Narrow your search

Library

KDG (4)

SL (4)

UCLL (4)

Arteveldehogeschool (3)

EhB (3)

EHC (3)

KBR (3)

Thomas More Kempen (3)

VIVES (3)

AP (2)

More...

Resource type

book (4)


Language

Dutch (4)


Year
From To Submit

2016 (1)

2005 (1)

2003 (1)

1990 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Het boekenboek : 1001 onverwachte dwarsverbanden
Authors: ---
ISBN: 9789025871314 9025871313 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Leopold

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In dit lees-, kijk- en bladerboek delen de auteurs met iedereen die graag leest of voorleest het mooiste en belangrijkste uit de Nederlandse en Vlaamse kinderboekenwereld. Hun zorgvuldige titelselectie verenigt een persoonlijke blik met een grote literatuurkennis. In vijftig hoofdstukken passeren vijftig boeken, vijftig auteurs, vijfentwintig illustratoren en vijfentwintig thema’s de revue, aan de hand van 1001 titels uit binnen- en buitenland.


Book
Leeswijzer 14-16 jaar : keuzelijst en werkmodellen voor de tweede graad van het secundair onderwijs
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9065653848 Year: 1990 Volume: vol *15 Publisher: Leuven : Infodok,


Book
Wat zullen we nu beleven?
Authors: ---
ISBN: 9056374311 9056374842 Year: 2003 Publisher: Rotterdam Lemniscaat

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Aan de hand van verschillende thema's worden suggesties gedaan voor het voorlezen van en het werken met een dertigtal prentenboeken. Met zwartwittekeningen.Drs. A.W.M. DuijxIn vijf clusters, die ook weer zijn onderverdeeld, worden in totaal dertig prentenboeken uitgebreid besproken. Na een korte inhoudelijke en vormtechnische bespreking van het boek wordt ingegaan op het voorlezen van het prentenboek, waarbij duidelijke en direct toepasbare aanbevelingen worden gedaan. Vervolgens worden bij elk prentenboek diverse suggesties gedaan voor het werken met het boek. Het is duidelijk dat Margriet Chorus veel ervaring heeft op dit gebied, want de suggesties zijn niet zomaar theoretisch bedacht, maar op hun bruikbaarheid ook uitgeprobeerd. Elke presentatie van een prentenboek wordt afgesloten met suggesties van andere prentenboeken die binnen het thema passen. Een aantal registers (o.a. op thema) maakt het boek uitermate toegankelijk. Het boek is heel mooi vormgegeven en is, doordat alle illustraties afkomstig zijn van één illustratrice, ook echt een geheel. Veel ouders, leid(st)ers uit de kinderopvang, leerkrachten uit de onderbouw, maar zeker ook bibliotheekmedewerk(st)ers zullen een uitstekende ondersteuning hebben aan dit boek bij hun leesbevorderende activiteiten.© NBD Biblion


Book
Leeskracht! : gids voor literaire competentie op school
Authors: --- --- ---
ISBN: 9076830150 Year: 2005 Publisher: Leuven Davidsfonds/Infodok

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een van de belangrijkste dingen die een kind op school leert, is lezen. Na de eerste letters en woorden volgen algauw boeken. Maar boeken lees je neit alleen om te leren, boeken kunnen je ook veel leuke, ontspannende momenten bezorgen. En precies in het bevorderen van dat leesplezier speelt de leerkarcht een grote rol. Leraren kunnen kinderen helpen om de literaire waarde in teksten en verhalen te ontdekken en te appreciëren.

Listing 1 - 4 of 4
Sort by