Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Environmental planning --- Architecture --- anno 1600-1699 --- Europe --- City planning --- Power (Social sciences) --- Architecture, Baroque --- Cities and towns, Renaissance. --- Sociology, Urban --- Urbanisme --- Pouvoir (Sciences sociales) --- Architecture baroque --- Villes de la Renaissance --- Sociologie urbaine --- History. --- History --- Histoire
Choose an application
Une génération après que la Révolution eut supprimé les privilèges aristocratiques, une nouvelle élite apparut dans la société française : les " artistes ", dont le prestige était devenu tel qu'il leur permettait de s'égaler aux plus grands, malgré l'absence de naissance, de fortune, de pouvoir. En même temps s'imposait l'idée qu'ils formaient une seule catégorie mêlant, tous genres confondus, écrivains, peintres, sculpteurs, musiciens. Et l'identité collective (le cette catégorie inédite se définissait, avec la " bohème " , par l'excentricité du hors normes une élite en marge, donc. Cette situation paradoxale s'explique en partie par le statut institutionnel, économique, démographique, juridique, sémantique des activités artistiques, que reconstitue minutieusement Nathalie Heinich. Mais elle tient aussi à des facteurs de plus longue durée : les valeurs de sens commun, que révèle l'exploration des romans, des témoignages, des journaux, des correspondances. Car on ne comprendrait pas que cet étrange phénomène ait pu perdurer, s'imposant aujourd'hui plus que jamais, sans prendre en compte ces valeurs fondamentales que sont l'aspiration à l'égalité et la reconnaissance de l'excellence, la préséance du mérite et le droit au privilège. La singularité artiste offrirait-elle à notre société contemporaine, écartelée entre aristocratisme, égalitarisme et méritocratie, une solution de compromis à un élitisme acceptable par la démocratie ?
History of civilization --- Sociology of culture --- anno 1800-1999 --- France --- Intellectuals --- Artists --- Elite (Social sciences) --- Intellectuels --- Artistes --- Elite (Sciences sociales) --- Social conditions --- Conditions sociales --- Artiste --- Artiste et société --- Sociologie de l'art --- Élite (sciences sociales) --- Art --- Aspect social --- Politique publique --- Social identity - Artists - Cultural sociology - 19th-20th centuries. --- Intellectuals. --- Social conditions. --- 700.4552 --- Arts Sociology and anthropology --- Elite (Social sciences). --- Intelligentsia --- Persons --- Social classes --- Specialists --- Elites (Social sciences) --- Leadership --- Power (Social sciences) --- Social groups --- Socioeconomic status --- Sociologie de l'art. --- Aspect social. --- Artists - Social conditions
Choose an application
Art styles --- anno 1600-1699 --- Latin America --- Arts, Baroque --- Art, Latin American. --- Latin American literature. --- Cultural fusion and the arts --- Arts baroques --- Art latino-américain --- Littérature latino-américaine --- Double appartenance (Sciences sociales) et arts --- Art, Latin American --- Art latino-américain --- Littérature latino-américaine --- Arts, Baroque - Latin America
Choose an application
Fiction --- Art styles --- Spanish-American literature --- anno 1800-1999 --- anno 1600-1699 --- Latin America --- Arts, Baroque --- Art, Latin American. --- Latin American literature. --- Cultural fusion and the arts --- Arts baroques --- Art latino-américain --- Littérature latino-américaine --- Double appartenance (Sciences sociales) et arts --- Cultural fusion and the arts. --- Art latino-américain --- Littérature latino-américaine --- Arts, Baroque - Latin America.
Choose an application
Shaftesbury's Characteristics of Men, Manners, Opinions, Times was first published in 1711. It ranges widely over ethics, aesthetics, religion, the arts (painting, literature, architecture, gardening), and ancient and modern history, and aims at nothing less than a new ideal of the gentleman. Together with Locke's Essay Concerning Human Understanding and Addison and Steele's Spectator, it is a text of fundamental importance for understanding the thought and culture of Enlightenment Europe. This volume, first published in 2000, presents an edition of the text together with an introduction, explanatory notes and a guide to further reading.
Philosophy --- Ethics --- Social ethics --- Social aspects --- Political aspects --- Ethics - Early works to 1800. --- Shaftesbury, Anthony Ashley Cooper. --- Social problems --- Sociology --- Mental philosophy --- Humanities --- Social sciences --- Ethics, Modern --- Sciences sociales --- Morale moderne --- Morale sociale --- Early works to 1800 --- Philosophie --- Ouvrages avant 1800 --- Arts and Humanities
Choose an application
This volume is the first book-length study to thematise the representation of power in the seventeenth-century Dutch Republic. Bringing together scholars from different backgrounds, the volume aims to stimulate a cross-disciplinary dialogue about representations in art, literature, ritual, and other media. Within the Dutch Republic, different state actors – the city, the provincial states, the States General, the stadtholders, and individual power-holders – vied for the supremacy of power. A vital aspect of this persistent struggle was its representative dimension. In making representative claims about their place in the balance of power, these institutions all faced the challenge of developing a republican language that was both distinctive enough and universally understood. In the cultural repertoires available to political figures, artists, and intellectuals, republican models contended with monarchical ones. In visual and literary depictions, public ritual, and diplomatic encounters alike, the temptation to stand up to the grandeur of powerful European monarchies by borrowing from their representative traditions was not always easy to resist.
Iconography --- History of the Netherlands --- power --- kunst en politiek --- anno 1600-1699 --- Représentations sociales --- Pouvoir (sciences sociales) --- Entrées (cérémonies) --- Rois et souverains --- Portraits --- Monarchy in art --- Monarchy --- Arts, Dutch --- History --- Dutch arts --- Kingdom (Monarchy) --- Executive power --- Political science --- Royalists --- monarchies --- iconography
Choose an application
Een platenalbum over de oudste katholieke universiteit ter wereld : de leuvense universiteit.
Higher education --- Louvain --- #GGSB: Onderwijs --- #GGSB: Geschiedenis (Belgie) --- 378.4 <493 KUL> --- 378.4 <493 LEUVEN> --- Academic collection --- #gsdbLOV --- #TCBA --- #TCBA 7.04 Leuven --- #BAVD --- Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 LEUVEN> Universiteiten--België--LEUVEN --- 378.4 <493 KUL> Universiteiten: Katholieke Universiteit Leuven--KUL --- C6 --- 489.22 --- 378.4 <493 LEUVEN> Universities--Belgium--LEUVEN --- Universities--Belgium--LEUVEN --- KUL--geschiedenis --- Onderwijs --- Geschiedenis (Belgie) --- Universite catholique de louvain, 1435-1970 --- Photographies --- Albums --- Enseignement --- Sciences sociales --- Sociale wetenschappen --- Leuven --- 378 (493.2 L.)
Choose an application
Résumé de la thèse : ce travail interroge les portraits des souverains et leurs pouvoirs, tant artistiques que politiques. A partir de l’exemple fondateur des portraits de Charles Quint par Titien, les critères du succès du portrait à l’époque moderne sont examinés dans l’Italie et dans l’Espagne des XVIe et XVIIe siècles sur la base des œuvres, de leur réception et des théories artistiques, suivant la trace des représentations des Habsbourg d’Espagne. Les questions de la ressemblance des portraits, de leur « effet de présence » et de la « juste distance » des spectateurs sont ainsi approfondies, pour être ensuite considérées en fonction de contextes et de circonstances historiques plus précises, où l’efficacité des tableaux pouvait relever davantage de leurs dispositifs de présentation et de visibilité que de leur qualité artistique. Dans ce cadre, la présence en image des rois d’Espagne est abordée dans les territoires marqués par leur absence corporelle, à savoir l’Italie, aussi bien dans les domaines héréditaires de leur couronne - le duché de Milan, les royaumes de Naples et de Sicile - que dans le « théâtre » de la diplomatie européenne qu’était la Rome pontificale
Iconography --- Spanish Habsburgs [Dynasty] --- anno 1600-1699 --- anno 1500-1599 --- Kings and rulers --- Kings and rulers in art. --- Art --- Power (Social sciences) in art. --- Habsbourg, Maison de --- Rois et souverains --- Rois et souverains dans l'art. --- Pouvoir (Sciences sociales) dans l'art. --- Europe --- aint Empire romain germanique --- Portraits. --- Political aspects. --- Aspect politique. --- Habsburg, House of --- Spain --- Holy Roman Empire --- Kings and rulers in art --- Power (Social sciences) in art --- roi --- Habsbourg (dynastie) --- Charles-Quint (empereur germanique ; 1500-1558) --- Titien (1489?-1576) --- Habsbourg (famille de) --- Portraits --- Art et politique --- Peinture de portraits --- Dans l'art --- Cour et courtisans --- Espagne --- 16e siècle --- 17e siècle --- Italie
Choose an application
Dædalus was founded in 1955 as the Journal of the American Academy of Arts and Sciences and established as a quarterly in 1958. It continues the volume and numbering system of the Academy's Proceedings, which ceased publication under that title with Volume 85. Dædalus draws on the enormous intellectual capacity of the American Academy, whose Fellows are among the nation's most prominent thinkers in the arts, sciences, and the humanities, as well as the full range of professions and public life. Each issue addresses a theme with original authoritative essays.
Art --- Science --- Humanities --- Social sciences --- Sciences humaines --- Sciences --- Sciences sociales --- Periodicals --- Périodiques --- Humanities. --- Science. --- Social sciences. --- ARTS. --- CULTURE. --- SCIENCE. --- UNITED STATES. --- Conferences - Meetings --- Arts and Humanities --- General and Others --- Philosophy --- Society and Culture --- Kansas City --- USA --- arts --- current periodical --- human sciences --- institutes --- libraries --- quarterly --- Arts and Humanities. --- Society and Culture. --- Périodiques --- EJECONO EJHISTO EJLANGU EJPOLIT EJSCIEN EJSOCIA EPUB-ALPHA-D EPUB-PER-FT JSTOR-E --- Natural science --- Science of science --- Behavioral sciences --- Human sciences --- Sciences, Social --- Social science --- Social studies --- Learning and scholarship --- Classical education --- Civilization --- Natural sciences --- Science - Periodicals. --- Social sciences - Periodicals. --- Humanities - Periodicals.
Choose an application
Political philosophy. Social philosophy --- Ethnology. Cultural anthropology --- Philosophical anthropology --- Semiotics --- Political systems --- Human medicine --- Suffering --- Violence. --- Power (Social sciences) --- Victims. --- Social medicine. --- Human body --- Souffrance --- Violence --- Pouvoir (Sciences sociales) --- Victimes --- Médecine sociale --- Corps humain --- Social aspects. --- Aspect social --- Body, Human --- Médecine sociale --- Victims --- Social medicine --- Medical care --- Medical sociology --- Medicine --- Medicine, Social --- Public health --- Public welfare --- Sociology --- Medical ethics --- Medical sociologists --- Persons --- Violent behavior --- Social psychology --- Affliction --- Masochism --- Pain --- Empowerment (Social sciences) --- Political power --- Exchange theory (Sociology) --- Political science --- Social sciences --- Consensus (Social sciences) --- Social aspects --- #SBIB:39A9 --- #SBIB:316.334.3M20 --- 316:61 --- 316:61 Medische sociologie --- Medische sociologie --- Medische antropologie / gezondheid / handicaps --- Sociale epidemiologie en etiologie: sociale aspecten van ziekte en gezondheid --- Suffering - Social aspects. --- Body, Human - Social aspects.
Listing 1 - 10 of 16 | << page >> |
Sort by
|