Narrow your search

Library

KU Leuven (2)

AP (1)

Arteveldehogeschool (1)

Hogeschool Gent (1)

KBR (1)

KDG (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UCLL (1)

More...

Resource type

book (2)


Language

Dutch (2)


Year
From To Submit

2009 (1)

2002 (1)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
Ketenzorg : praktijk in perspectief
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789035230187 Year: 2009 Publisher: Maarssen Elsevier gezondheidszorg

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Ketenzorg - Praktijk in perspectief biedt een overzicht van de huidige stand van zaken in de ketenzorg. Dit boek bestaat uit drie delen. In het eerste deel Ketenzorg wordt het begrip nader gedefinieerd met aandacht voor verwante concepten zoals disease management, de rol van de cliënt en de bekostiging van ketenzorg. Het tweede deel Praktijk geeft uiteenlopende voorbeelden, niet alleen uit de somatische zorg voor chronisch zieken, maar uit het gehele gebied van zorg en welzijn. In het derde deel Perspectief wordt ingegaan op de randvoorwaarden voor goede implementatie van ketenzorg, met concrete aanbevelingen, modellen voor ketenkwaliteit, de logistiek van zorgketens en de rol van ICT. Tot slot is er aandacht voor de toekomst. De auteurs zien ketenzorg niet als een afgerond eindproduct, maar als een (tijdelijke) verschijningsvorm in de doorlopende zoektocht naar optimale afstemming en samenwerking in zorg en welzijn.


Book
Patiëntgestuurde organisatie.
Authors: ---
ISBN: 9055839310 Year: 2002 Publisher: Diegem Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek gaat niet over ziekenhuizen. Of toch niet in de eerste plaats over ziekenhuizen. Dit boek gaat over patiënten en potentiële patiënten. Over u en mij dus. Omdat al te veel boeken over ziekenhuizen alleen over ziekenhuizen gaan. Omdat al te vaak ziekenhuizen op de eerste plaats met zichzelf bezig zijn, met de eigen organisatie, het beheer en de structuren. Dit boek brengt exhaustief overzicht van de organisatieleer en de organisatiekunde en hun toepasbaarheid en toepassing in ziekenhuizen. Dit boek is een pleidooi voor een ziekenhuis waarin de patiënt als klant centraal staat. Niet omwille van de slogan. Dit boek wil toelichten waarom de patiënt centraal moet staan en hoe de organisatie van het ziekenhuis tot de realisatie van dat project kan bijdragen.

Listing 1 - 2 of 2
Sort by