Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

PXL (2)

Arteveldehogeschool (1)

EHC (1)

Hogeschool Gent (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)

KBR (1)

UCLL (1)

ULiège (1)

VIVES (1)


Resource type

book (2)


Language

Dutch (1)

English (1)


Year
From To Submit

2018 (1)

2010 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Music marketing : press, promotion, distribution, and retail
Authors: ---
ISBN: 9780876390986 087639098X Year: 2018 Publisher: Boston, Mass. : Berklee,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Berklee expert speaks on how to market and distribute your songs and group. Sell more music! Learn the most effective marketing strategies available to musicians, leveraging the important changes and opportunities that the digital age has brought to music marketing. This multifaceted and integrated approach will help you to develop an effective worldwide marketing strategy. Step by step, you will develop an active marketing plan and timeline tailored to your unique strengths and budget. You will learn to time your marketing campaign effectively, publicize your music to traditional print outlets and emerging online opportunities, understand the current opportunities for online, satellite, and terrestrial radio play as well as navigate various retail and distribution options, both at brick-and-mortar and online options, such as iTunes, Rhapsody, and other services.


Book
De muziekindustrie : een lexicon
Authors: ---
ISBN: 9789033480966 Year: 2010 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Achter onze lievelingsmuziek schuilt een complexe en vooral zakelijke wereld, die we omschrijven als de muziekindustrie. Het is niet altijd eenvoudig om zicht te krijgen op de structuur, werking en functie van elk radertje in de globale machinerie van de muziekindustrie, zeker niet nu de muziekindustrie ook het tijdperk van cyberspace is binnengetreden. In dit boek wordt, om te beginnen, de muziekindustrie gekaderd in de culturele industrieën en een overzicht gegeven van de nieuwe businessmodellen. Vervolgens geeft het lexicon inzicht in het vakjargon, met schema's, illustraties en enkele historische kanttekeningen. Het geïllustreerde woordenboek bevat niet alleen relevante trefwoorden, maar ook adressen en interessante websites voor verdere informatie. Tot slot zijn contracten opgenomen evenals de laatste versie van de auteurswet

Listing 1 - 2 of 2
Sort by