Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
In dit lees-, kijk- en bladerboek delen de auteurs met iedereen die graag leest of voorleest het mooiste en belangrijkste uit de Nederlandse en Vlaamse kinderboekenwereld. Hun zorgvuldige titelselectie verenigt een persoonlijke blik met een grote literatuurkennis. In vijftig hoofdstukken passeren vijftig boeken, vijftig auteurs, vijfentwintig illustratoren en vijfentwintig thema’s de revue, aan de hand van 1001 titels uit binnen- en buitenland.
Children's literature. Juvenile literature --- Dutch literature --- jeugdliteratuur --- Jeugdliteratuur --- Nederlandse literatuur --- Nederland --- Vlaanderen --- 20e eeuw --- PXL-Central Office 2017 --- boekbesprekingen --- kinderliteratuur --- Nederlands, literatuur --- België --- Prentenboeken --- jeugdboeken --- 433.7 --- Jeugdboeken --- 434.7 --- Keuzelijsten --- Nederlandse jeugdliteratuur ; 20ste eeuw --- Vlaamse jeugdliteratuur ; 20ste eeuw --- Young adultliteratuur --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Vlaams --- Emigratie --- Literatuur
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of secundary education --- Orthopedagogics --- Literature --- Nederlandse literatuur --- jeugdliteratuur --- leesonderwijs --- Belgium --- lectuurvoorziening (x) --- repertorium --- leesbevordering --- leesopvoeding --- secundair onderwijs --- 484.54 --- Boeken --- Jeugdliteratuur --- Leesbevordering --- Verhalen --- Jeugdliteratuur : boekbesprekingen --- Nederlands : didactiek S.O --- boekbesprekingen --- jeugdboeken in onderwijs --- keuzelijsten jeugdliteratuur --- Leerkrachten en ouders van jongeren --- Children's literature. Juvenile literature --- didactiek --- literatuuronderwijs --- Lezen --- Jeugd
Choose an application
Aan de hand van verschillende thema's worden suggesties gedaan voor het voorlezen van en het werken met een dertigtal prentenboeken. Met zwartwittekeningen.Drs. A.W.M. DuijxIn vijf clusters, die ook weer zijn onderverdeeld, worden in totaal dertig prentenboeken uitgebreid besproken. Na een korte inhoudelijke en vormtechnische bespreking van het boek wordt ingegaan op het voorlezen van het prentenboek, waarbij duidelijke en direct toepasbare aanbevelingen worden gedaan. Vervolgens worden bij elk prentenboek diverse suggesties gedaan voor het werken met het boek. Het is duidelijk dat Margriet Chorus veel ervaring heeft op dit gebied, want de suggesties zijn niet zomaar theoretisch bedacht, maar op hun bruikbaarheid ook uitgeprobeerd. Elke presentatie van een prentenboek wordt afgesloten met suggesties van andere prentenboeken die binnen het thema passen. Een aantal registers (o.a. op thema) maakt het boek uitermate toegankelijk. Het boek is heel mooi vormgegeven en is, doordat alle illustraties afkomstig zijn van één illustratrice, ook echt een geheel. Veel ouders, leid(st)ers uit de kinderopvang, leerkrachten uit de onderbouw, maar zeker ook bibliotheekmedewerk(st)ers zullen een uitstekende ondersteuning hebben aan dit boek bij hun leesbevorderende activiteiten.© NBD Biblion
Didactics of Kindergarten --- Literature --- prentenboeken (genre) --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- didactiek --- leesbevordering --- kleuters --- jeugdliteratuur --- Prentenboeken --- Leesbevordering --- Voorlezen --- Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- prentenboeken --- werken met kinderboeken --- 456.1 --- Nederlands --- verhalenbundels --- 471.41 --- 434.8 --- Jeugdliteratuur --- Keuzelijsten --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Werken met prentenboeken --- 031994.jpg --- Kleuterschool: taal --- Prentenboeken: didactiek --- didactiek algemeen - Nederlandse taal en letterkunde --- Taal en verbale expressie --- Activiteiten met het jeugdboek --- Vertellen ; kinderopvang --- Vertellen ; kleuteronderwijs --- Prentenboek
Choose an application
Een van de belangrijkste dingen die een kind op school leert, is lezen. Na de eerste letters en woorden volgen algauw boeken. Maar boeken lees je neit alleen om te leren, boeken kunnen je ook veel leuke, ontspannende momenten bezorgen. En precies in het bevorderen van dat leesplezier speelt de leerkarcht een grote rol. Leraren kunnen kinderen helpen om de literaire waarde in teksten en verhalen te ontdekken en te appreciëren.
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- Literature --- allochtone jongeren --- leesopvoeding --- leesonderwijs --- Jeugdliteratuur --- Lager onderwijs --- Leesbevordering --- Kinderen --- Leesbevordering. --- Lezen. --- Literatuurwetenschap. --- C3 --- handleiding --- literatuur --- taalonderwijs (x) --- lezen --- 434.3 --- 434.6 --- 475.26 --- Leesbevordering(Boekpromotie) --- Lezen --- Literaire genres --- Literaire kwaliteit --- Literaire ontwikkeling --- Literaire vorming --- Literatuuronderwijs --- Verhalen --- Werken met boeken(Activiteiten met het jeugdboek, Jeugdboekactiviteiten) --- Basisonderwijs --- Didactiek --- Geletterdheid --- Literaire esthetiek --- Literatuur --- 474.54 ) Het boek in het onderwijs --- jeugdliteratuur --- leesbevordering --- literaire genres --- literatuuronderwijs --- werken met boeken --- 433.7 --- Literaire competentie --- 071298.jpg --- Lezen ; basisonderwijs ; didactiek --- Kunst en cultuur --- Beschouwingen over jeugd en boek --- Methoden van jeugdboekbeoordeling --- (zie ook: Leesvaardigheid) --- Jeugdliteratuur ; basisonderwijs ; keuzelijsten --- Leesbevordering ; kinderen --- Kind --- Young adultliteratuur --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Higher education --- Children's literature. Juvenile literature
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|