Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Evenementen ; organisatie --- evenementenorganisatie --- projectmanagement --- congresorganisatie --- personeelsfeesten --- productpresentaties --- sponsoring --- groepsreizen --- event management --- 375.9 --- Evenementen --- organisatie van congressen en evenementen --- Organisaties --- Evenementenmarketing --- Evenementiële communicatie --- Marketing --- Externe communicatie --- Checklists --- Evenement --- Organisatie --- Checklist --- Financiewezen
Choose an application
Een event organiseren is vandaag niet zomaar een podium vullen met zoveel mogelijk goden. De toekomst toont zich veel meer in het ontwikkelen van verbindende belevenissen. En het is net die verbondenheid die de basis vormt van een succesvol Holy Trinity Event.Dit vlot geschreven boek toont aan hoe je aan de hand van het unieke en vernieuwende Holy Trinity Model zelf zo'n event kunt analyseren en opzetten. Via gedurfde analyses en herkenbare cases, en rijkelijk geïllustreerd met uniek beeldmateriaal, krijg je een breed inzicht in de kracht van een Holy Trinity Event.Zo brengt Holy Trinity Events een inspirerend eventverhaal, waaruit blijkt dat eventmanagement en -marketing soms verrassend eenvoudig kunnen zijn.Bron : http://www.lannoocampus.be
Events. --- Marketing --- marketingstrategie --- klantentevredenheid --- evenementen marketing --- marketingplan --- Marketing ; evenementen --- Evenementen ; organisatie --- Special events --- Management --- evenementen --- evenementenorganisatie --- #SBIB:309H2812 --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- eventmanagement --- eventmarketing --- PXL-Central Office 2017 --- Evenementen --- Evenementenmarketing --- Evenementiële communicatie --- Beleveniseconomie --- Organisatie --- organisatiemanagement --- Evenement
Choose an application
Dit boekje laat zien hoe evenementen in elkaar zitten en hoe ze kunnen worden ingezet als communicatiemiddel. Het toont hoe een evenement kan georganiseerd worden: praktische tips voor de locatie, catering, publiciteit, financiën,...
Evenementen --- Organisatie. --- evenementen --- evenementen marketing --- bedrijfscommunicatie --- Mass communications --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfscommunicatie; Nederlands --- #KVHA:Evenementen --- 375.9 --- communicatiemiddelen --- beleveniscommunicatie --- event management --- evenementenorganisatie --- communicatie --- communicatiemiddel --- organiseren --- Evenementen ; organisatie --- S20110191.jpg --- public relations --- organisatie van congressen en evenementen --- events --- 007 --- 659 --- Communicatie --- Evenementiële communicatie --- Evenementenmarketing --- Evenement
Choose an application
De voorbije jaren hebben talrijke, vooral Amerikaanse en Duitse auteurs een van de fundamentele veranderingen in de Westerse samenleving beschreven als een evolutie naar een belevingssamenleving. Als gevolg van het grote aanbod van producten en services trachten ondernemingen zich te onderscheiden van anderen, door introductie van de belevingdimensie. Die belevingsoriëntatie dringt door tot steeds meer sectoren. Ook in de vrijetijdssector treffen we in toenemende mate die trend aan in de vorm van “entertainmentization”: entertainment in subtropische aquacentra, entertainment in themarestaurants, shopotainment in shoppingcentra en flagship stores.De culturele sector zal in een verhevigde strijd om de vrije tijd van zijn doelgroepen ook meer aandacht voor intensivering van boeiende en betekenisvolle belevingen moeten hebben, maar wel gedeeltelijk op een andere wijze dan in de commerciële sector. In dit boek onderzoeken de auteurs hoe culturele centra, musea, bibliotheken, theaters en andere culturele organisaties de belevingdimensie kunnen integreren in de programmering, de architectuur, het kwaliteitsbeleid en in het marketingbeleid.
Culturele antropologie en psychologie --- psychologische studies. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- cultuurmanagement --- Sociology of cultural policy --- Cultuurmanagement --- Cultuurmarketing --- Cultuurbeleid ; België --- Cultuurbeleid ; Nederland --- Cultuur --- Marketing --- Management --- Beleveniseconomie --- Evenementenmarketing --- #SBIB:316.7C325 --- #SBIB:309H2812 --- evenementenorganisatie --- 497.3 --- cultuurbeleid --- cultuurmarketing --- België --- Nederland --- 375.9 --- evenementen --- Culturele infrastructuur: culturele noden en behoeften --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- cultuurbeleid - in landelijk verband --- Toerisme --- Financiewezen --- Cultuurbeleid ; België
Choose an application
De afgelopen jaren heeft de organisatie van events in Nederland een enorme vlucht genomen. Dat geldt zowel voor grote als kleine evenementen, voor zakelijke events zoals een congres en voor publieke events zoals het PinkPop festival. De eisen die aan de organisatie worden gesteld zijn steeds hoger geworden en de vraag naar gekwalificeerde eventmanagers is in snel tempo gegroeid. De Nederlandse communicatie-, management- en marketingopleidingen spelen hier op in. Het Basisboek eventmanagement bevat alle benodigde kennis voor de (toekomstige) eventmanager. Het bestaat uit vier delen. Deel 1 is een inleidend deel over de context en definities. In deel 2 worden de eigenschappen en taken van de eventmanager behandeld. Deel 3 behandelt de belangrijkste partners, de opdrachtgever en de toeleveranciers. En in deel 4 wordt een blik geworpen op de toekomst van eventmanagement. Ter verdieping zijn tevens columns van Jeroen Busscher en artikelen van professionele eventmanagers over hun praktijkervaringen opgenomen. De hoofdstukken en artikelen worden afgesloten met opdrachten, waardoor de bestudeerde stof direct aan de praktijk getoetst kan worden.
Evenementen --- Organisatie. --- Eventmanagement. --- Applied marketing --- Organization theory --- Netherlands --- organisatiemanagement --- bedrijfsleer --- evenementen marketing --- #KVHA:Evenmentiële communicatie --- #KVHA:Eventmanagement --- #KVHA:Meertalige communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 375.9 --- evenementenorganisatie --- event management --- 366.44 --- 659.5 --- Management --- eventmanagement --- projectmanagement --- 659 --- Evenementen: organisatie --- evenement --- management --- organisatie van congressen en evenementen --- Projectmanagement --- events - evenementen --- Evenementen ; organisatie --- Evenementenmarketing --- Accountmanagement --- Evenementiële communicatie --- Evenement
Choose an application
14-09529-5
Evenementen --- Secretariaatsmanagement. --- Organisatie. --- bedrijfsleven --- evenementen --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- organisatie --- Personeelsbeleid --- feesten ; organisatie --- 659 --- #A0211A --- 695 Communicatie --- #KVHA:Communicatie; Nederlands --- #KVHA:Bedrijfsevenementen --- evenementenorganisatie --- event management --- PR --- 375.9 --- 659.5 --- Event management --- bedrijfsorganisatie, methoden --- communicatie in organisaties --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- public relations --- organisatie van congressen en evenementen --- 65.012 --- Organisaties --- Evenementenmarketing --- Organisatie --- Evenement
Choose an application
Het boek legt stap voor stap uit hoe een evenement moet worden georganiseerd, van het verkrijgen van de opdracht tot het ontwikkelen van een idee. Het uitwerken gebeurt steeds aan de hand van een planning en budgetbeheer, om dan met een correct draaiboek het evenement te kunnen regisseren. Ook hoe er efficiënt te evalueren valt, komt aan bod.
Applied marketing --- evenementen --- Mass communications --- Evenementen --- organisatie --- 659.4 --- 375.9 --- evenementenorganisatie --- event management --- 659.5 --- etiquette --- eventmanagement --- 316.77 --- Etiquette --- Evenementen: organisatie --- Marketing : amusement --- Massacommunicatie --- Organisatieleer --- Toegepaste marketing --- evenement --- organiseren --- Evenementen ; organisatie --- S2007794.JPG --- projectmanagement --- Public relations (PR) --- organisatie van congressen en evenementen --- events - evenementen --- 65.012.4 --- organisatie. --- 659.4 Public relations (PR) --- Organisatie. --- Special events --- Management --- Handbooks, manuals, etc. --- Planning
Choose an application
Vele opleidingen 'doen iets aan' eventmanagement in hun opleidingsprogramma. Dit boek is voornamelijk geschreven voor studenten in het hoger onderwijs en biedt een gedegen stappenplan om zelfstandig een evenement - of event - te schrijven. Het boek is zo opgebouwd dat het zonder voorkennis is te gebruiken. Per stap wordt eerst de noodzakelijke kennis kort uitgelegd om je vervolgens via 'activiteiten' aan het werk te zetten. Indien nodig kun je ter verdieping verdere literatuur raadplegen. De serie Zo maak je een plan ondersteunt studenten bij het maken van beroepsproducten. Het is daarmee een ideale praktische aanvulling op de bestaande literatuur, maar vervangt deze niet. Zowel de compacte boekjes als de websites geven studenten concrete instrumenten in handen voor het maken van beroepsproducten. Volgens een vast format met voorbeeldmodellen, oefeningen en korte casuïstiek kunnen studenten zelfstandig aan de slag. Zo organiseer je een event biedt de student een stappenplan voor het organiseren van een evenement. Het begint bij de ideevorming en het opstellen van een conceptbegroting, waarna de student de haalbaarheid toetst en eventueel de begroting bijstelt, de taken verdeelt, de taken plant, het event voorbereidt, het draaiboek opstelt en het evenement organiseert. Het boek sluit af met de afhandeling van het event en een evaluatieverslag. De website biedt handige tools als een evenementbegroting, een actieplan sponsoring en een promotieplan. Voor docenten is er een docentenhandleiding, een introductiecollege in PowerPoint en een studiewijzer beschikbaar. Bij deze uitgave zijn ook oefentoetsen voor studenten.
Applied marketing --- evenementen marketing --- Evenementen --- organisatie --- #SBIB:35H412 --- #SBIB:35H414 --- evenementenorganisatie --- organisatieleer --- 366.3 --- 375.9 --- 659.5 --- draaiboek --- marketing --- planning --- projecten --- Stappenplannen --- Event management --- Eventmanagement --- Planning --- organisatiemanagement --- jeugdwerk --- sociaal-cultureel werk --- Organisatieleer --- evenement --- Beleidscyclus: vaststelling, besluitvorming --- Beleidscyclus: uitvoering --- Overige onderwerpen --- events - evenementen --- organisatie. --- Organisatie. --- departement Algemeen 09
Choose an application
Dit boek gaat over marketing in de entertainmentbranche. Aan de orde komen achtereenvolgens – in drie delen – de entertainmentmarkt en het medialandschap, de entertainmentbranches zoals muziek, films, games en evenementen en in het derde deel de strategische ontwikkelingen op het gebied van entertainmentmarketing. Bij het boek hoort een website met aanvullend materiaal. De eindredacteur is zelfstandig communicatieadviseur en als docent verbonden aan de Hogeschool Utrecht. Daarnaast zijn vele deskundige auteurs op deelgebieden betrokken geweest bij de totstandkoming. In deze tweede herziene druk heeft internet een centrale plaats. Alle teksten en illustratiemateriaal zijn geactualiseerd en het onderdeel sport is verdwenen. Het boek is gemakkelijk geschreven en heeft een moderne lay-out met passende illustraties. Een aanrader zowel voor iedereen die geïnteresseerd is in de entertainmentmarkt als voor de professional die zich dagelijks bezighoudt met entertainmentmarketing. Er zijn weinig marketinggebieden zo pluriform als de Nederlandse entertainmentsector. Dit boek biedt een nagenoeg compleet overzicht van deze sector en hanteert hierbij marketing als rode draad. Basisboek entertainmentmarketing bestaat uit drie delen. Deel 1 geeft een overzicht van de Nederlandse entertainmentmarkt en gaat tevens in op de geschiedenis daarvan. In deel 2 worden de specifieke marketingvereisten beschreven voor de verschillende branches: muziek, film, games, (multi)media en evenementen. Deel 3 gaat in op strategische ontwikkelingen in de entertainmentwereld en de rol van marketing daarin. Ieder hoofdstuk start met een lijst concrete leerdoelen en eindigt met een beknopte samenvatting. Basisboek entertainmentmarketing is bedoeld voor hbo-studenten media- en entertainmentmanagement, leisure, commerciële economie, facility management en communicatie. Daarnaast is het boek geschikt voor iedereen die de entertainmentbranche beter wil leren kennen. Henk Penseel is zelfstandig adviseur en parttime docent aan het Institute for Marketing & Commerce van de Hogeschool Utrecht. Bij dit boek hoort een website met veel extra materiaal. De code in dit boek geeft je twaalf maanden toegang tot dit materiaal en is slechts één keer te gebruiken.
Evenementen --- Marketing --- Organisatie. --- Computerspellen. --- Filmindustrie. --- Muziekindustrie. --- 658.8 --- entertainment. --- evenementen. --- marketing. --- Marketing, verkoop, distributie. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- marketing --- evenementen --- entertainment --- marketing, verkoop, distributie --- #KVHA:Marketing --- #KVHA:Entertainment --- 658.81 )* VERKOOP --- evenementenorganisatie --- film --- media --- televisie --- 339.138 --- Marketing : amusement --- Organisatieleer --- evenement --- organiseren --- 375.9 --- departement PHL Music 08 --- marketingstrategie --- Evenementenmarketing --- Muziekindustrie --- Film --- Media --- Evenementiële communicatie --- Vrijetijdssector --- Interactiviteit --- Sport --- Sportmarketing
Choose an application
AllesomvattendBedrijven grijpen evenementen meer en meer aan om allerlei commerciële doelstellingen te realiseren. Bacheloropleidingen voor event managers rijzen als paddenstoelen uit de grond.Roadbook Event Management is een allesomvattend handboek:met een algemeen theoretisch kadersectoroverschrijdend en praktijkgerichtdoorspekt met tal van illustrerende casesvoor zowel de professionele evenementensector als voor bachelor- en andere opleidingenTheorie én praktijkVoor het theoretisch kader zocht Eric Van Cauwenberge zijn weg in een labyrint van internationale en andere geschreven bronnen. Hij filterde de theorie door een commerciële (praktijk)bril. In de evenementsector is geen plaats voor natte vingerwerk. Return on investment is de norm en creativiteit, doorzettingsvermogen en een flinke dosis verantwoorde improvisatie zijn de sleutelwoorden in dit vak. Bron : http://www.diekeure.be
Evenementen --- Event management. --- Organisatie. --- Applied marketing --- evenementen marketing --- PHL-Central Office 12 --- eventmanagement --- 659 --- Event management --- Evenementen: organisatie --- sociaal-cultureel werk --- jeugdwerk --- 374 --- Eventmarketing --- marketing --- evenementenorganisatie --- Eventmanagement --- E110134.jpg --- Evenementen ; organisatie --- 375.9 --- evenementen --- event management --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 374 Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- Volksontwikkeling. Agogiek. Vormingswerk --buiten schoolverband --- organisatie van congressen en evenementen --- events --- Evenementenmarketing --- Management --- Evenementiële communicatie --- Organisatie --- Evenement
Listing 1 - 10 of 14 | << page >> |
Sort by
|