Listing 1 - 10 of 263 << page
of 27
>>
Sort by

Book
Advertising research : message, medium and context
Authors: ---
ISBN: 9789044123876 Year: 2009 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In the first part, important aspects of advertising messages that influence advertising effectiveness are discussed, with contributions on advertising strategies and branding, advertising creativity, emotional and informational advertising strategies, effective arguments in advertising and the use of celebrity endorsers. In the medium part, a number of studies on advertising in new media such as internet advertising, advertising in computer games (advergames), and the usage of new media by different target groups, are collected. In the final part on context, the contributions elaborate among others on product placement, the impact of cultural differences on advertising effectiveness, how men and women differ in their reactions to advertising, the connection between advertising and human values, and advertising aimed at children. This book compiles the best research reports presented at the 7th ICORIA - International Conference on Research in Advertising - conference, organized by the European Advertising Academy (E.A.A.).

When ads work : new proof that advertising triggers sales
Author:
ISBN: 0765617382 0765617390 1317452119 1315698196 9786610912827 1280912820 0765621711 1317452127 9780765621719 9780765617385 9780765617392 9781317452119 9781315698199 9781317452102 Year: 2007 Publisher: New York M.E. Sharpe

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Argues that well-planned and well-executed advertising campaigns can and should have an immediate impact on sales. This book features numerous examples from ad campaigns. It demonstrates that the strongest ad campaigns can triple sales, while the weakest campaigns can actually cause sales to fall by more than 50 percent.


Book
Effectief adverteren,
Author:
ISBN: 902672506X Year: 1996 Publisher: S.l. : Kluwer Bedrijfswetenschappen,


Book
Reclame en mediaplanning
Authors: ---
ISBN: 9044116630 9789044116632 Year: 2004 Publisher: Antwerpen Apeldoorn Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Imago-management : handboek voor reclamestrategen.
Author:
ISBN: 9054620196 Year: 1992 Publisher: Gent Mys en Breesch


Book
100 jaar reclameklassiekers
Authors: ---
ISBN: 9789079156146 Year: 2011 Publisher: Z.p. Stokerkade cultuurhistorische uitgeverij

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Branding : a very short introduction
Author:
ISBN: 9780198749912 Year: 2017 Publisher: United Kingdom Oxford

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Product strategy --- VSI --- branding --- reclame --- merk --- horizoncollectie


Book
Reclame en mediaplanning
Author:
ISBN: 9789044125788 Year: 2010 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek over de werking van reclame richt zich in eerste instantie op gevorderde studenten communicatiemanagement maar biedt tevens een exhaustief kader voor reflectie aan al wie van dichtbij of veraf geboeid is door reclame en haar werking. Reclame wordt gesitueerd binnen het bredere kader van marketingcommunicatie en daarbij herleid tot waar het om gaat: namelijk één van de communicatieinstrumenten die ingezet kunnen worden om een marketingdoelstelling te bereiken. Vervolgens komen de theorie over en de praktijk van reclame aan de orde. Inhoudsopgave : Voorwoord Voorwoord bij eerste druk Woord vooraf Historisch overzicht Reclame beschrijven Reclame: hoe werkt het? Wegwijzer in mediaplanning Communicatie- en mediadoelstellingen Segmentatie en doelgroepbepaling Positioneren Strategie Briefing Propositie: boodschap en belofte Reclameonderzoek Coda Bronnen


Book
Adverteerder zkt. reclamebureau : daten in de reclamewereld
Authors: ---
ISBN: 9789401402798 Year: 2012 Publisher: Leuven LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Vind het reclamebureau op maat van uw bedrijf! Enige Nederlandstalige boek over de selectie van een reclamebureau. Voor adverteerders is de selectie van het juiste reclamebureau een strategische keuze. Maar ook voor reclamebureaus is elke pitch een aanzienlijke investering. Het volledige proces om een bureau effectief en efficiënt te selecteren, komt aan bod: van behoeftebepaling tot remuneratie en contract. Met concrete tips en tools om een duurzame relatie op te bouwen tussen adverteerder en bureau. Niet te missen gids voor elke marketing- en communicatieverantwoordelijke. Bron : http://www.boekenbank.be


Book
Heldenmerk
Author:
ISBN: 9789401426411 Year: 2015 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Guillaume Van der Stighelen bundelde alle ervaring die hij als reclamemaker opdeed in een boek dat intussen een standaardwerk werd voor iedereen die professioneel met communicatie te maken heeft.In enkele sterke beelden vat hij samen hoe wij mensen graag aan elkaar vertellen wat onze ervaringen zijn met merken en hoe marketeers daar verstandig op kunnen inspelen als ze de mechanismen kennen. Van der Stighelen doorprikt de gedachte dat reclamemensen en marketeers eender wat verkocht krijgen en dat zij en zij alleen het merkimago kunnen bepalen.Hoe de beeldvorming dan toch in goede banen kan geleid worden, legt hij uit met herkenbare voorbeelden en hij geeft er ook een handige methode bij.Intussen liet de auteur de reclamesector achter zich. Hij is nu een bekend columnist in verschillende kranten en tijdschriften, waar hij schrijft over het leven en over het samenleven. Maar zijn boek blijft actueel en wordt nog dagelijks toegepast.Bron : http://www.lannoo.be

Listing 1 - 10 of 263 << page
of 27
>>
Sort by