Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
wiskundemethodes --- Didactics of mathematics --- rekenen --- wiskunde --- didactiek --- Didactics of primary education --- basisonderwijs --- rekenonderwijs --- basiseducatie --- wiskundeonderwijs --- 475.4 --- Basisschool --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Wiskunde --- Basiseducatie --- Basisonderwijs --- 475.4 ) * WISKUNDE - O.N --- gecijferdheid --- reken/wiskunde-onderwijs --- rekenproblemen --- rekenstoornissen --- toetsen --- wiskunde : didactiek (ler) --- Rekenen ; basisonderwijs --- Wiskunde ; basisonderwijs --- Wiskunde : didactiek --- wiskunde: didactiek lagere school --- Rekenen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Zorgverbreding
Choose an application
Lezen gaat niet vanzelf, hoofdrekenen gaat zo traag, moeite met de klok, in alles te traag, de trein missen omdat een tabel lezen zo lastig is ...Dit zijn situaties die kinderen en volwassenen met problemen als dyslexie en dyscalculie zeker herkennen. Want dyslexie betekent wel heel wat meer dan letters omkeren en te veel fouten lezen.Kobe (6jaar), Hanne (15 jaar), Toon (21 jaar), Mia (40 jaar) en anderen vertellen over alledaagse situaties die bij hen niet vanzelf lopen. Ze denken dan ook algauw dat ze dom zijn. Ze zijn niet dom, maar voor hen gaat niets automatisch. De auteurs kennen het probleem van binnenuit. De talrijke tips groeiden uit hun contacten met kinderen, ouders en klastitularissen. Hoe voel je je als je partner zijn/haar afspraken telkens vergeet en wat kun je er samen aan doen? Hoe help je een leerling die de toetsen op de rekenmachine telkens weer vergeet? Zijn er trucjes om de weg te vinden en je agenda te plannen? Een boek vol herkenbare situaties en onmiddellijk bruikbare Tips over leerstoornissen in het dagelijks leven. Een must voor leerkrachten, ouders en jongeren. Leerstoornissen hebben niets met 'slim' of 'dom' te maken. Je kunt heel intelligent zijn en toch last hebben van leerstoornissen. Ook als volwassene kan je nog iets veranderen aan dat probleem. Dit boek kan daarbij helpen. De auteurs werkten in de context van de vzw Die-'s-Lekti-kus aan een project 'Eerste hulp bij leerstoornissen'. Dat project zette hen er toe aan om de kennis die ze doorheen de jaren vergaarden, in een boek neer te schrijven en er een video over te maken. Het boek biedt een gevarieerd aanbod van eenvoudige recepten, praktische tips, concrete hulpmiddelen en de nodige humor om te leven met leerstoornissen. De lezer krijgt de raad dit boek te benaderen als een kookboek waar je kan in bladeren om ideen op te doen. Het is niet duidelijk voor wie het boek juist bestemd is: voor de volwassene met leerstoornissen of voor leerkrachten, ouders en jongeren? Alleszins geeft het boek veel Bruikbare tips over heel uiteenlopende onderwerpen: dyslexie, rekenstoornissen, spellen, leerstijlen, huiswerk Dat maakt ook het verschil uit met andere boeken over leerstoornissen. Niet de theorie over leerstoornissen staat centraal, maar de concrete tips en trucjes Inhoudsopgave : Leerproblemen en leerstoornissen Helemaal vergeten! Over weten en vergeten Je weet wel, die dingens bij dingens! Over woordvindingsmoeilijkheden Wat? Al zo laat? Over het uur en de tijdsbeleving Oh nee, weer een vlek! Over motorische onhandigheid Dat ligt nog thuis! Over organiseren en inpakken Links of rechts? Over ruimtelijke orintatie en kaartlezen M...N...O...P...Q... Waar is die F? Over opzoeken in alfabetische lijsten Als leren niet vanzelfsprekend is. Over leerstijlen Dev os qe deer en ... Over leesproblemen bij jongeren en volwassenen Gebeurt of gebeurd? Over hardnekkige spellingsproblemen en computers Over vreemde talen leren 969 of 696? Over cijfers, codes en rekenstoornissen die blijven Ik heet niet dom Of is het bom? Over leesstoornissen en leesstimulering Wed of wedt. Over hardnekkige fouten bij het spellen 6 x 7 = 13.. 42 ..63. Over rekenstoornissen en rekenproblemen Wat staat er nog op je agenda? Over huiswerk Is dat erfelijk? Over ouders met leerstoornissen Doe toch eens normaal! Over samen leven en werken Waarom ben ik niet zoals iedereen? Over zelfbeeld.
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- leerstoornissen --- Leerstoornissen --- 464 --- dyslexie --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- Dyslexie --- Dyscalculie --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Rekenproblemen --- kinderen met leerproblemen --- Leerstoornissen. --- dyscalculie --- getuigenissen --- Leerprobleem --- Kind --- Rekenprobleem --- Spellingsprobleem --- Leerstijl --- Remediëring --- Leesprobleem --- Leerstoornis --- Geheugen --- Intelligentie --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Leesproblemen (Kinderen met leesproblemen, Leesstoornissen)) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- computers --- eureka --- kinderen --- leesstoornissen --- motorische stoornissen --- onderwijs --- spelling --- volwassenen --- Huiswerk --- Informatievaardigheden --- Kaartlezen --- Kinderen --- Leerstijlen --- Motoriek --- Organisatie --- Ruimtelijke oriëntatie --- Spellingproblemen --- Tijdsbeleving --- Vreemdetalenonderwijs --- 464 ) Kinderen met leerstoornissen --- kinderen met leerstoornissen --- leerstoornissen (ler) --- 376.5 --- Leren --- Mémoire --- Intelligence --- Kinderen met leerproblemen --- (zie ook: Dyscalculie) --- Leermoeilijkheden --- Leesmoeilijkheden --- 112090.jpg --- Rekenstoornissen --- leermoeilijkheden --- 376 --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Rekenstoornissen --- rekenstoornissen --- spellingproblemen --- Leerstoornissen; kinderen
Choose an application
Woord vooraf - ter inleiding - 1. Legitimatie van zelfregulerend leren - 2. Hoe halen we eruit wat erin zit? Handelingsgericht werken als basis voor kwaliteitsverbetering van het taal- en rekenwiskundeonderwijs - 3. Helikopter ouders, kwelgeesten of superouders: over leraren en hun perceptie van ouders - 4. De peuter aan de computer : www.samenslim.nl. Kan een computerspel als een protectieve factor werken in de klas? - 5. Over het predictief verband tussen psychosociaal gedrag en vroege rekenprestaties - 6. Het handelen van de leraar als het om rekenproblemen gaat - 7. De behandeling van leerproblemen bij een jongen bij wie sprake is van co-morbiditeit. Een N= 1 studie. Gelet op onderwijs gaat de overheid over het wat en de school over het hoe. Hoe verwijst dan naar de inrichting van het onderwijs, maar ook naar het pedagogisch didactische klimaat. Vragen die je daarbij kan stellen zijn: wat betekent dit voor de feitelijke onderwijsleeromgeving? Waar ligt de bewijskracht dat de leraar een goede pedagoog is die ook in didactisch opzicht optimaal functioneert? Vanuit deze gezichtspunten is de auteurs gevraagd te beschrijven wat zij vanuit hun specifieke deskundigheid noodzakelijk vinden om de vraag te beantwoorden hoe een balans te vinden is tussen pedagogisch sensitief en didactisch verantwoord handelen in het onderwijs. Deze bijdragen worden aangevuld met hoofdstukken van gerenommeerde onderzoekers die over hun werk binnen het thema 'De leraar als pedagoog en didacticus?' rapporteren. (Bron: covertekst)
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Educational sciences --- pedagogiek --- didactiek --- Education--Research --- Congresses --- Education --- Philosophy --- Teaching --- Aids and devices --- zorgverbreding --- 464 --- 474.23 --- ICT informatie- en communicatietechnologie --- Leeromgeving --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Relatie ouders-school (Ouderparticipatie) --- Zelfsturend leren --- Zorgverbreding --- 450.4 --- Computerspelen --- Handelingsgericht werken --- Leerproblemen --- Leraren --- Peuters --- Rekenproblemen --- Relatie leraar - ouder --- Didactiek ; algemeen --- Didactische principes --- Pedagogiek --- Zorgverbreding ; onderwijs --- Comorbiditeit --- Computerondersteund onderwijs --- 091864.jpg --- Didactiek --- Pedagogie --- Kinderen met leerproblemen --- Onderwijskunde --- (zie ook: Dyscalculie) --- Handelingsplannen --- Relatie leraar - leerling --- Rekenprobleem --- Leerprobleem --- Handelingsplan
Choose an application
Dyslexie en Dyscalculie: ernstige problemen in het leren lezen en rekenen A.J.J.M. Ruijssenaars en P. Ghesquière (red.) Recente ontwikkelingen in onderkenning en aanpak In het onderwijs leven veel vragen omtrent de onderkenning en aanpak van hardnekkige problemen in het leren lezen, spellen en rekenen. Zowel in theorie en onderzoek als in de uitwerking van de klinische praktijk ontstaat meer en meer consensus over de noodzaak van een taakgerichte aanpak. Kinderen met dyslexie en/of dyscalculie vragen van meet af aan om een verantwoorde diagnostiek en een zeer bewuste opbouw van het leerproces.In deze bundel gaan Nederlandse en Vlaamse auteurs in op actuele thema's, discussies en recente ontwikkelingen, zoals diagnostiek van dyslexie en het opstellen van een dyslexieverklaring (Henneman & Kleijnen; Van den Broeck), effectieve remediëring en behandeling van leesproblemen (Verhoeven; Vonk & Bakker), de impact van leerstoornissen op latere leeftijd (Ruijssenaars & Ghesquière), metacognitie en leerproblemen (Minnaert), jonge kinderen en rekenproblemen (Van Luit), rekenstrategieën van sterke en zwakke leerlingen (Torbeyns, Verschaffel & Ghesquière) en de behandeling van rekenproblemen (Van Lieshout).
Dyslexie. --- Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- dyslexie --- Neuropathology --- leerproblemen --- Dyslexie --- Dyscalculie ; kinderen --- 376 --- 51:37 --- #PBIB:2002.4 --- #PBIB:gift 2002 --- Academic collection --- #KVHB:Dyslexie --- #KVHB:Rekenstoornissen --- dyscalculie --- logopedie --- 464 --- leesproblemen --- orthopedagogiek --- rekenproblemen --- wiskunde --- 464.1 --- Dyslexie (Woordblindheid) --- Kinderen --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Rekenproblemen(Kinderen met rekenproblemen, Dyscalculie) --- Rekenstoornissen --- Rekenen/rekenproblemen (dyscalculie) --- 376.5 --- Behandelingen --- Diagnostiek --- Dyscalculie --- Leesmoeilijkheden --- Leesstoornissen --- Onderwijs --- Leerstoornissen; kinderen --- Rekenproblemen; kinderen --- 030285.jpg --- 376 Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs. --- 51:37 Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- Mathematics-:-Opvoeding en onderwijs --(algemeen) --- kinderen met leerproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met lees- en schrijfproblemen --- remediërend onderwijs --- departement Lerarenopleiding --- Buitengewoon onderwijs. Orthopedagogiek. Gehandicapte kinderen: opvoeding en onderwijs. Speciaal onderwijs --- Zorgverbreding --- Diagnose --- Basisonderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Volwassenen --- Reflectie --- Rekenproblemen --- Rekenvaardigheden --- Aanvankelijk rekenen --- Tafels van vermenigvuldiging --- Remediërend onderwijs --- Kleuters --- Wiskundige initiatie --- Lager onderwijs --- Leerproblemen --- Leesproblemen --- Nederland --- Secundair onderwijs --- Kind --- Volwassene --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Rekenprobleem --- Rekenvaardigheid --- Kleuter --- Leerprobleem --- Leesprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|