Narrow your search

Library

UAntwerpen (10)

KU Leuven (5)

ULB (5)

UCLouvain (4)

ULiège (4)

KBR (3)

Odisee (3)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

More...

Resource type

book (10)

digital (1)


Language

French (4)

German (3)

English (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2020 (1)

2015 (1)

2011 (1)

2010 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Das Problem der Bildung im Werke Thomas Manns
Author:
ISBN: 3261018585 Year: 1975 Publisher: Bern

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Literatur und Erziehung: Lehrerbilder und Schulmodelle in kulturhistorischer Perspektive
Author:
ISBN: 3631340877 9783631340875 Year: 1999 Publisher: Frankfurt am Main Lang


Book
Rire et comédie : émergence d'un nouveau discours sur les effets du théâtre au XVIIe siècle
Author:
ISBN: 9782600060240 9782600160247 2600060243 Year: 2020 Volume: 54 Publisher: Genève Droz

Soziale Normen und Rollen im Roman: dargestellt am Beispiel der "éducation des filles" bei Zola, den Brüdern Goncourt, Daudet, Huysmans und Prévost
Author:
ISBN: 3770520068 9783770520060 Year: 1982 Volume: 52 Publisher: München


Book
De universiteit in opspraak : de universiteitsroman in de Anglo-Amerikaanse en Europese literatuur
Author:
ISBN: 9068012932 Year: 1991 Publisher: Baarn Prom


Multi
Bilingual creativity and Arab contact literature : towards a world Englishes and translation studies framework
Author:
ISBN: 9783030975203 9783030975197 9783030975210 9783030975227 Year: 2022 Publisher: Cham Palgrave Macmillan

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This book adopts an integrated approach to the study of contact literature through collaboration between theories of World Englishes and translation studies. The author proposes an interactive framework that integrates linguistic and cultural perspectives, through the analysis of selected Anglo-Arab and Arab-American contact literary texts: Samia Serageldine’s The Cairo House (2000), Leila Ahmed’s A Border Passage (1999), Leila Aboulela’s The Translator (1999), Ahdaf Soueif’s The Map of Love (2000), and Abdelkebir Khatibi’s Love in Two Languages (1990). The author then discusses the pedagogical implications of bilingual creativity via a language in literature approach. This book will be of interest to students and scholars of translation studies, literature and cultural studies. Dina Hassan is a Lecturer at the Department of Modern Languages, Literatures, and Linguistics at the University of Oklahoma, USA. She obtained her PhD from Texas Tech University, USA. Her research interests lie at the intersection of linguistics, translation studies, and literature, with a special focus on Arab-American literature.


Book
Le discours pédagogique féminin au temps des Lumières
Author:
ISBN: 9780729411592 0729411591 Year: 2015 Volume: 2015:01 Publisher: Oxford Voltaire Foundation


Book
Le livre de sagesse: supports, médiations, usages: actes du colloque de Metz (13-15 septembre 2006)
Author:
ISBN: 9783039114955 3039114956 Year: 2008 Volume: 14 Publisher: Bern Lang

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Le livre de sagesse est par son caractère protéiforme une entité difficile à appréhender selon une méthode a priori ; il semble en revanche mieux se prêter à un examen des conditions empiriques de sa réception. En choisissant de déplacer la cible d'étude de l'écriture sapientiale à la lecture de sagesse, ce livre, fruit d'un colloque tenu à Metz en septembre 2006, réévalue l'importance des médiations, qu'elles soient éditoriales, sociales, pédagogiques ou poétiques.Plus qu'un usager, le lecteur apparaît dans ce contexte comme le pratiquant d'une religion sans dogme, sans discipline ni normativité. La relation instituée engage une dynamique de rupture, soit insensible soit spectaculaire, et une libération des modes de pensée traditionnels. Proche du livre de chevet en ce qu'il ne se définit comme lui que par son usage, le livre de sagesse conduit lui aussi, et de façon plus spécifique encore, à réfléchir sur la dimension thérapeutique d'une lecture qui vise non à convaincre ou à instruire, mais à doter l'existence sensible, soumise au régime de la production, d'une capacité à symboliser.Réorienté dans sa lecture comme dans sa vie, le lecteur se trouve alors initié à une vision inédite du monde, grâce ou en dépit d'une relation contradictoire. Car le livre de sagesse est marqué au coin du paradoxe : il doit transmettre sans fixer, communiquer sans divulguer, apprendre sans enseigner.


Book
Performing pedagogy in early modern England : gender, instruction, and performance
Authors: ---
ISBN: 9780754669418 9781409436102 1409436101 1283223813 9781283223812 0754669416 1317082338 131708232X 9786613223814 9781315600000 9781317082316 9781317082323 9781138275447 1315600005 Year: 2011 Publisher: Farnham Ashgate

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The essays in this collection question the extent to which education in early modern England, an activity pursued in the home, classroom, and the church led to, mirrored and was perhaps transformed by moments of instruction on stage. Contributors examine how educational theories and practices intersect with and construct ideas about gender, class, and national identity and investigate how education was performed and performative, both on stage and off.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by