --- rapporteren (gez) --- registratie (gez) --- 321.3 --- ethiek --- waarnemen en observeren --- Maatschappelijk assistent --- begeleiden --- hulpverlening --- methodiek --- zelfsturend leren --- cliënten-welzijnswerkers --- communicatie in de hulpverlening --- welzijnswerk --- 361.05 --- 361.2 --- 361 --- #KVHB:Maatschappelijke hulpverlening --- #KVHB:Observatie --- #KVHB:Rapporteren --- Rapportage in de hulpverlening --- Registratie in de hulpverlening --- Ethiek --- Interpretatie --- Waarneming --- rapportage in de hulpverlening --- rapportage --- 007.2 --- Contains audio-visual material --- Observatietechnieken --- Hulpverlening.
Choose an application
Boek + losse formulieren (29 bladen)Met audiobestanden en online materiaal: http://www.uitgeverijacco.be/rekenvaardighedenprofiel
dyscalculie --- rekenproblemen --- Dyscalculie --- #KVHB:Test; rekenen --- Het rekenvaardighedenprofiel is een diagnostisch instrument dat alle basisrekenvaardigheden in kaart brengt:automatisatie van de rekenfeiten, conceptuele kennis, procedurele kennis en vaardigheden integratie van de bovenstaande vaardigheden,aanvullende rekenvaardigheden (vraagstukken, interpreteren van grafieken en tabellen, kloklezen, hanteren van geld, ruimtelijke oriëntatie),compenserende vaardigheden: cijferen en het gebruik van de rekenmachine. Alle subtests worden afgelegd onder tijdsdruk (een cruciale factor om dyscalculie bij jongvolwassenen te herkennen) en de metacognitieve vaardigheden worden per subtest in kaart gebracht. Binnen de cyclus van de handelingsgerichte diagnostiek biedt het instrument hulpverleners een meerwaarde om problemen te onderkennen en een gefundeerde diagnose van dyscalculie te stellen. Aan de hand van een uitgebreide foutenanalyse en sterkte-zwakteanalyse krijg je tegelijk concrete handvaten voor ondersteuning op maat. --- Het rekenvaardighedenprofiel is een diagnostisch instrument dat alle basisrekenvaardigheden in kaart brengt:automatisatie van de rekenfeiten, conceptuele kennis, procedurele kennis en vaardigheden integratie van de bovenstaande vaardigheden,aanvullende rekenvaardigheden (vraagstukken, interpreteren van grafieken en tabellen, kloklezen, hanteren van geld, ruimtelijke oriëntatie),compenserende vaardigheden: cijferen en het gebruik van de rekenmachine. Alle subtests worden afgelegd onder tijdsdruk (een cruciale factor om dyscalculie bij jongvolwassenen te herkennen) en de metacognitieve vaardigheden worden per subtest in kaart gebracht. Binnen de cyclus van de handelingsgerichte diagnostiek biedt het instrument hulpverleners een meerwaarde om problemen te onderkennen en een gefundeerde diagnose van dyscalculie te stellen. Aan de hand van een uitgebreide foutenanalyse en sterkte-zwakteanalyse krijg je tegelijk concrete handvaten voor ondersteuning op maat --- Rekenstoornissen --- Jongvolwassenen --- Logopedische testen --- Rekenstoornis --- Jongvolwassene --- Adolescent
Choose an application
Research --- Education --- Social sciences --- Social Sciences --- Methodology. --- methods. --- 591 --- 003 --- 300.6 --- 613.22 --- enquête --- ethiek --- gegevensverzameling --- gezondheidszorg --- interpreteren --- interview --- literatuurstudie --- observeren --- onderzoeksmethoden --- onderzoeksopzet --- onderzoeksstrategie --- rapporteren --- refereren --- vroedkunde --- wetenschappelijk onderzoek --- Onderzoek (algemene literatuur) --- Wetenschappelijk onderzoek; algemeen --- Sociaal-wetenschappelijk onderzoek --- Verpleegkundig onderzoek - Theorieën --- Independent study --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Civilization --- Social science research --- Modular approach in education --- Study, Independent --- Study skills --- Tutors and tutoring --- Universities and colleges --- Open learning --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Educational research --- Research&delete& --- Methodology --- Honors courses --- Independent study. --- Research. --- Research - Methodology. --- Education - Research - Methodology. --- Social sciences - Research - Methodology. --- Research - methods. --- Social Sciences - methods.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|