Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Ketenzorg - Praktijk in perspectief biedt een overzicht van de huidige stand van zaken in de ketenzorg. Dit boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel Ketenzorg wordt het begrip nader gedefinieerd met aandacht voor verwante concepten zoals disease management, de rol van de cliënt en de bekostiging van ketenzorg. Het tweede deel Praktijk geeft uiteenlopende voorbeelden, niet alleen uit de somatische zorg voor chronisch zieken, maar uit het gehele gebied van zorg en welzijn. In het derde deel Perspectief wordt ingegaan op de randvoorwaarden voor goede implementatie van ketenzorg, met concrete aanbevelingen, modellen voor ketenkwaliteit, de logistiek van zorgketens en de rol van ICT. Tot slot is er aandacht voor de toekomst. De auteurs zien ketenzorg niet als een afgerond eindproduct, maar als een (tijdelijke) verschijningsvorm in de doorlopende zoektocht naar optimale afstemming en samenwerking in zorg en welzijn.
cerebrovasculaire aandoeningen --- Nursing --- depressies --- COPD (chronic obstructive pulmonary disease) --- gerontagogie --- multidisciplinaire zorg --- sociale netwerken --- zorgprocessen --- dementie --- transmurale zorg --- thuisverpleegkunde --- palliatieve zorgen --- jeugdbescherming --- diabetes mellitus --- thuiszorg --- jeugdzorg --- zelfzorg --- Hygiene. Public health. Protection --- chronische patiënten --- revalidatie --- verpleegplannen --- Gezondheidszorg 61 --- Management 658.012.4 --- Bejaardenproblematiek 312-053.8 --- Competentiemanagement 658.386.1 --- Ketenzorg --- Patiëntenzorg --- Verpleegkundig management (management (verpleegkundig)) --- #SBIB:316.334.3M52 --- #SBIB:316.8H30 --- Medische sociologie: professionele aspecten van de hulpverlening --- Professies en methoden in het welzijnswerk: sociaal werk, vrijwilligerswerk, hulpverleningsmethoden … --- Zorgsystemen --- Zorgsysteem
Choose an application
Dit boek gaat niet over ziekenhuizen. Of toch niet in de eerste plaats over ziekenhuizen. Dit boek gaat over patiënten en potentiële patiënten. Over u en mij dus. Omdat al te veel boeken over ziekenhuizen alleen over ziekenhuizen gaan. Omdat al te vaak ziekenhuizen op de eerste plaats met zichzelf bezig zijn, met de eigen organisatie, het beheer en de structuren. Dit boek brengt exhaustief overzicht van de organisatieleer en de organisatiekunde en hun toepasbaarheid en toepassing in ziekenhuizen. Dit boek is een pleidooi voor een ziekenhuis waarin de patiënt als klant centraal staat. Niet omwille van de slogan. Dit boek wil toelichten waarom de patiënt centraal moet staan en hoe de organisatie van het ziekenhuis tot de realisatie van dat project kan bijdragen.
Patient-Centered Care --- Quality Assurance, Health Care --- Academic collection --- 613.4 --- gezondheidszorg --- management --- verpleegkundig management --- ziekenhuismanagement --- ziekenhuiswetenschappen --- ziekenhuizen --- 613.44 --- 613.47 --- patiëntenzorg --- ziekenhuisbeleid --- 601.5 --- gezondheidszorg (gezondheidsbeleid, sociale geneeskunde) --- innovatie (veranderen) --- ketenzorg --- klinisch paden (zorgpad) --- nazorg (tehuis voor nazorg, transmurale zorg) --- patiëntgecentreerde zorg --- verpleegprocedure (protocol) --- vraaggerichte zorg --- vraaggestuurde zorg --- case management --- klinische paden --- patiënt --- standards. --- methods. --- ziekenhuiswezen --- Interne organisatie --- De patiënt in het ziekenhuis --- (zie ook: klinisch paden) --- Kwaliteitszorg --- Patiëntgerichte verpleging. --- Ziekenhuizen --- Ziekenhuizen. --- Management. --- Patiënten --- Organisatie --- Management --- standards --- methods
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|