Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Figure emblématique, mythique, universelle des arts du spectacle dans ce second millénaire finissant, le clown n’en finit pas de porter beau. Il infléchit le discours de la dérision dans les domaines les plus variés de la tradition comme de la modernité. Investissant l’univers du social et du politique, il se décline de plus en plus souvent au féminin. Si le clown habite la conscience du citoyen, s’il contribue à la mise à distance de la vie quotidienne, il permet aussi la relecture du patrimoine culturel international. Le clown déstabilise pour mieux cimenter les humains par le rire. S’il désacralise, c’est pour mieux permettre de structurer, d’affirmer priorités, valeurs individuelles et communautaires.
Choose an application
"Anemonefishes, one of the most popular and recognizable of fishes in the world, are much more than film characters, they are also emerging model organisms for studying the biology, ecology and evolution of coral reef fishes"-- Provided by publisher.
Anemonefishes. --- Amphiprionidae --- Amphiprioninae --- Anemone fishes --- Clown fishes --- Clownfishes --- Pomacentridae
Choose an application
Rec. Jeugdboekengids 1981, p.74
genre-thema"">
Choose an application
Een lichtstraal valt in het theater en de clown wordt wakker. Hij nodigt de maan uit met hem en de toneelspelers het MidderNachtSpel te spelen. De spelers wisselen telkens van rol. (Bron: boekcover)
genre-thema"">
Choose an application
Dit is een woordloos prentenboek met een zoekopdracht. Wanneer een meisje voor het slapengaan de gordijnen wil sluiten, ziet ze een zwart hondje in de boom voor haar raam. Ze lokt hem binnen. In de kamer hangt een grote poster met een clown. Het is 23 uur. Eens binnen begint de hond allerlei kunstjes te tonen waaraan het meisje maar al te graag meedoet. Ze beleven een wervelende avond. Om 1 uur toont het meisje dat ze moe is en wil slapen. De hond loopt naar buiten en holt een circuskonvooi na.'s Morgens zoekt het meisje de hond tevergeefs. Dan probeert ze circus te spelen met haar knuffels, maar dat wil niet zo goed lukken. Verdrietig zit ze voor het raam en valt in slaap. Dan kom [lees meer]t de clown van de poster in actie. Hij tilt haar op en brengt haar naar het circus, zijn hoed mag ze gebruiken als circuskleed. Het meisje neemt aan alle acts deel en als je goed kijkt zie je het hondje ook weer meedoen. Op zeven dubbele prenten zie je de circusartiesten, het meisje en het hondje aan het werk. Dan is het tijd om naar huis te gaan. De clown legt haar in bed voor hij weer in de poster verdwijnt. Dat heeft ze allemaal gedroomd, denk je. Wat doet dan die clownsmuts aan het voeteneinde van haar bed?Dit boek moet je meer dan een keer aandachtig bekijken om alle details te zien. Het hondje terugvinden in het circus is een hele klus. De illustraties zijn een lust voor het oog. Dit boek is ook bijzonder geschikt om een thema over het circus te verrijken.Annie BuelensPluizer
Dutch literature --- illustrations [layout features] --- dromen (themawoord fictie) --- circussen (themawoord fictie) --- kleuteronderwijs vierjarigen (doelgroep) --- kleuteronderwijs vijfjarigen (doelgroep) --- prentenboeken (genre) --- illustraties --- Prentenboeken zonder tekst --- Prentenboeken --- Circus --- Dromen --- Jeugdboeken 00-03 jaar --- Jeugdboeken 03-06 jaar --- prentenboeken --- Circus - prentenboek --- Dromen - prentenboek --- Prentenboek 3+ --- JB LEEU --- circussen --- dieren --- clowns --- dromen --- 4+ --- Prentenboek --- Droom --- Clown --- Acrobaat --- Hond --- Jongleren --- Dier --- Jeugdboeken 07-09 jaar
Choose an application
8
genre-thema"">
Choose an application
Salman Rushdie is one of the world's most important writers of politicised fiction. He is a self-proclaimed controversialist, capable of exciting radically divergent viewpoints, a novelist of extraordinary imaginative range and power, and an erudite, and often fearless, commentator upon the state of global politics today. In this comprehensive and lucid critical study, Andrew Teverson examines the intellectual, biographical, literary and cultural contexts from which Rushdie's fiction springs in order to help the reader make sense of the often complex debates that surround the life and work of
Rushdie, Salman --- 820 "19" RUSHDIE, SALMAN --- 820 "19" RUSHDIE, SALMAN Engelse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--RUSHDIE, SALMAN --- Engelse literatuur--20e eeuw. Periode 1900-1999--RUSHDIE, SALMAN --- Rushdī, Salmān --- Rüşdı̂, Salman --- Ruždi, Salman --- Salamāna Raśdī --- Raśdī, Salamāna --- Рушди, Салман --- רושדי, סלמאן --- רושדי, סלמן --- رشدى، سلمان --- Anton, Joseph --- Criticism and interpretation. --- Crítica e interpretación --- British literature. --- Grimus. --- Salman Rushdie. --- Shalimar the Clown. --- controversialist. --- global politics. --- novelist. --- novels. --- politicised fiction. --- postcolonial studies.
Choose an application
Stéphane Mallarmé (1842-1898) is one of the giants of nineteenth-century French poetry. Leader of the Symbolist movement, he exerted a powerful influence on modern literature and thought, which can be traced in the works of Paul Valéry, W.B. Yeats, and Jacques Derrida. From his early twenties until the time of his death, Mallarmé produced poems of astonishing originality and beauty, many of which have become classics. In the Collected Poems, Henry Weinfield brings the oeuvre of this European master to life for an English-speaking audience, essentially for the first time. All the poems that the author chose to retain are here, superbly rendered by Weinfield in a translation that comes remarkably close to Mallarmé's own voice. Weinfield conveys not simply the meaning but the spirit and music of the French originals, which appear en face. Whether writing in verse or prose, or inventing an altogether new genre-as he did in the amazing "Coup de Dés"-Mallarmé was a poet of both supreme artistry and great difficulty. To illuminate Mallarmé's poetry for twentieth-century readers, Weinfield provides an extensive commentary that is itself an important work of criticism. He sets each poem in the context of the work as a whole and defines the poems' major symbols. Also included are an introduction and a bibliography. Publication of this collection is a major literary event in the English-speaking world: here at last is the work of a major figure, masterfully translated.
POETRY / General. --- Mallarmé, Stéphane, --- Mallarmé, Stéphane --- Mallarmé, Etienne, --- Mallarme, Steph., --- מלרמה, סטפן --- a negress. --- aesthetics. --- alms. --- anguish. --- apparition. --- bilingual. --- canon. --- classics. --- coup de des. --- fiction. --- french literature. --- french poetry. --- french poets. --- futile petition. --- gift of the poem. --- la pleiade. --- literature. --- modern literature. --- modernism. --- poetry collection. --- poetry. --- renewal. --- salut. --- salutation. --- sea breeze. --- sigh. --- summer sadness. --- surrealism. --- symbolism. --- the azure. --- the bell ringer. --- the clown chastised. --- the contemporary parnassus. --- the flowers. --- the jinx. --- the satirical parnassus. --- the windows. --- weary of bitter sleep.
Choose an application
Muzische vorming --- Kleuteronderwijs. --- 371.67 --- 373.5 --- #PBIB:+117.10 --- lager onderwijs --- leerboeken --- muzische vorming --- 477.7 --- muzikale opvoeding --- schoolboeken --- 477 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Creativiteit --- Dansen --- Dramatische expressie(Dramatische vorming) --- Mediaopvoeding --- Muzikale opvoeding --- Verbale expressie --- Monsters --- Robotten --- Toneel (Theater) --- clown --- dans --- handboek --- monsters --- robots --- Muzische vorming ; basisonderwijs --- Muzische vorming; ba.o. --- Wereldoriëntatie; ba.o. --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; leermiddelen --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- Muzische vorming : Algemeen --- didactiek basisonderwijs - muzikale opvoeding --- Muzische opvoeding en expressie-activiteiten --- Schoolbooks - Didactic material --- Contains audio-visual material --- didactiek --- handboeken --- Kalligrafie --- Ruimte --- Wolken --- Zee --- kalligrafie --- ruimte --- theater --- wolken --- zee --- toneel --- Muzische vorming; ba.o --- Wereldoriëntatie; ba.o --- Lager onderwijs --- 5e leerjaar lager onderwijs --- Beeldopvoeding --- Dramatische vorming --- Bewegingsopvoeding --- Drama --- 4e leerjaar lager onderwijs --- 3e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Music sound recording --- didactiek basisonderwijs - muzische vorming --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie --- #BSCH: vak: verkeersopvoeding --- #BSCH: vak: muziek --- Beeldeducatie --- Kleuter --- Wereldoriëntatie; ba.o --- #BSCH: vak: WO - wereldoriëntatie
Choose an application
extra materiaal bij de doeplaten
kijkplaten --- peuters --- kleuteronderwijs --- taalontwikkeling --- 471.41 --- Nederlands --- didactiek --- 471.42 --- 471.43 --- Dansen --- Pasen --- Schoenen --- Boerderijen --- Verkeer --- Lente --- Ouders --- Beroepen --- Vakantie --- Reizen --- Schoonmaken --- beroepen --- vakantie --- 471.4 --- 471.49 --- Taalontwikkeling --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- Taal en verbale expressie --- Cognitieve opvoeding --- Wereldoriëntatie --- Overige onderwerpen --- Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving --- Voorbereidend lees- en taalonderwijs. --- Kleuters. --- Peuters. --- Kleding --- Lichaam --- Anders zijn --- Winkelen (Boodschappen doen) --- Ziek zijn --- Kleuren --- Verven --- Verkleden --- Verhuizen --- Baby's --- Dieren --- Diversiteit --- Geluiden --- kleuters --- Kleuteronderwijs --- Taalopvoeding --- 2,5-jarigen --- 3-jarigen --- Wonen --- Puzzels --- Gezinsuitbreiding --- Ziekenhuizen --- Prinsen en prinsessen --- Winter --- Gelaat --- Zelfbeeld --- Gaatjes --- Artsen --- Paarden --- Brillen --- Clowns --- Kaas --- Kinderen --- Schaatsen --- Bouwen --- Zwangerschap --- Schilderen --- Doktersbezoek --- Verkleedpartijen --- Huisdieren --- Konijnen --- Haarkappers --- Feesten --- Hoeden --- Grootouders --- Grootmoeders --- Sinterklaas --- Zwarte Piet --- Onderwijs --- Kleuterklassen --- Smaak --- Fruit --- Handen --- Lichaamsschema --- Bomen --- Bladeren --- Bos --- Herfst --- Zindelijkheidstraining --- Hygiëne --- Toiletpapier --- Toiletten --- Kerstbomen --- Slapengaan --- Bedden --- Slaapkamers --- Dag en nacht --- Groenten --- Lekker --- Gezonde voeding --- Grootvaders --- Verjaardagen --- Kerstmis --- Fantasiehoeken --- Eten --- Feest --- Taarten --- Kronen --- Fietsen --- Donker --- Maan --- Sterren --- 2,5-jarige --- 3-jarige --- Dier --- Beeldhouwkunst --- Geluid --- Naamgeving --- Vervoer --- Sociologie --- Verzorging --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Beroep --- Inclusie --- Maatwerk --- Verhuizing --- Puzzel --- Baby --- Ziekenhuis --- Kleur (kleur) --- Prins --- Menselijk lichaam --- Gaatje (vorm) --- Arts --- Paard --- Bril --- Clown --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Huisdier --- Konijn --- Therapie --- Gezondheid --- Kweken (planten en dieren) --- Haarkapper --- Hoed --- Muziek --- Grootouder --- Grootmoeder --- Kleinkind --- Kleuterklas --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Hand --- Letsel --- Orthese --- Revalidatie --- Preventie --- Boom --- Blad --- Klimmen --- Zindelijkheid --- Toilet --- Kerstboom --- Bed --- Slaapkamer --- Nacht --- Groente --- Voeding --- Gedrag --- Drank --- Grootvader --- Verjaardag --- Fantasiehoek --- Taart --- Kroon (hoofddeksel) --- Examen --- Rijbewijs --- Ster (hemellichaam) --- Didactics of languages --- Didactics of Kindergarten --- Fietsen (werkwoord)
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|