Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Gert Biesta presenteert in dit boek een nieuwe benadering van hedendaagse kunsteducatie door te laten zien welke unieke mogelijkheden de kunsten bieden om in dialoog te zijn met de omringende wereld. Deze benadering gaat uit van onderwijzen als een proces van tonen, waarbij de docent aan de leerling laat zien wat er in de wereld goed, belangrijk of betekenisvol kan zijn om aandacht aan te besteden. Aan de hand van de 'Aktion' uit 1965 van Joseph Beuys, 'Hoe men afbeeldingen uitlegt aan een dode haas', waarvan veel afbeeldingen in dit boek zijn opgenomen, maakt Biest duidelijk hoe dit proces werkt.
Didactics of the arts --- art appreciation --- PXL-Education 2018 --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- kunst en onderwijs --- 644 --- Leerplichtonderwijs - Secundair onderwijs: Kunst- en cultuureducatie
Choose an application
Art --- muzische vorming --- kinderen --- Tekenen --- Beeldende vorming ; basisonderwijs --- PXL-Education 2020 --- basisonderwijs --- didactiek van de kunst --- tekenen --- Dutch literature --- art appreciation
Choose an application
Art --- Aesthetics --- Art, Modern --- Masterpiece, Artistic --- Art criticism --- Chefs d'oeuvre --- Critique d'art --- History --- Histoire --- Art appreciation --- kunst --- negentiende eeuw --- twintigste eeuw --- kunsttheorie --- museologie --- tentoonstellingen --- romantiek --- 7.01 --- MAD-faculty 13 --- kunstbeschouwing --- moderne kunst --- 19de eeuw --- 20ste eeuw --- Art, Modern - 20th century --- Art appreciation - History --- Art criticism - History
Choose an application
Julian Barnes heeft kunst en literatuur zelf moeten ontdekken, en dat gebeurde pas op latere leeftijd. Op een dag bezocht hij het Musée Gustave Moreau, zonder precies te weten wie de schilder was, en werd getroffen door zijn ongewone, weelderige werk. De mystiek van de schilderijen in combinatie met het feit dat hij een 'eigen ontdekking' had gedaan, zette hem in vuur en vlam. Julian Barnes weet hoe kunst je hart kan veroveren en hoe dat op de lezer over te brengen. Hij neemt de lezer mee op ontdekkingsreis langs de romantiek, het realisme naar zijn favoriete stroming, het modernisme. Gepassioneerd en uitnodigend leert hij ons het werk kennen van grote schilders als Delacroix, Courbet, Manet, Cézanne, Degas, Redon, Bonnard, Magritte, Howard Hodgkin en Lucian Freud.
kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- Painting --- Aesthetics of art --- schilderkunst --- art history --- aesthetics --- Appréciation de l'art --- Art appreciation --- Art--Appréciation --- Esthetische appreciatië --- Kunst appreciatie --- Kunst waardering --- Kunstwaardering --- 7.01 --- Kunsttheorie ; 21ste eeuw ; door Julian Barnes --- kunst --- 75.035/036 --- 7.035/036 --- Hodgkin Howard --- Freud Lucian --- Oldenbrug Claes --- Magritte René --- Braque Georges --- Vallotton Félix --- Vuillard Edouard --- Bonnard Pierre --- Redon Odilon --- Degas Edgar --- Cézanne Paul --- Fantin-Latour Henri --- Manet Edouard --- Courbet Gustave --- Delacroix Eugène --- Géricault Théodore --- kunst en literatuur --- twintigste eeuw --- negentiende eeuw --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- Art -- Appréciation --- Art -- Réception --- Goûts artistiques --- Réception de l'art --- Art --- Philosophy --- Artists --- France --- MAD-faculty 16 --- 830 --- kunstkritiek --- essay --- essai
Choose an application
Ons leven zit vol afleiding. Daardoor is het moeilijk om de wereld om ons heen werkelijk waar te nemen. We kijken in plaats van te zien, we horen in plaats van te luisteren en we accepteren wat ons wordt gepresenteerd in plaats van op zoek te gaan naar wat voor ons waardevol is. *De kunst van het waarnemen* is een oefening in aandacht geven. Rob Walker leert je in 131 simpele en speelse oefeningen om met een nieuwe blik naar de wereld te kijken. Je zult merken dat creatiever wordt, helderder denkt, beter luistert en weer verliefd wordt op wat echt belangrijk is in jouw leven.
PXL-Healthcare 2019 --- waarneming --- creativiteit --- kunsteducatie --- cultuureducatie --- Affective and dynamic functions --- perception --- space perception --- visual perception --- observation --- Optics. Quantum optics --- Physiology of nerves and sense organs --- art appreciation --- creativity
Choose an application
Art --- research [function] --- onderzoek in de kunsten --- Royal Academy of Fine Arts [Antwerp] --- kunstfilosofie --- kunstgeschiedenis --- philosophy of art --- hedendaagse kunst --- art history --- art [fine art] --- kunst --- Contemporary [style of art] --- academic art --- art appreciation --- MAD-faculty 16 --- kunst en onderzoek --- designresearch --- art [discipline]
Choose an application
Een publicatie om kinderen en jongeren op een nieuwe manier in contact te brengen met kunst via reizende tentoonstellingen.
art education --- Sociology of cultural policy --- Didactics of the arts --- audiences --- Children's literature. Juvenile literature --- art appreciation --- kunstopvoeding --- aesthetics --- Sociologie van het georganiseerde cultuurleven --- Didactiek van de kunst --- Kinderliteratuur. Jeugdliteratuur --- esthetica --- kunsteducatie --- kunstonderwijs --- publieksgroepen --- didactiek van de kunst --- erfgoed --- erfgoededucatie --- PXL-Education 2019 --- Beeldende opvoeding ; basisonderwijs --- kunsteducatie.
Choose an application
Doos bevattende:- handleiding 148p. + 8 bijlagen- 30 prenten met portretten
lager onderwijs --- Painting --- kunstopvoeding --- Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- schilderkunst --- Didactics of the arts --- art appreciation --- painting [image-making] --- museumeducatie --- museumbezoek --- Royal Museum of Fine Arts [Antwerp] --- #PBIB:+116.14 --- beeldopvoeding --- didactiek --- kinderen --- kunst --- plastische opvoeding --- tekenen --- 477.6 --- 738.2 --- Beeldopvoeding (Plastische opvoeding) --- Lager onderwijs --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Portretkunst --- Schilderkunst --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Kunstzinnige vorming --- Portretten --- 373.67 --- Kunst --- Musea --- kunsteducatie --- 701.1 --- Kunstgeschiedenis --- Kunstzinnige vorming; ba.o. --- Portretschilderkunst --- 094459.jpg --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- musea --- NT2 --- muzische vorming --- portretten --- kledij --- gevoelens --- expressie --- Kunst : Kunsteducatie : algemeen --- didactiek basisonderwijs - tekenen --- Tekenen / Beeldopvoeding --- Figuren - Portretten --- Tekenen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- taalvaardigheid --- didactisch materiaal --- Taalvaardigheid --- Anderstalige nieuwkomers --- Nederlands als tweede taal --- Kunsten --- Ervaringsgericht onderwijs --- Muzische vorming --- Kunstzinnige opvoeding --- Kleuteronderwijs --- Kunstzinnige vorming; ba.o --- Portret --- Beeldeducatie --- Anderstalige nieuwkomer --- Buitengewoon onderwijs --- Hoger onderwijs --- Cultuureducatie --- Verbeelding --- Ervaringsleren. --- Portretkunst. --- Taalverwerving. --- art appreciation. --- painting [image-making]. --- portrettekenkunst. --- taalverwerving.
Choose an application
etnografie --- culturele antropologie --- Ethnology. Cultural anthropology --- kunstopvoeding --- kunst --- art [fine art] --- ethnography --- art appreciation --- social anthropology --- Art --- Man Ray --- Roslin, Alexander --- Cleve, van, Joos --- Glimlachen in de kunst --- Smile in art --- Sourire dans l'art --- C3 --- kunstwetenschap --- beeldende kunst --- 7.041 --- Thema's in de kunst ; de lach --- Kunst en cultuur --- Iconografie ; de mens, portretten --- Philosophy --- MAD-faculty 18 --- kunst en filosofie --- emoties --- art [discipline]
Choose an application
Duurzaamheid en kunst kunnen elkaar inspireren. Kinderen kunnen kunstenaars inspireren en kunstenaars ons onderwijs. Deze elementen vormden het vertrekpunt van ARTECO. Met negen basisscholen uit Vlaanderen, negen basisscholen uit het Zuiden en negen kunstenaars uit het Zuiden werd er twee jaar lang gewerkt en gedacht over deze inspirerende thema's.Deze publicatie vertelt u hoe leerkrachten lessen kunnen maken over kunst en duurzaamheid. Er komen lessen aan bod waarmee u de cultuur, de leefwijze, een kunstwerk of een kunstenaar uit gelijk welk land uit het Zuiden kunt analyseren, lessen over duurzame ontwikkeling en lessen over communicatie met een school uit het Zuiden. Ten slotte vindt u negentien lessen die door de leerkrachten zijn gemaakt. (achterflap)
basisonderwijs --- duurzame ontwikkeling --- Didactics of the arts --- art appreciation --- kunstopvoeding --- didactiek --- Didactics of primary education --- Kunstzinnige vorming ; basisonderwijs ; didactiek --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek --- #SBIB:316.334.1O340 --- #SBIB:316.334.1O363 --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:327.4H74 --- Kunst --- Duurzaamheid --- Muzische vorming --- Basisonderwijs --- Beeldopvoeding --- Drama --- Fotografie --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Onderwijssociologie: curricula van lager onderwijs --- Vormingswerk --- Ontwikkelingshulp en -samenwerking --- sustainability --- sustainable development --- Sustainable development --- In art --- PXL-Education 2015 --- kunsteducatie --- Art --- Wereldoriëntatie ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|