Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
PXL-Healthcare 2014 --- geboorte --- watertherapie --- symboliek
Choose an application
Didactics of religion --- PXL-Education 2019 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- godsdienst --- gebeden --- Symboolgevoeligheid --- Symboliek --- Levensbeschouwing --- Didactiek --- Godsdienst --- Bijbels
Choose an application
auteur Hans Biedermann --- kunst --- iconografie --- iconologie --- symbolen --- symboliek --- naslagwerk --- 7.045 --- Folklore --- Semiotics --- Symbolen --- Woordenboeken. --- 912.5 --- volkskunde, bijz. onderwerpen, symbolische tekens - uithangborden en opschriften, gevelstenen
Choose an application
Iedereen is meer dan ooit voorspelbaar. Onze samenleving is geëvolueerd van een samenleving met weinig keuzes, naar een samenleving waarin we niet meer weten wat te kiezen. Is dit de uiteindelijke bevrijding van het individu ? Nee! Iedereen is voorspelbaar. Niet omdat we geloven, gehoorzamen of tradities volgen, maar omdat het ons wordt aangepraat. Onze maatschappelijke orde zit tussen de oren. We leven in een symbolische samenleving. Een boek voor sociologen, beleidsmakers, studenten en iedereen met een brede interesse in maatschappijanalyses en duiding bij maatschappelijke fenomenen en trends.Bron : http://www.lannoo.be
symboliek --- tijd --- Cultuursociologie. --- Community organization --- cultuursociologie --- Philosophy and psychology of culture --- tijdsbegrip --- cultuurparticipatie --- 651 Maatschappij. Algemeen --- 309 --- maatschappijkritiek --- Maatschappelijk welzijn - Maatschappijkritiek; algemeen --- 008 --- PHL-Central Office 12 --- sociologie --- samenleving --- maatschappelijke veranderingen --- Sociologie --- Cultuur --- Media --- Cultuursociologie --- Trends --- Samenleving --- Politiek --- Democratie --- Trend --- Toerisme --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Maatschappij --- Film --- symboliek. --- tijd.
Choose an application
Het symbolenboek combineert originele en scherpzinnige essays over bijzondere symbolen met representatieve beelden uit alle delen van de wereld en uit alle eeuwen van de geschiedenis. De zeer leesbare teksten en bijna 800 mooie kleurenfoto´s worden op een unieke manier samengebracht om verborgen dimensies van betekenis te onthullen. Elk van de 350 essays onderzoekt de bovennatuurlijke achtergrond van een symbool en hoe het psychische processen en dynamica oproept. Alle factoren zoals etymologische wortels, het spel van tegenovergestelden, paradox en schaduw en de manier waarop verschillende culturen een symbolisch beeld hebben ontwikkeld worden in overweging genomen. Dit boek belicht hoe men vanuit een visuele ervaring van een symbolisch beeld in kunst, religie, het leven, direct zijn persoonlijke en psychologische resonantie ervaart.
iconography --- symbols --- Iconography --- Graphic signs --- History of civilization --- #gsdbA --- 908.6 --- Symbolen --- Schepping --- Kosmos --- Dieren --- mensen --- Bomen --- Geest --- Rituelen --- 912.5 --- dieren --- geesten --- godsdienst --- kosmos --- planten --- symbolen --- 7.04(03) --- Symbolen ; naslagwerken --- volkskunde, bijz. onderwerpen, symbolische tekens - uithangborden en opschriften, gevelstenen --- Iconografie ; encyclopedieën --- MAD-faculty 16 --- symboliek --- essays --- cultuurgeschiedenis
Choose an application
De methodiek van Bijbelse symboolpanelen kunt u gebruiken als u met een groep kinderen (of jongeren of volwassenen) op een originele manier wilt werken met Bijbelse verhalen. Bijbelverhalen zijn immers bijzondere verhalen, die je niet zomaar kunt lezen als om het even welke andere verhalen of teksten. Ze bevatten een symbolische taal. De methodiek helpt kinderen om zich in te leven in een Bijbelverhaal en om hun symboolgevoeligheid te verhogen. In vijf stappen leren kinderen met kleuren, elementen en figuren zelf een symboolpaneel op te stellen. Zo kunnen ze de diepere laag van een Bijbelverhaal aanraken en zelfs weergeven. Door erover in gesprek te gaan, leren ze vanuit hun eigen beleving naar het verhaal te kijken.
Didactics of religion --- Bible --- Didactics of primary education --- Criticism, interpretation, etc --- C1 --- Bijbel --- symboliek (x) --- symbolen --- bijbelverhalen --- godsdienst --- Bijbelverhalen --- Symbolen --- 210 --- Symbolen - afbeelding --- 236.4 --- symbolentaal --- 244.5 --- bijbel --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Godsdienst --- Bijbelverhaal --- Symbool --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Man --- Cultuur --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
History of Europe --- Social organizations --- 061.236.6 --- #GOSA:XI.Pol.M --- geschiedenis --- vrijmetselarij --- symboliek (x) --- rituelen --- levensbeschouwing --- Europa [werelddeel] --- nieuwe tijd (x) --- nieuwste tijd (x) --- katholieke Kerk --- C1 --- 061.236 --- Vrijmetselarij --- Geheime organisaties. Vrijmetselarij. Broederschappen voor wederzijdse hulp. Oddfellows --- Kerken en religie --- geschiedenis. --- 061.236.6 Geheime organisaties. Vrijmetselarij. Broederschappen voor wederzijdse hulp. Oddfellows --- Geschiedenis. --- Freemasonry --- Franc-maçonnerie --- 280 --- Rituelen --- gemeenschappen en bewegingen op algemeen religieuze grondslag
Choose an application
In het katholieke godsdienstonderwijs is er een groeiende aandacht voor interreligieus en interlevensbeschouwelijk leren. Leerkrachten krijgen steeds meer te maken met de religieuze verscheidenheid, in de samenleving en in de klas. Openheid, interesse voor andere levensbeschouwingen, dialoog, ontmoeting en tolerantie staan centraal. In de omgang met andere gelovigen worden overeenkomsten en verschillen duidelijk tussen het eigen geloof en dat van anderen. Het is door die vergelijking dat men het geloven en de levenswijze van andere gelovigen leert kennen en waarderen. In dit boek worden elementen aangeboden die van betekenis zijn voor de verhouding tussen christendom en islam, om zo kansen te bieden tot ontmoeting en dialoog.
Didactics of religion --- Islam --- Didactics of primary education --- Christendom en islam --- C1 --- islam --- katholicisme --- Katholicisme --- godsdienst --- Godsdienst --- Lager onderwijs --- Godsdienstonderricht --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- 244.5 --- christendom --- 210 --- Christendom --- dialoog --- 238.3 --- Religies : dialoog --- Kerken en religie --- Catechese - Godsdienstonderwijs --- katholicisme - catechese, catechismussen en godsdienstonderwijs --- PXL-Education 2017 --- basisonderwijs --- didactiek: godsdienst, levensbeschouwing --- Basisonderwijs --- Interculturaliteit --- Geloofsopvoeding --- Ethiek --- Kunst --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Verpleegkunde --- Maatschappij --- Politiek --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Geschiedenis --- Voorlichting
Choose an application
Dit boek geeft een ordening in de varianten van menselijke opvattingen. Eerst worden zes levensbeschouwingen besproken: jodendom, christendom, islam, hindoeïsme, boeddhisme en humanisme. Daarna volgen vier politiek-maatschappelijke stromingen. De derde groep vormen de 'one-issue-movements': vegetariërs, geheelonthouders, naturisten, pacifisten, esperantisten, republikeinen, mensen die warm lopen voor mensenrechten, het milieu, de dierenbescherming enz. (Bron: covertekst)
Comparative religion --- Political philosophy. Social philosophy --- Netherlands --- 202 --- Boeddhisme --- Christendom --- Geestelijke stromingen --- Geschiedenis --- Gezondheidszorg --- Hindoeïsme --- Humanisme --- Islam --- Jodendom --- Kalenders --- Kunst --- Liberalisme --- Politiek --- Socialisme --- 140 )* FILOSOFISCHE STELSELS --- alternatieve stromingen --- boeddhisme --- christelijke politieke overtuiging --- economisch bestel --- geestelijke stromingen --- groene politiek --- hindoeïsme --- humanisme --- islam --- jodendom --- kalenders --- kunst --- levensbeschouwelijke ontwikkelingen --- levensbeschouwelijke stroming --- liberalisme --- onderwijsbestel --- politiek bestel --- politiek-maatschappelijke stromingen --- socialisme --- Godsdienstgeschiedenis --- Godsdienst --- Politieke partijen --- Levensbeschouwing --- Politieke partij --- Ethiek --- Symboliek --- Sport --- Duurzaamheid --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Filosofie --- Psychologie --- Sociologie --- Atlas --- Museum --- Maatschappij --- Seksualiteit --- Theater --- Wetenschap --- Architectuur --- Literatuur --- Autisme --- Cultuur --- Kind --- Samenleving --- Technologie --- Historische kritiek --- Man --- Noorwegen --- Film --- Erfelijkheidsleer --- Stadssamenleving --- Voeding --- Media --- Kleuter --- Verpleegkunde --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Drank --- Gezondheid --- Volwassene --- Vrouw --- Voorlichting
Choose an application
Thema's: Mens en natuur, gave en opgave - Conflicten - Gewetensvol handelen - Levensadem - Symbolen - Verhalencyclus: Mozes -,Jezusverhalen - Liturgisch en pastoraal jaar - Occasionele onderwerpen: Afscheid - Kunst - Clara
Vroedkunde --- 371.67 --- 373.3 --- godsdienst --- lager onderwijs --- leerboeken --- 478.6 --- schoolboeken --- Advent --- Allerheiligen --- Allerzielen --- Bijbelverhalen --- Broederlijk Delen --- Christus(Jezus) --- Clara van Assisi (heilige) --- Conflicten --- Dood(Kinderen en dood) --- Driekoningenfeest --- Filosoferen met kinderen --- Godsdienst --- Goede Week --- Heiligen --- Kerkelijk jaar --- Kerstmis --- Lager onderwijs --- Levensadem --- Morele opvoeding --- Mozes --- Natuurbeleving --- Nieuwe Testament --- Oude Testament --- Pasen --- Pinksteren --- Schoolboeken --- Symboliek --- Vasten (Veertigdagentijd) --- Waardevorming --- Welzijnszorg --- 4e leerjaar l.o --- 4e leerjaar lager onderwijs --- Aarde --- Afscheid nemen --- Bartimeüs --- Christendom --- Clara van Assisi --- Driekoningen --- Egypte --- Emmaüsgangers --- Gewetensvorming --- God --- Godsdienstonderwijs --- Handboek/cursus --- Islam --- Jezus --- Jezusverhalen --- Jodendom --- Scheppingsverhalen --- Symbolen --- Vasten --- Verdriet om verlies --- Vriendschap --- Zacheüs --- aarde --- advent --- afscheid --- barmhartig --- broederlijk delen --- catechese --- conflicten --- danken --- gebed --- geweten --- goede week --- handboek --- kerstmis --- leven --- mens --- naaste --- natuur --- symbolen --- vasten --- vriendschap --- welzijnszorg --- 244.51 --- 478.6 ) Godsdienstonderwijs --- geloven (ler) --- Godsdienst ; basisonderwijs --- 244.5 --- Godsdienst; ba.o --- Godsdienstonderwijs : basisschool - handleiding --- Godsdienstonderwijs : basisschool - leerboek --- Godsdienstonderwijs : basisschool - werkboek --- 478.61 --- Godsdienst: handboek lagere school --- 371.67 Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Leerboeken. Wetenschappelijk instrumentarium. Cartografische hulpmiddelen --- Lager en basisonderwijs --- didactiek basisonderwijs - godsdienstonderwijs, levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- Godsdienstonderwijs - Levensbeschouwelijk vormingsonderwijs --- (zie ook: Ruzie) --- (zie ook: Rouwproces) --- Schoolbooks - Didactic material --- Bijbelverhalen. --- Christelijke feesten. --- Conflicthantering. --- Goed en kwaad. --- Jezus Christus. --- Mozes. --- Natuur. --- Symboliek. --- Vergiffenis. --- Basisonderwijs. --- #BSCH: vak: godsdienst
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|