Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Sociology of cultural policy --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- didactiek --- leesbevordering --- Jeugdliteratuur --- Keuzelijsten --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Kleuteronderwijs --- Lager onderwijs --- 82.93 --- Prentenboek --- Boeken --- Lezen --- 474.54 --- Boeken : basisonderwijs --- Keuzelijst --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Literature --- #GGSB: Literatuur (letterkunde) --- 632 Literatuurgeschiedenis --- 821 --- Literatuur --- Boeken --- Literatuurgeschiedenis --- Encyclopedische werken enz. --- Keuzelijsten --- Boekbesprekingen --- Wereldliteratuur --- Romans --- Schrijvers --- Encyclopedische werken enz --- Keuzelijst --- Recensie --- Roman --- Schrijver --- Afrika --- Frans --- België --- Noorwegen --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw --- Literatuur (letterkunde) --- 820 --- literatuurgeschiedenis --- lezen --- letterkunde --- littérature
Choose an application
Teaching aids --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- jeugdboekenweek --- dromen --- Dromen --- Werken met jeugdboeken --- Jeugdboekenweek --- Secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Leesbevordering --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Verhalenbundels --- Jeugdpoëzie --- Dutch literature --- 010 ) Catalogi --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- fictie --- ideeënbrieven --- keuzelijsten --- literatuur --- prentenboeken --- versjes --- Dromen: gedichten --- Dromen: teksten: gedichten: verhalen --- Dromen: verhaaltjes: teksten --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; keuzelijsten --- Kinderliteratuur --- #BSCH: vak : Nederlands --- Schoolbooks - Didactic material --- Droom --- Methodologie --- Leesonderwijs --- Nederlands
Choose an application
Het werkboek bevat algemene informatie ivm het thema en de ideeënbrieven.
Dutch literature --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- zesde leerjaar --- huizen --- kind en boek --- verhalen --- verhalen 9-12 jaar --- werken met boeken --- wonen --- Fragmentenbundel --- Jeugdboekenweek --- Verhalen --- #PBIB:+111.14 --- Didactiek --- Huizen --- Jeugdliteratuur --- Leesbevordering --- Werken met jeugdboeken --- Wonen --- 015.1 --- 433.7 --- 433.75 --- 8-10 jaar --- eerste leerjaar --- tweede leerjaar --- derde leerjaar --- vierde leerjaar --- vijfde leerjaar --- eerste graad s.o --- ideeënbrieven --- makkelijk lezen --- Jeugdboekactiviteiten --- Jeugdliteratuur ; verhalend --- Voorleesverhalen ; basisonderwijs --- Voorleesverhalen ; kleuteronderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; keuzelijsten --- Vakdidactiek : Nederlands : Lager onderwijs --- Algemene keuzelijsten en bibl. tijdschr --- Leesopvoeding --- Activiteiten met het jeugdboek --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Jeugdboeken 13-16 jaar --- Verhalenbundels --- Boekenlijst: onder dak --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- Literature --- Nederlandse literatuur --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Belgium --- lectuurvoorziening (x) --- repertorium --- leesbevordering --- leesopvoeding --- secundair onderwijs --- 484.54 --- Boeken --- Jeugdliteratuur --- Leesbevordering --- Verhalen --- Jeugdliteratuur : boekbesprekingen --- Nederlands : didactiek S.O --- boekbesprekingen --- jeugdboeken in onderwijs --- keuzelijsten jeugdliteratuur --- Leerkrachten en ouders van jongeren --- Children's literature. Juvenile literature --- didactiek --- literatuuronderwijs --- Lezen --- Jeugd
Choose an application
In deze bloemlezing vind je werk van bijna honderd bekende dichters, uitgekozen door Jan van Coillie. Thema's als groeipijnen, poëzie, verliefdheid, familie, school, afscheid en rouw, ... komen aan bod in deze bundel.
Dutch literature --- Jeugdpoëzie --- 839.3-1 --- #KUPV:EC --- dichtbundel --- jeugdliteratuur --- verzamelwerk --- Nederlands --- poëzie --- * 889.7 --- kinderpoëzie --- Nederlands 870 --- Poëzie (Versjes, Gedichten) --- Poëzie --- gedichten (ler) --- * 878 --- 878 --- Poëzie; keuzelijsten --- Jeugdliteratuur: poëzie: gedichten --- 82-1 --- 871 --- gedichten --- 839.3-1 Nederlandse literatuur: poëzie --- Nederlandse literatuur: poëzie --- voordrachtenbundels voor kinderen --- Dichtwerken --- Poëzie. Gedichten. Versvorm --- dichtwerken, algemene bloemlezingen --- kinderen --- bloemlezingen --- Didactics of Dutch --- Secondary education --- Poetry
Choose an application
We moeten allemaal proberen 'overleven' in een omgeving die doordrongen is van wetenschap en technologie. Het komt er dus op aan om als kind, spelenderwijs, deze boot niet te missen. Deze publicatie wil een antwoord geven op de vraag hoe het onderwijs er concreet moet uitzien opdat de kinderen denkvaardigheden vanuit een wetenschappelijke geesteshouding kunnen verwerven. Er wordt een didactisch model en een bijhorende methodiek toegelicht die een kader bieden voor wetenschapsonderwijs in de basisschool. Inhoudsopgave : 1. Inleiding, situering en fundamenten 1.1. Inleiding en situering 1.2. Probleemoplossend denken binnen wetenschaps- en techniekonderwijs 1.3. Een didactisch model voor wetenschapsonderwijs in het basisonderwijs 2. Stimulerende leeromgevingen 2.1. Coöperatief leren als 'tool' om te groeien in denk- en probleemoplossende vaardigheden 2.2. Leren is actief, uitdagend en onderzoekend 2.3. Een rijk klasmilieu 3. De wetenschappelijke denkcirkel 3.1. De wetenschappelijke denkcirkel schematisch voorgesteld 3.2. Zelfinstructiemethodiek 3.3. De verschillende stappen van de denkcirkel 3.4. Evaluatie als wezenlijk onderdeel 3.5. Een leerlijn voor de wetenschappelijke denkcirkel 4. De leerkracht als begeleider 4.1. Mediatie : schematisch voorgesteld 4.2. Een definitie voor 'mediatie' 4.3. Mediatie en de eindtermen 'leren leren' 4.4. Mediatiecriteria 4.5. Mediatie en vragen stellen
Informatieve jeugdboeken --- Basisonderwijs. --- Basisonderwijs --- Technologie. --- Wetenschap. --- Didactiek. --- probleemoplossend denken --- wetenschappen --- Didactics of sciences --- wetenschapsbevordering --- Didactics of primary education --- Informatieve jeugdboeken ; basisonderwijs --- Informatieve jeugdboeken ; basisschool --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Didactiek --- basisscholen --- informatieve boeken --- leesbevordering --- non-fictie --- 433.7 --- basisonderwijs --- leesopvoeding --- 434.8 --- 470 --- Informatiebronnen --- Keuzelijsten --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Lezen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 474.54 --- Boeken --- Jeugdboeken --- 433.75 --- informatieve boeken (ler) --- Bibliotheekbezoek --- Informatievaardigheden --- Kleuteronderwijs --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Leesbevordering --- 476.15 --- Boeken : basisonderwijs --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- 043415.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek --- lager onderwijs --- techniek --- technologische opvoeding --- wetenschap --- 476 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- Techniek --- Wetenschap --- 476.1 --- Denken --- Didactiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappen --- basisschool (ler) --- wetenschap (ler) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Wetenschapsonderwijs --- Wetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Werken met jeugdboeken --- Informatieve boeken --- Wereldoriëntatie --- Informatief boek --- Jeugdliteratuur --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- 456.3 --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|