Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Derksen vindt dat de psychologie zich tegenwoordig teveel richt op de hersenbiologie i.p.v. op menselijke motieven, emoties en verlangens. Hij bekritiseert deze 'etikettenplakkerij', waarbij men volgens hem elk probleem afdoet als een hersenstoornis waarvoor men klakkeloos pillen uitschrijft.
psychologie --- Psychology --- #KVHB:Neuropsychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Hersenen --- Neuropsychologie.
Choose an application
Indian religions --- Algemene psychologie --- algemene overzichten --- #GGSB: Oosterse religie --- #GGSB: Boeddhisme --- algemene overzichten. --- Oosterse religie --- Boeddhisme
Choose an application
Psychiatry --- psychologie --- Social psychology --- sociaal gedrag --- 415 --- communicatie --- fantasie --- sociale psychologie --- 301.15 --- Algemene psychologie --- zelfbeeld --- #GSDBP
Choose an application
Psychology --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- Psychologie Psychologie --- Sciences Wetenschappen --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Wetenschapspsychologie --- Psychologie : algemeen --- Humanistische psychologie --- Maslow, Abraham H. --- Wetenschapsfilosofie --- Humanistische psychologie. --- Wetenschapsfilosofie.
Choose an application
motivatie --- gedrag (mensen) --- Affective and dynamic functions --- Menselijk gedrag --- Motivatie --- 415.4 --- Academic collection --- algemene psychologie --- 159.947 --- #GSDBP --- Psychologie Psychologie --- Relations humaines Menselijke relaties --- Motivation (personnel) Motivatie (personeel) --- 415.3 ) Motivatie --- psychologie, sociaal --- gedrag --- 159.94 --- Psychologie van de wil. Wilskracht --- 159.947 Psychologie van de wil. Wilskracht --- Psychische functies
Choose an application
Maslow --- A. --- Freud --- Persoonlijkheidspsychologie (persoonlijkheidsleer) --- 414.3 )* DIEPTEPSYCHOLOGIE --- History --- Developmental psychology --- Depth psychology --- humanistische psychologie --- persoonlijkheidsleer --- #gsdbP --- #GGSB: Psychologie --- #GGSB: Psycho-analyse --- Psychologie Psychologie --- Histoire Geschiedenis --- #KVHB:Algemene psychologie --- psychologie --- Psychologie : algemeen --- 414.9 --- psychologie (gez) --- 159.9 --- 159.93 --- Psychologie --- A --- Psycho-analyse
Choose an application
he father reaches of human nature (1971)
Gerontologie --- Psychologie --- Persoonlijkheid --- humanistische psychologie --- #GBIB:CBMER --- #GSDBP --- Psychologie Psychologie --- Société Maatschappij --- Valeurs (personnel) Waarden (personeel) --- Education Opvoeding --- Créativité Creativiteit --- #KVHB:Humanistische psychologie --- #KVHB:Algemene psychologie --- 159.9 --- Developmental psychology --- Affective and dynamic functions --- Cognitive psychology --- Music --- Maslow, Abraham H. --- Psychologie. --- Man --- Volwassene
Choose an application
414 )* PSYCHOLOGISCHE RICHTINGEN --- Freud --- Maslow --- Psychologische figuren --- Rogers, C. --- Psychologie: geschiedenis --- #KVHB:Erikson --- #KVHB:Rogers --- muziekpedagogiek --- Music --- muziekpsychologie --- Freud, Sigmund --- psychologische scholen --- #GBIB:SMM --- psychologie --- persoonlijkheidsleer --- psychoanalyse --- psychotherapie --- 159.9 --- #GSDBP --- #GROL:SEMI-159.9-05 --- #KVHB:Psychotherapie --- #KVHB:Algemene psychologie --- #KVHB:Freud, Sigmund --- 415 --- adler (ler) --- erikson (ler) --- frank (ler) --- freud (ler) --- horney (ler) --- maslow (ler) --- psychotherapie (gez) --- rogers (ler) --- skinner (ler)
Choose an application
Wordt de dieptestructuur van de geschiedenis niet gerespecteerd in al haar facetten, dan draait de bejegening vierkant. Maar een goede gebruiksaanwijzing kan zeggen hoe alles weer vlotter rond kan draaien.De in dit boek besproken methode is een uitdaging voor al wie begaan is met integratieve psychotherapie, agogiek, pedagogiek, sturing van menselijke processen en zelfvorming. Zoals taalkundigen de dieptestructuur van mythen en verhalen opsporen, zo heeft het team van de Relatie Studio de dieptestructuren blootgelegd van de dagdagelijkse geschiedenissen die mensen zelf doormaken en van de verhalen die zij daarover vertellen.Of je nu te maken hebt met jezelf, met je lichaam, met vrienden of vijanden, met problemen of uitdagingen, met blijdschap of met verdriet, steeds volgt de geschiedenis in de diepte eenzelfde patroon. Het verhaal en het zicht over de eigen geschiedenis blijven echter vaak onaf. De betrokkene weet dan zijn geschiedenis niet bij te sturen of af te ronden. In zo een situatie is het handig om te beschikken over een eenvoudig instrument.Tijdens meer dan 20 jaar praktijkervaring werd een concept ontworpen en als instrument uitgewerkt. Het concept integreert de menselijke vermogens, zoals waarneming, gevoel, emotie, innerlijke beoordeling, geheugen, denken, optie, wil, handelen, en de evaluatie van het effect van deze globale bejegening.
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Identiteit. --- Sociale relaties. --- Developmental psychology --- communicatie --- sociaal gedrag --- empathie --- persoonlijkheidsleer --- 159.9 --- #GBIB:IDGP --- #IASC --- #KVHB:Relaties --- #KVHB:Sociale psychologie --- #KVHB:Sociale relaties --- 304 --- 305.8 --- 415.9 --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Relaties --- Sociale vaardigheden --- lichamelijkheid --- pedagogiek --- psychologie --- relaties --- seksualiteit --- sociale psychologie --- sociale vaardigheden --- zelfbeeld --- Psychotherapie --- Sociale psychologie --- 305 --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- liaisonpsychiatrie (gez) --- omgaan met belichaming --- omgaan met dingen --- omgaan met een transcendente dimensie --- omgaan met medemensen --- omgaan met sociale organismen --- omgaan met zichzelf --- psychiatrische verpleegkunde (gez) --- relaties (gez) --- sociale psychologie (gez) --- psychologie, sociaal --- Psychologie --- levenskunst --- #GGSB: Psychologie --- 301.15 --- 159.94 --- 159.93 --- Sociale pedagogie - Agogie --- Communicatie ; algemeen --- Algemene psychologie - overige onderwerpen --- relatietherapie --- persoonlijkheidspsychologie --- Agologie --- Pedagogiek --- Empathie --- Sociologie --- 316.4 --- Communicatie --- 316.6 --- Omgangskunde --- Relatie --- Man --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene --- algemene psychologie - overige onderwerpen
Choose an application
-289-0938-9
Lerarenopleiding --- Algemeen. --- Creatief denken. --- Cognitive psychology --- creativiteit --- creativity --- denken --- Pensée créative --- Creatief denken --- #gsdbP --- 159.95 --- hogere mentale processen --- 415.4 --- 770.6 --- ontwerpmethodiek --- ontwerpproces --- productdesign --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Changement Verandering --- Créativité Creativiteit --- Groupes Groepen --- Méthodes Methoden --- Méthodes de pensée Denkmethoden --- 415.5 --- Denken --- Geheugen --- 111981.jpg --- Toestanden van veranderd bewustzijn --- Creativiteit --- Reclame --- productdesign, filosofie, esthetiek en kritiek --- AA / International- internationaal --- 16 --- 650 --- Logica. Dialectiek --- Theorieën en grondbeginselen. Management --- Musiceren
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|