Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Het media handboek: alles over de omgang met de pers
Authors: ---
ISBN: 9789035134164 Year: 2009 Publisher: Amsterdam Bakker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De Media methode : professioneel optreden in de publiciteit
Author:
ISBN: 9027479429 Year: 2002 Publisher: Utrecht Het Spectrum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek beschrijft van A tot Z hoe u het beste optreedt in de publiciteit. Hoe u een strategie ontwerpt waarmee u via de media precies zegt waar het op staat, ondanks lastige interviewers. Hoe u de techniek van uw persoonlijke presentatie verbetert en zo de lezer, kijker of luisteraar aan uw kant krijgt. Wat doet u als er een camera meekijkt? Hoe blijft u de zenuwen de baas? Maar ook : hoe maakt u contact met een journalist en wat kunt u van tevoren met hem / haar afspreken? Aan de hand van praktijkvoorbeelden laat de auteur zien hoe belangrijk het is op de juiste manier met de verschillende media om te gaan . Hij geeft duidelijk onderbouwde adviezen voor interviews met schrijvende pers, diverse vormen van televisieoptreden, telefonische en radio-interviews. Hij vertelt hoe u omgaat met zogenaamde overvaljournalisten. Ook de elektronische media krijgen aandacht.


Book
Geen commentaar : handleiding voor woordvoerders van organisaties
Author:
ISBN: 9062837751 9789062837755 Year: 1989 Publisher: Muiderberg Coutinho


Book
Wetenschap communiceren met medialand
Author:
ISBN: 9044114719 9789044114713 Year: 2003 Volume: 5 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Onderzoeken' hoort van oudsher bij universiteiten en gespecialiseerde onderzoeksinstituten. Sinds de invoering van het bachelor/masterstelsel is dat echter veranderd. Ook hogescholen dienen voortaan onderzoek te verrichten en hun studenten onderzoeksvaardigheden bij te brengen. Hoe het onderzoeken op de hogeschool er zal uitzien, is nog onzeker. Het zal om een ander soort onderzoek gaan dan op de universiteiten gebruikelijk is; er worden termen genoemd als toegepast onderzoek, actieonderzoek en praktijkonderzoek. &#13;Dit boek wil een visie aanreiken voor het onderzoek op de hogescholen; 'praktijkonderzoek' zoals het hier genoemd wordt. Want hoewel er al talrijke studieboeken over onderzoek bestaan, zijn de meeste daarvan in het bijzonder bestemd voor het universitair onderwijs en vallen hogescholen buiten de boot. Dit boek wil in die lacune voorzien. Het boek is primair bestemd voor studenten en hun begeleiders, ofwel een studieboek.&#13;&#13;


Book
Free publicity : het genereren van redactionele aandacht
Author:
ISBN: 901303036X Year: 2005 Publisher: Amsterdam Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit memo vertelt u hoe free publicity optimaal ingezet kan worden. Het boek doet uit de doeken hoe u iets nieuwswaarde meegeeft en biedt inzicht in redactionele planningen. Het gaat in op de nieuwe spamrichtlijnen en legt uit hoe u weblogs inschakelt. Kortom het schets de publiciteitskaart voor Nederland en Vlaanderen.


Book
De communicatievraagbaak
Authors: --- ---
ISBN: 9065025901 Year: 1994 Publisher: Houten Bohn Stafleu Van Loghum


Book
Geen commentaar : 101 tips voor woordvoerders & persverantwoordelijken
Author:
ISBN: 9789463370950 Year: 2018 Publisher: Kalmthout Pelckmans Pro

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een woordvoerder of een persverantwoordelijke is van onmisbare waarde voor iedere organisatie. Nu alsmaar meer transparantie wordt verwacht van organisaties, is een professionele externe communicatie met bijvoorbeeld journalisten en via sociale media van cruciaal belang. De woordvoerder leidt de interne en externe communicatieprocessen in goede banen en wordt zo hoe langer hoe meer een echte reputatiemanager. Sara Vercauteren put uit haar eigen ervaring en uit vele gesprekken met andere woordvoerders om de knepen van het vak, de truken van de foor, de interne processen en de geheimen van de unieke relatie met journalisten uit de doeken te doen. Ze geeft een blik achter de schermen en beschrijft wat er echt speelt bij het werk van woordvoerders en persmedewerkers. De auteur lardeert praktische tips met sappige anekdotes uit haar eigen carrière en die van andere woordvoerders. Geen commentaar is een onmisbaar naslagwerk voor woordvoerders (in spe), voor organisaties die hulp zoeken bij het uitbouwen van een professionele perscommunicatie, voor journalisten die goed willen samenwerken met woordvoerders en organisaties en voor al wie interesse heeft in hoe het nieuws wordt 'gemaakt'.


Book
Praktisch persbeleid : het organiseren van perscontacten
Author:
ISBN: 9013028330 901407011X Year: 2000 Publisher: Deventer Samsom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Praktisch persbeleid laat zien hoe persbeleid tot stand komt en hoe het in de praktijk wordt uitgewerkt. Het geeft een algemeen beeld van wat er zoal bij perscontacten komt kijken. Een sleutelrol daarbij is weggelegd voor de persfunctionaris, de spil waar alles om draait bij het onderhouden van de perscontacten. Wat hij moet weten over het eigen bedrijf, de omgeving en uiteraard de Nederlandse pers en de werkwijze van journalisten komt uitgebreid aan bod.

Listing 1 - 10 of 11 << page
of 2
>>
Sort by