Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
VIB's [very important books] voor kids : onmisbaar voor bib en klas
Authors: ---
ISBN: 908077801X Year: 2003 Publisher: Z.p. BibArt


Book
1001 boeken die je gelezen moet hebben!
Authors: ---
ISBN: 9789057647949 905764794X Year: 2007 Publisher: Kerkdriel Librero


Book
Droomverwarring : fragmentenbundel voor het eerste en tweede middelbaar
Authors: ---
ISBN: 9075942338 9075942303 9075942354 907594229X 9075942311 9075942281 907594232X 9075942346 Year: 2001 Publisher: Antwerpen Villa Kakelbont/NCJ


Book
Wie weet nog waar we zijn : fragmentenbundel voor het eerste en tweede middelbaar : 'Onder ak' : jeugdboekenweek 10-24 maart 2002
Authors: --- ---
ISBN: 9075942443 9075942397 9075942400 9075942389 9075942419 9075942427 9075942435 9075942451 Year: 2001 Publisher: Antwerpen Villa Kakelbont/NCJ


Book
Leeswijzer 14-16 jaar : keuzelijst en werkmodellen voor de tweede graad van het secundair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9065653848 Year: 1990 Volume: vol *15 Publisher: Leuven : Infodok,


Book
Met gekleurde billen zou het gelukkiger leven zijn
Author:
ISBN: 9031711837 9789031711833 Year: 1996 Publisher: Averbode Averbode

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bloemlezing vind je werk van bijna honderd bekende dichters, uitgekozen door Jan van Coillie. Thema's als groeipijnen, poëzie, verliefdheid, familie, school, afscheid en rouw, ... komen aan bod in deze bundel.


Book
Lezen om te weten : werken met informatieve boeken in de basisschool
Author:
ISBN: 9030180218 9030182962 9789030197201 9789030198673 Year: 2004 Publisher: Mechelen Wolters Plantyn

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

We moeten allemaal proberen 'overleven' in een omgeving die doordrongen is van wetenschap en technologie. Het komt er dus op aan om als kind, spelenderwijs, deze boot niet te missen. Deze publicatie wil een antwoord geven op de vraag hoe het onderwijs er concreet moet uitzien opdat de kinderen denkvaardigheden vanuit een wetenschappelijke geesteshouding kunnen verwerven. Er wordt een didactisch model en een bijhorende methodiek toegelicht die een kader bieden voor wetenschapsonderwijs in de basisschool. Inhoudsopgave : 1. Inleiding, situering en fundamenten 1.1. Inleiding en situering 1.2. Probleemoplossend denken binnen wetenschaps- en techniekonderwijs 1.3. Een didactisch model voor wetenschapsonderwijs in het basisonderwijs 2. Stimulerende leeromgevingen 2.1. Coöperatief leren als 'tool' om te groeien in denk- en probleemoplossende vaardigheden 2.2. Leren is actief, uitdagend en onderzoekend 2.3. Een rijk klasmilieu 3. De wetenschappelijke denkcirkel 3.1. De wetenschappelijke denkcirkel schematisch voorgesteld 3.2. Zelfinstructiemethodiek 3.3. De verschillende stappen van de denkcirkel 3.4. Evaluatie als wezenlijk onderdeel 3.5. Een leerlijn voor de wetenschappelijke denkcirkel 4. De leerkracht als begeleider 4.1. Mediatie : schematisch voorgesteld 4.2. Een definitie voor 'mediatie' 4.3. Mediatie en de eindtermen 'leren leren' 4.4. Mediatiecriteria 4.5. Mediatie en vragen stellen

Keywords

Informatieve jeugdboeken --- Basisonderwijs. --- Basisonderwijs --- Technologie. --- Wetenschap. --- Didactiek. --- probleemoplossend denken --- wetenschappen --- Didactics of sciences --- wetenschapsbevordering --- Didactics of primary education --- Informatieve jeugdboeken ; basisonderwijs --- Informatieve jeugdboeken ; basisschool --- #KVHB:Basisonderwijs --- #KVHB:Didactiek --- basisscholen --- informatieve boeken --- leesbevordering --- non-fictie --- 433.7 --- basisonderwijs --- leesopvoeding --- 434.8 --- 470 --- Informatiebronnen --- Keuzelijsten --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Lezen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- 474.54 --- Boeken --- Jeugdboeken --- 433.75 --- informatieve boeken (ler) --- Bibliotheekbezoek --- Informatievaardigheden --- Kleuteronderwijs --- Leesbevordering ; basisonderwijs --- Leesbevordering --- 476.15 --- Boeken : basisonderwijs --- leesopvoeding, leesgewoonten, invloed van lezen en van boeken op kinderen --- Activiteiten met het jeugdboek --- Het boek in het onderwijs --- 043415.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek --- lager onderwijs --- techniek --- technologische opvoeding --- wetenschap --- 476 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Lager onderwijs --- Leren leren --- Probleemoplossend denken --- Techniek --- Wetenschap --- 476.1 --- Denken --- Didactiek --- Wetenschappelijk onderzoek --- Wetenschappen --- basisschool (ler) --- wetenschap (ler) --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- Wetenschapsonderwijs --- Wetenschappen ; basisonderwijs ; didactiek --- didactiek basisonderwijs - wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie en kennisgebieden --- Wereldoriëntatie; algemeen --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- Werken met jeugdboeken --- Informatieve boeken --- Wereldoriëntatie --- Informatief boek --- Jeugdliteratuur --- Young adultliteratuur --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- 456.3 --- didactiek algemeen - wiskunde, informatiekunde, technologische opvoeding

Listing 1 - 7 of 7
Sort by