Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Berklee expert speaks on how to market and distribute your songs and group. Sell more music! Learn the most effective marketing strategies available to musicians, leveraging the important changes and opportunities that the digital age has brought to music marketing. This multifaceted and integrated approach will help you to develop an effective worldwide marketing strategy. Step by step, you will develop an active marketing plan and timeline tailored to your unique strengths and budget. You will learn to time your marketing campaign effectively, publicize your music to traditional print outlets and emerging online opportunities, understand the current opportunities for online, satellite, and terrestrial radio play as well as navigate various retail and distribution options, both at brick-and-mortar and online options, such as iTunes, Rhapsody, and other services.
Popular music --- Music trade. --- Sound recordings --- Writing and publishing. --- Marketing. --- Music trade --- Music --- 658.8.01 --- 78 --- Audio discs --- Audio recordings --- Audiorecordings --- Discs, Audio --- Discs, Sound --- Disks, Sound --- Phonodiscs --- Phonograph records --- Phonorecords --- Recordings, Audio --- Recordings, Sound --- Records, Phonograph --- Records, Sound --- Sound discs --- Audio-visual materials --- Songwriting --- Authorship --- Composition (Music) --- Music publishing --- Art music --- Art music, Western --- Classical music --- Musical compositions --- Musical works --- Serious music --- Western art music --- Western music (Western countries) --- 78 Muziek --- Muziek --- 658.8.01 Marketing. Sales. Selling. Distribution--?.01 --- Marketing. Sales. Selling. Distribution--?.01 --- Vocational guidance --- Marketing --- Writing and publishing --- PXL-Music 2015 --- muziekmanagement --- marketingstrategie --- Sound recordings.
Choose an application
Achter onze lievelingsmuziek schuilt een complexe en vooral zakelijke wereld, die we omschrijven als de muziekindustrie. Het is niet altijd eenvoudig om zicht te krijgen op de structuur, werking en functie van elk radertje in de globale machinerie van de muziekindustrie, zeker niet nu de muziekindustrie ook het tijdperk van cyberspace is binnengetreden. In dit boek wordt, om te beginnen, de muziekindustrie gekaderd in de culturele industrieën en een overzicht gegeven van de nieuwe businessmodellen. Vervolgens geeft het lexicon inzicht in het vakjargon, met schema's, illustraties en enkele historische kanttekeningen. Het geïllustreerde woordenboek bevat niet alleen relevante trefwoorden, maar ook adressen en interessante websites voor verdere informatie. Tot slot zijn contracten opgenomen evenals de laatste versie van de auteurswet
Auteursrecht --- Muziek --- Muziekindustrie. --- Muziek. --- Woordenboeken. --- Music --- Mass communications --- English language --- Music trade --- cultuurmanagement --- muziek --- muziekindustrie --- Muziekindustrie ; woordenboeken --- S20110034.jpg --- Academic collection --- #SBIB:309H141 --- 78 --- 78 Muziek --- Music business --- Music industry --- Cultural industries --- Dutch --- 7 --- Organisatorische aspecten van de fonografische industrie --- PXL-Music 2014 --- Muziekindustrie --- Woordenboeken --- Cultuursociologie --- Cultuurstudies --- Sectorstudies --- Media --- Auteurswet --- Cultuur --- Woordenboek --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Cultuurstudie --- Sectorstudie --- Toerisme --- Germanic languages
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|