Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende leertheorieën aan het onderwijzen en leren van leerlingen. Vragen als: ’Hoe kan ik leerlingen een bepaald gedrag aan- of afleren?’ of ‘Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren of feiten onthouden?’, worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch onderbouwd en geïllustreerd met voorbeelden uit de praktijk van het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs.
Cognitive psychology --- zelfstudie --- leertheorieën --- probleemoplossend denken --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- 415.4 --- Onderwijspraktijk --- Leerpsychologie --- Leerstrategieën --- 419.3 --- Onderwijspsychologie --- 450.8 --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- geheugen --- zelfstandig leren --- probleemoplossing --- onderwijzen --- PHL-Education 12 --- Onderwijsmethoden --- Onderwijs --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Van leertheorie naar onderwijspraktijk relateert inzichten uit verschillende theorieën over leren aan het leren van leerlingen in de school. Vragen als: 'Hoe kan ik leerlingen het best een bepaald gedrag aanleren?' of 'Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren?', worden op heldere wijze beantwoord. De antwoorden worden theoretisch en praktisch onderbouwd. Ze zijn bovendien voorzien van voorbeelden uit het basisonderwijs en het voortgezet onderwijs. Naast deze vakinhoudelijke onderwerpen wordt ook een hoofdstuk gewijd aan de vraag hoe leerlingen begeleid kunnen worden om meer en zelfstandiger verantwoordelijkheid te dragen voor hun eigen leerproces. Probleemoplossend vermogen, een complexe vaardigheid die in alle professionele contexten belangrijk is, komt uitgebreid ter sprake. De schrijvers maken duidelijk hoe probleemoplossend vermogen tot op zekere hoogte aangeleerd kan worden. Veel opleidingen, bijvoorbeeld ROC's, baseren hun curricula steeds meer op belangrijke concepten als contextleren, probleemoplossend leren, competentieleren, samenwerkend leren en op leren als het construeren van kennis. De inhoud van Van leertheorie naar onderwijspraktijk is geactualiseerd en speelt in op het gegeven dat lerarenopleidingen meer en meer in het teken komen te staan van competentiegestuurd leren en opleiden. Het boek biedt in de vorm van opdrachten en casussen allerlei mogelijkheden voor actieve verwerking.
415.4 --- Behaviorisme --- Cognitie --- Geheugen --- Handelingspsychologie --- Leerpsychologie --- Leertheorieën --- Onderwijspraktijk --- Probleemoplossend denken --- Zelfstandig leren --- 481.7 --- Constructivisme --- Didactiek --- Leerprocessen --- Leren --- Probleemoplossend leren --- Zelfontdekkend leren --- geheugen --- leerlingbegeleiding --- leerprocessen (ler) --- probleemoplossend denken (ler) --- Hogere geestelijke functies --- De leraar en zijn opleiding --- Leren leren --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Nieuwe leren --- Studievaardigheden --- Leerpsychologie. --- Leren. --- Studievaardigheden. --- Cognitive psychology --- Teaching --- Educational psychology --- Cognitieve psychologie --- Pedagogische psychologie --- Onderwijskunde --- PXL-Central Office 2014 --- zelfstandig leren --- leerstrategieën --- onderwijsleertheorie
Choose an application
In dit boek worden huidige inzichten uit verschillende leertheorieën verbonden met het leren van leerlingen in de school. Vragen voor docenten als: 'Hoe kan ik leerlingen het best een bepaald gedrag aanleren?' of 'Hoe kunnen leerlingen het best begrippen leren?' worden beantwoord. De antwoorden worden theoretische en praktisch onderbouwd. naast de behandeling van deze aan vakinhouden gerelateerde vragen, wordt tevens een hoofdstuk gewijd aan de vraag hoe leerlingen beter zelfstandig kunnen leren. Ook probleemoplossen komt uitgebreid ter sprake als een complexe vaardigheid die in alle professionele contexten belangrijk is. De schrijvers maken duidelijk hoe probleemoplossen tot op zekere hoogt geleerd kan worden. (Bron: covertekst)
#KVHB:Cognitieve psychologie --- leerstijlen --- probleemoplossen --- Cognitive psychology --- zelfstudie --- leertheorieën --- probleemoplossend denken --- Objectives of teaching --- Educational psychology --- onderwijspraktijk --- 371.01 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Leerpsychologie --- #KVHB:Onderwijspsychologie --- didactiek --- leren leren --- 415.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Geheugen --- Leerprocessen --- Leerpsychologie --- Leren --- Probleemoplossend denken --- Zelfstandig leren --- behaviorisme --- cognitieve ontwikkeling --- geheugen --- handelingsstoornissen --- leerdoelen --- leerprocessen --- leren --- zelfstandig leren --- 415.4 ) Leerpsychologie --- 371.01 Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Onderwijskunde:theorie --(algemeen) --- Hogere geestelijke functies --- leerpsychologie --- probleemoplossing --- onderwijzen
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|