Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
1. Dataoverload en informatiebehoefte 2. Het internet versus de klassieke bibliotheek 3. Het internet-navigatieplan 4. Het informatieaanbod op het internet 5. Soorten zoekinstrumenten 6. Zoekbrokers 7. Van (domme) assistants tot (intelligente) agents 8. Selectieve informatiedistributie: pushtechnologie 9. Zoekfuncties bij browsers 10. Van zoeken tot gezocht (kunnen) worden 11. Cases 12. Wat wordt gezocht op het internet?
Information retrieval --- Computer architecture. Operating systems --- Academic collection --- #SBIB:309H1713 --- 681.3 *C2 --- 528.51 --- internet (ler) --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Computer communication networks: data communications OSI security and protection --- Internet --- WWW --- zoekmachines --- Internet. --- WWW. --- zoekmachines. --- 681.3 *C2 Computer communication networks: data communications OSI security and protection --- Zoekmachines. --- Computernetwerken --- 529 --- Informatieaanbod --- Zoekinstrumenten --- 681.3*H33 --- automatisering --- informatiesysteem (x) --- #ECO:04.09:sectoren IT-technologie ICT internet --- #A9906A --- #A9910A --- Méthodes de recherche Onderzoekstechnieken --- 004.738.52 --- bibliografieën, zoekmethoden --- 527 --- Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Information search and retrieval: clustering; query formulation; retrieval models; search process; selection process --- internet - adresboeken, browsers, chatten, e-mail, tagging, sociale netwerken --- Internet zoekmachines --- 681.3*H33 Information search and retrieval: clustering; query formulation; retrieval models; search process; selection process --- 681.3 *C2 Computer communication networks: data communications; OSI; security and protection --- Internet : zoekinstrumenten --- handleiding --- 681.3 INTERNET --- Internet Internet --- internet --- informatica --- informatieverwerking --- Overige onderwerpen
Choose an application
Jongeren 'leren' vandaag razendsnel langs allerlei kanalen: radio, tv, tijdschriften, weekbladen, internet, games, gsm, iPod. Ook in hun gezin en vooral in interactie met leeftijdsgenoten krijgen zij veel hapklare informatie aangeboden. Jongeren leven in een multimediale maatschappij en leren daar bijna spontaan mee om te gaan. Maar ze doen dat op een heel andere manier dan 'hun ouders en leerkrachten', op een manier 'die meer gemeen heeft met Einstein (creatief, multidisciplinair) dan met Newton (rationeel, logisch, lineair)'. En dan is er nog de school, de plek bij uitstek bedoeld voor informatie verwerven en verwerken. Omdat de leerkracht daar een centrale rol speelt in het leren van de jongeren, ligt de bal in zijn kamp. Hoe kan die leerkracht, die nog net probeert zijn bord en krijt te upgraden tot een smartboard, de concurrentie met al die andere, vaak hypersnelle, levensechte en aantrekkelijke informatiekanonnen nog wel aangaan? Wat hebben leerkrachten nodig aan inzichten om voor deze generatie jongeren - de Generatie Einstein - goed onderwijs te maken? Wat betekent die typering voor hun rol als leerkracht en de manier waarop zij hun lesactiviteiten inrichten?De auteurs analyseren de kenmerken van de Generatie Einstein op een positief-kritische manier en ze geven dan aan wat dit voor de leerkrachten en voor hun lesactiviteiten kan betekenen
Pupil counseling. Pupil guidance --- games --- jongerencultuur --- generatieconflict --- Sociology of education --- pedagogiek --- internet --- Jongeren en computerspelen --- Jongeren en internet --- Communicatie ; jongeren ; 2000 --- -Jongeren en audiovisuele media --- Jongeren en maatschappij --- Opvoeding --- 663 Jeugd --- Age Leeftijd --- Education Opvoeding --- Enseignement Onderwijs --- #KVHB:Jeugd --- #KVHB:Jongerencultuur --- #KVHB:Leerlingbegeleiding --- #KVHB:Opvoeding --- 301.188.8 --- 37.015.31 --- jeugd --- jongeren --- onderwijs --- 433 --- opvoeding --- AA / International- internationaal --- 45 --- 15 --- 305.8 --- 433.5 --- Jeugd --- Jongerencultuur --- computerspellen --- jeugdcultuur --- media --- 323 --- 308.4 --- Computer --- Computerspelen --- Computerspelletjes --- GSM --- Generaties --- Informatieaanbod --- Informatiebronnen --- Internet --- Jeugdcultuur (jeugdsubcultuur, subcultuur) --- Jeugdcultuur --- Jongeren --- Mediaopvoeding --- Multimedia --- Opvoeden --- Radio --- TV --- adolescenten (ler) --- jeugd en maatschappij --- jeugdproblematiek --- 484.23 --- Leerlingenbegeleiding --- Computerondersteund onderwijs; s.o. --- ICT; onderwijs --- Jeugd en maatschappij --- Jeugdmentaliteit --- cultuur --- generatie-X --- generatie-Y --- generatiekloof --- jeugdigen --- jeugdpsychologie --- kinderen --- kinderpsychologie --- faq --- computerondersteund leren --- didactiek --- studiebegeleiding --- multimediale communicatie --- Sociologie van het onderwijs --- opvoeding in de praktijk --- Opvoeding, opvoedkunde. --- Psychologie. --- Communicatie --- Audiovisuele opvoeding --- Sociale problemen van en zorg voor jeugdigen --- Sociologie van de jeugd --- Opvoeding in de praktijk --- (zie ook: fysica (computer)) --- Onderwijs --- Didactiek --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogiek en onderwijskunde --- handboeken en inleidingen --- Jeugd en audiovisuele media --- Jeugd en computerspelen --- Jeugd en internet --- Jeugd en audiovisuele media. --- Jeugd en computerspelen. --- Jeugd en internet. --- Jeugd en maatschappij. --- Opvoeding. --- handboeken en inleidingen. --- Lerarenopleiding --- Lerarenopleiding : CVO --- Computerondersteund onderwijs; s.o --- 316.35 --- Opvoeding, opvoedkunde --- Psychologie --- departement Lerarenopleiding 11 --- pedagogische psychologie --- schoolkinderen --- Handboeken en inleidingen. --- Student --- Hoger onderwijs --- Volwassene --- Leren --- Leerinhoud --- Doceren --- Veranderingsproces --- Jeugdpsychologie --- Sociologie --- Media --- Opvoedingsprobleem --- Leraar --- Ouders --- Jongere
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|