Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
De visie op (hoger) onderwijs is fundamenteel veranderd. Vandaag worden studenten zelf verantwoordelijk gesteld voor hun leerproces. Leren kan immers maar gebeuren op een (inter)actieve manier. Het is niet langer de docent die als expert beslist wat en hoe studenten leren. Wel moet hij een krachtige leeromgeving creëren die actief en coöperatief leren oproept en waarbinnen hij zelf optreedt als coach van de student. Activerend hoger onderwijs daadwerkelijk realiseren in de dagdagelijkse onderwijspraktijk is niet evident. Dit boek wil docenten daartoe de nodige handvatten aanreiken. Naast tips en tricks, gebaseerd op de meest recente theoretische inzichten, gaat er veel aandacht naar voorbeelden en volledig uitgewerkt illustratiemateriaal. Niet alleen het eigenlijke activerende lesgeven komt daarbij aan bod. De auteur gaat ook uitvoerig in op de uitwerking van (groeps)opdrachten en ondersteunend cursusmateriaal en op de keuze voor een gepaste klassieke dan wel alternatieve toetsmethode. Een activerend vormgegeven opleidingsonderdeel komt uiteraard maar tot zijn recht binnen een goed gestructureerd en uitgebalanceerd opleidingscurriculum
Hoger onderwijs --- Didactiek. --- Activerend onderwijs. --- Hoger onderwijs. --- Didactics --- HO (hoger onderwijs) --- higher education --- didactiek --- Higher education --- 371.012 --- 378 --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Hoger onderwijs --- 371.3 --- hoger onderwijs --- onderwijskunde --- activerend onderwijs --- onderwijs --- 489.4 --- 378.1 --- Activerende didactische werkvormen --- Begeleid zelfstandig leren --- Curricula --- Toetsen --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- leeromgeving --- lesgeven --- 489 --- Didactiek ; hoger onderwijs --- Lesgeven --- 37.02 --- Didactiek --- Doceren : hoger onderwijs --- Hoger onderwijs; Vlaanderen --- Onderwijskwaliteit --- Onderwijsstrategieën --- activerend hoger onderwijs --- evaluatietechniek --- studiemateriaal --- 101538.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek --- 371.012 Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- Onderwijsresearch. Methoden voor onderwijs --- 378 Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --(algemeen) --- Hoger onderwijs. Universitair onderwijs --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- organisatie van het hoger onderwijs --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Hoger onderwijs; algemeen --- Education [Higher ] --- Practice --- Conseils pratiques, recettes, trucs, etc. --- Didactische werkvormen --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- zelfstandig leren (ler) --- departement Gezondheidszorg 10 --- onderwijsinnovatie --- Opvoeding en onderwijs --- Studiebegeleiding --- Leeromgeving --- Opvoeding --- Onderwijs
Choose an application
Dit boek is gegroeid uit de didactische trainingen die de Universiteit Leuven beginnende docenten aanbiedt. Vanuit de visie van 'begeleide zelfstudie' stelt het de student centraal die bepaalde leeractiviteiten zal moeten selecteren en uitvoeren, alsook de doelstellingen die dan moeten worden gerealiseerd en de leeromgeving die door het didactisch team wordt uitgebouwd om de studenten daarbij te ondersteunen. Omdat de steekkaarten per thema alfabetisch gerangschikt worden, gaat de interne samenhang verloren zodat dit geen handboek didactiek hoger onderwijs kan genoemd worden. Het is eerder een vraagbaak. De klemtoon ligt vooral op de aan Vlaamse universiteiten gangbare onderwijsvormen, zoals het hoorcollege, waarvoor men activerende werkvormen voorstelt zoals vragen stellen, zoemsessies
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- HO (hoger onderwijs) --- didactische werkvormen --- lesgeven --- Didactiek --- Hoger onderwijs --- Studentgecentreerd onderwijs --- Doelen --- Didactische werkvormen --- Evaluatie --- #PBIB:+SLO 220.91 --- #SBIB:37H0 --- Academic collection --- 37.02 --- Onderwijs ; didactiek ; theorieën ; modellen --- didactiek --- evaluatie --- hoger onderwijs --- 489.4 --- studentgecentreerd onderwijs --- 371.3 --- Vlaanderen --- begeleid zelfstandig leren --- didactisch proces --- leeractiviteiten --- leerlingenbegeleiding --- onderwijs --- werkvormen --- 456.34 --- Doceren --- Doelstellingen --- Feedback --- Groepswerk --- Hoorcolleges --- Leeractiviteiten --- Leren --- Paper --- Practicum --- Seminarie --- Stage --- Studenten --- Werkcollege --- 378.4 --- 378.6 --- Doceren : hoger onderwijs --- Studentgericht onderwijs --- Studeren : hoger onderwijs --- 120639.jpg --- Hoger onderwijs ; didactiek --- Hoger onderwijs en achtergrond secundair onderwijs : Onderwijs : didactiek --- Pedagogie --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Didactiek (hoger onderwijs) --- Wiskunde --- "(zie ook: wiskunde (didactiek; s.o.))" --- (zie ook: interactief leren) --- Doelstelling --- Didactische werkvorm --- Studiebegeleiding --- Hoger onderwijs.
Choose an application
Bij probleemgestuurd onderwijs werken studenten in kleine groepen aan taken en problemen die door docenten zijn geformuleerd. Het boek geeft praktische informatie over de (studie)vaardigheden die studenten nodig hebben om op deze manier te werken. O.a.: Taakgericht werken - Vaardigheden voor de onderwijsgroep - Individuele studievaardigheden.
Hoger onderwijs --- Lerarenopleiding --- Probleemgestuurd leren. --- Zelfstudie. --- Didactiek. --- Algemeen. --- studievaardigheden --- PGO (probleemgestuurd onderwijs) --- HO (hoger onderwijs) --- probleemgestuurd leren --- Didactics of higher education --- pedagogiek --- Study methods --- Didactic strategies --- didactiek --- Higher education --- Hoger onderwijs ; methodiek en didactiek --- PGO --- Probleemgestuurd onderwijs --- Onderwijsleerprocessen --- Onderwijsvormen --- Studeren --- probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Didactiek --- #KVHB:Probleemgestuurd onderwijs --- #KVHB:Studiemethode --- 37.041 --- 371.31 --- 378.147 --- 37.02 --- Probleemgestuurd onderwijs ; hoger onderwijs ; studievaardigheden --- 489.4 --- Nederland --- hoger onderwijs --- 371.3 --- 489 --- 489.52 --- 489.59 --- Begeleid zelfstandig leren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Probleemgestuurd leren --- Studievaardigheden --- Taakgericht werken --- Zelfstandig leren --- leerdoelen --- onderwijs --- onderwijsvernieuwing --- studiebegeleiding --- studieplanning --- zelfstudie --- 450.8 ) Methodiek van het studeren --- hoger onderwijs : didactiek (ler) --- hoger onderwijs : zelfstandig werken (ler) --- probleemgestuurd leren (ler) --- zelfstandig leren --- Hoger onderwijs ; didactiek --- informatie, zoekmethode --- onderwijs, holt --- onderwijsmethoden --- 371.39 --- Studiemethodiek --- Didactische werkvormen --- Didactiek van het hoger en universitair onderwijs --- Onderwijs ; algemene vraagstukken van didactiek en methode --- hoger onderwijs - didactiek, modulair onderwijs --- Onderwijsmethoden en onderwijsprocedures. Onderwijs- en opleidingssystemen --- Hoger onderwijs; algemeen --- Didactiek --- Studiebegeleiding (hoger onderwijs) --- Overige onderwerpen (hoger onderwijs) --- Leerprocessen --- Studiemethoden --- Taakgericht onderwijs --- Didactische werkvorm --- Leerproces --- Studiemethode
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|