Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Opvoeden in de klas is een unieke bundeling van werkbare principes en concrete technieken waarmee leerkrachten dadelijk aan de slag kunnen gaan. Het boek is doorspekt met tips om je interactiestijl te perfectioneren. Het gaat in op kernthema's als assertiviteit, omgaan met pesten en het belang van emotionele intelligentie.
Leerlingbegeleiding - Onderwijs en opvoeding. --- Teacher education. Teacher's profession --- onderwijspsychologie --- leraren-leerling relatie --- opvoeding --- Didactic strategies --- didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijs en opvoeding --- 454 --- Communicatie --- Conflicten --- Denken --- Emotionele intelligentie --- Feedback --- Interactie --- Klasmanagement --- Klassfeer --- Schoolcultuur --- Straffen --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leraren --- klasmanagement (ler) --- interactief handelen --- 454.22 --- Talenten --- Tucht --- Pesten --- Intelligentie --- Didactiek; algemeen --- Classroom management --- Handbooks, manuals, etc. --- Onderwijs --- Opvoeding --- Opvoeding en onderwijs --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Wat is een goede leraar? Iemand die zijn of haar vak beheerst, vlot communiceert met de klas en mee verantwoordelijkheid draagt voor het reilen en zeilen van de school? Ongetwijfeld, maar ook meer dan dat. Een goede leraar is doorheen dit alles ook een voorbeeld voor kinderen en jongeren en moet daarom verbonden zijn met morele en spirituele bronnen. In dit boek wordt het leerproces in zeven stappen ontrafeld en wordt onderzocht hoe de leraar als persoon, met een eigen professionaliteit en spiritualiteit, in elke stap aanwezig kan zijn. Een leerproces vraagt om volgehouden aandacht in voorbereiding en uitvoering, maar ook om de kunst van het loslaten. Kinderen en jongeren 'leren' hun eigen weg te gaan, ondanks de consequente planning en het beheer van de leraar. Nieuwe inzichten uit de wereld van de (godsdienst-) didactiek en onderwijskunde komen aan bod en worden concreet doorvertaald naar het dagelijkse handelen van de leraar als oriëntatiebaken voor kinderen en jongeren. (Bron: covertekst)
371.3 --- didactiek --- lerarenopleiding --- leren --- onderwijskunde --- spiritualiteit --- 450.7 --- lerarenopleidingen --- 450.4 --- Didactiek --- Geloofsleven --- Godsdienst --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Leren --- Professionalisering --- Spiritualiteit --- leerprocessen --- leraren --- onderwijsbeleid --- didactiek (ler) --- geloofsleven --- lerarenopleiding (ler) --- Leerkrachten --- Leerprocessen --- Onderwijskunde --- Lerarenopleiding : CVO --- 37.02 --- 111912.jpg --- Leraren --- #GGSB: Pastoraal --- 371.3 Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- Didaktiek. Onderwijsmethoden. Evaluatie van het lesgeven --- opleiding en bijscholing, onderwijsbegeleiding, onderwijswinkels, pedagogisch hoger onderwijs, pedagogische centra, beroep --- Opleiding en bijscholing --- Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- lerarenberoep --- Leraren ; opleidingen --- Kwaliteitszorg ; onderwijs --- Educational psychology --- Belgium --- Teaching --- Methodology --- Education --- Philosophy --- PXL-Education 2015 --- didactische evaluatie --- godsdienstdidactiek --- levensbeschouwelijke diversiteit --- Didactische principes --- Didactisch principe --- Leerproces --- Leraar --- Directie --- Pastoraal
Choose an application
I. Het corps onder wisselende omstandigheden - II. Samenstelling en kenmerken van de beroepsgroep - III. Opleiding en navorming - IV. Rechtspositie, arbeidsvoorwaarden en loopbaanperspectieven - V. Inkomen en levensstandaard - VI. De onderwijssyndicaten - VII. Veranderende rolpatronen Nawoord
Histoire de l'enseignement --- --Belgique --- --XIXe-XXe s., --- Histoire sociale --- --Instituteur --- --Teachers --- Teachers --- History --- Social conditions --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Teacher education. Teacher's profession --- History of education and educational sciences --- maatschappelijk aanzien --- History of Belgium and Luxembourg --- Sociology of occupations --- onderwijzers --- anno 1900-1999 --- Elementary school teachers --- Education, Elementary --- Instituteurs --- Instituteurs (Enseignement primaire) --- Enseignement primaire --- Economic conditions --- Conditions sociales --- Conditions économiques --- Histoire --- Flanders (Belgium) --- 20th century --- beroepsbevolking --- gelegenheidspublicatie --- KADOC - Documentatie- en Onderzoekscentrum voor Religie, Cultuur en Samenleving (1977-) --- lager onderwijs (x) --- leraren --- onderzoeksrapport --- 472.1 --- basisonderwijs : geschiedenis (ler) --- 471.1 --- Basisonderwijs --- Geschiedenis --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- onderwijs, geschiedenis --- 20ste eeuw --- 473.1 --- België --- Leraren lager onderwijs --- Vakbonden --- 472.7 --- basisonderwijs --- leraren lager onderwijs --- maatschappelijke positie --- onderwijsgeschiedenis --- Academic collection --- #GSDBP --- #PBIB:2001.1 --- #PBIB:gift 2001 --- #SBIB:316.334.1O270 --- 301.188.1 --- 37.009 --- 371.13 --- 949.3 --- 37 <09> <493> --- 371.12 --- #A9401A --- Lager onderwijs ; geschiedenis --- 37 <09> <493> Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs--België --- 371.12 Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Onderwijzend personeel --(algemeen) --- Faculty (Education) --- Instructors --- School teachers --- Schoolteachers --- School employees --- de onderwijzer en zijn opleiding --- Onderwijs: rol van het personeel: algemeen --- Sociologie van het beroep --- Geschiedenis van opvoeding en pedagogiek --- Lerarenopleiding. Lerarenberoep --- Geschiedenis van België en Luxemburg --- Lager onderwijs --- Leraren --- Beroepsprofielen --- Maatschappelijk aanzien --- 331.881 ACV-COV --- 371 --- Onderwijzers --- ACV, Algemeen Christelijk Onderwijzersverbond van België - COV --- onderwijs - school --- Leraar --- Beroepsprofiel --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Directie --- XIXe-XXe s., 1801-2000 --- Instituteur --- Teachers - Belgium - History --- Teachers - Belgium - Social conditions --- Belgique --- BELGIQUE --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- HISTOIRE --- 1830-1990 --- ENSEIGNEMENT LIBRE --- CONDITIONS SOCIALES --- 20E SIECLE --- ENSEIGNEMENT --- 19E-20E SIECLES
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|