Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Programming --- C (informatica) --- C++ (informatica) --- C ++ --- 004.432 --- C++ --- programmeertalen
Choose an application
Weergave van de opvattingen van langdurig zieke ouders, hun kinderen, beroepskrachten en overheden over goed ouderschap.
Educational sciences --- ouders-kind relatie --- ouderschap --- mantelzorg --- 432 --- Theorethische opvoedkunde
Choose an application
Als je nog nooit hebt geprogrammeerd en dit graag op een leuke, heldere manier wil leren, dan is Programmeren in C# hét boek voor jou. C# is een van de meest wijdverspreide programmeertalen, het is eenvoudig en universeel toepasbaar. Bovendien is het, als objectgeoriënteerde taal, een succesvolle benadering van programmeren. Programmeren in C# is geschreven in een eenvoudige, directe en heldere stijl. Het begint met een uitleg over hoe objecten gebruikt worden en gaat in op variabelen, toekenning en methoden. Vervolgens wordt het gebruik van objecten uit bibliotheekklassen geïntroduceerd. Daarnaast leer je hoe je zelf klassen kunt schrijven. De grote hoeveelheid afbeeldingen en testvragen die in elk hoofdstuk voorkomen maken dit een zeer praktisch boek. Programmeren in C# is met name gericht op eerstejaarsstudenten in het hoger onderwijs, maar het is ook geschikt voor iedereen die de programmeertaal zelfstandig wil leren.
C# (programmeertaal) --- 004.432 --- programmeren --- programmeertalen --- Programming --- C# (informatica) --- C# --- programmeertaal C# --- PXL-IT 2014
Choose an application
043032421
Programming --- C# (informatica) --- programmeren (informatica) --- 004.432 --- C# --- programmeertalen --- programmeertaal C# --- programmeren --- PXL-IT 2018 --- PXL-Handboeken --- C# (programmeertaal)
Choose an application
Ouderschap is meer dan alleen opvoeden; het is een complex proces van continue interactie tussen ouder, kind en omgeving. In de huidige tijd wordt vanuit de omgeving steeds meer van ouders verwacht. Dit vraagt aandacht voor positief ouderschap. Immers, positief ouderschap vormt de basis voor positief opvoeden en voor een gezonde ontwikkeling van kinderen en jongeren. Opvallend is dat er nog weinig onderzoek is gedaan naar factoren die van invloed zijn op positief ouderschap en de manier waarop ouders hun ouderschap beleven.Er is in de media, politiek en wetenschap wel regelmatig aandacht voor opvoeden. De vraag is of deze aandacht ouders helpt of dat het hen juist in de weg zit: worden ouders daadwerkelijk gesteund door de voortdurende aandacht voor het onderwerp ‘opvoeden’, of maken we ouders hiermee alleen maar onzeker? Is het überhaupt mogelijk om te spreken over effectieve opvoedtips of is de werkelijkheid hiervoor te complex? Wat betekent aandacht voor ouderschap voor professionals, media en politiek? (Bron: website swpbook.com)
Ouderschap --- Opvoeding --- 432 --- opvoeding --- Theorethische opvoedkunde --- 37 --- ouders-kind relatie --- Educational sciences --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- gezinspedagogiek --- ouderschap
Choose an application
Education --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Study and teaching. --- fundamentele pedagogiek. --- Educational sciences --- pedagogiek --- Pedagogie ; wetenschapsfilosofie --- Postmodernisme ; pedagogie --- Academic collection --- #GGSB: Filosofie --- #GGSB: Pedagogie --- Pedagogy --- Study and teaching --- 432 )* THEORETISCHE OPVOEDKUNDE --- postmodernisme --- wetenschapsfilosofie --- 432 --- anarchie --- fenomenologie --- filosofie --- multiculturaliteit --- opvoeding --- Theorethische opvoedkunde --- grondslagenonderzoek --- hermeneutiek --- kritische theorie --- pragmatisme --- taalfilosofie --- wetenschappelijke pedagogiek --- Filosofie --- Pedagogie
Choose an application
Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk ‘het publieke’, werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009. Uit de verschillende in deze bundel opgenomen bijdragen blijkt enerzijds duidelijk dat de notie van ‘het publieke’ een krachtdadig instrument is om de reductie van het pedagogisch denken en handelen tot een verzameling van eenvoudig toe te passen technieken in vraag te stellen. Anderzijds tonen de verschillende bijdragen ook dat we niet kunnen spreken over hét publieke, maar dat er eerder sprake is van een continuüm van perspectieven waarbij het publieke nu eens gelijkgesteld wordt aan de publieke ruimte waarbinnen jongeren voorbereid moeten worden op het leven in de samenleving en dan weer verduidelijkt wordt als die ruimte waarbinnen bepaalde maatschappelijke structuren en denkpatronen bevraagd en ontmoetingen met het andere mogelijk worden. Als er binnen het domein van opvoeding, onderwijs en vorming één tendens is die niet kan worden ontkend, dan is het wel dat het pedagogische denken en handelen de laatste jaren steeds meer aan een proces van toenemende technologisering onderhevig is geworden. Hiermee wordt bedoeld dat het antwoord op pedagogische vragen en dagdagelijkse probleemsituaties tegenwoordig niet alleen op voorhand vast lijkt te liggen, maar ook dat het steeds meer zogenaamde experts zijn die aanspraak maken op het correcte en effectieve antwoord op deze problemen. Ondanks het persistente karakter van deze evolutie hebben zowel wijsgerig als historisch pedagogen zich steeds ingezet om er een kritisch weerwoord tegen te vinden. Eén van die weerwoorden, namelijk 'het publieke', werd het centrale thema van de Landelijke Pedagogendag 2009.
Educational sciences --- pedagogiek --- Education --- Philosophy --- Academic collection --- burgerschap --- onderwijs --- opvoeding --- 430.4 --- Gelijke onderwijskansen(GOK) --- Opvoeden tot burgerzin --- Pedagogiek --- lichamelijke opvoeding --- 432 --- Algemene pedagogiek (opvoeding, pedagogie) --- 111764.jpg --- Onderwijsvisie --- 691 --- Verzamelde opstellen --- Theoretische opvoedkunde --- Pedagogie en didactiek --- Conferences - Meetings
Choose an application
Educational sciences --- theoretische pedagogiek --- pedagogiek --- kritische pedagogiek --- Enseignement (Activité) --- Onderwijs (Activiteit) --- Teaching --- Winfried Böhm --- opvoedkunde --- 432 --- 431 )* PEDAGOGIEK --- pedagogie --- opvoeding --- onderwijs --- Onderwijskunde --- Onderwijs --- Opvoedkunde --- Opvoeding --- #gsdbP --- theoretische opvoedkunde --- Education --- Philosophy --- C6 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Provincie West-Vlaanderen
Choose an application
Opvoeding krijgt vandaag een gevarieerde en almaar groeiende belangstelling, maar hoe zou een hedendaagse pedagogiek eruit kunnen zien? Als een urban education, die in haar onderzoek en opleidingen oog heeft voor stadse vraagstukken van onderwijs en opvoeding, jeugdzorg, het prikkelen van jong talent en de ruimtelijke ordening van straten en wijken? Wat moeten (aanstaande) professionals dan kennen en kunnen? Hoe kan hun vak eruitzien? Dit boek hee ft minstens evenveel aandacht voor de determinanten van het opgroeien als voor de binnenkant van het opvoeden. Het vak wordt opnieuw geordend, met oog voor de harde actualiteit van grootstedelijke vraagstukken. Is de verzorgingsstaat bijvoorbeeld gepasseerd door het neoliberalisme? Is er een bruikbare ordening te maken van de ondersteuning van het opgroeien in de stad, en wat moeten de pedagogiek- en andere hogere sociaalagogische opleidingen met de toeloop van studenten die zich vooral interesseren voor het doe-karakter van het vak en de schier talloze prikkels en uitdagingen ervan? Dit boek is gegroeid uit bijna veertig jaar ervaring in en om het hoger onderwijs in Nederland en Vlaanderen. Het toont enige scepsis over die overbezorgde ouders, maar ook over grenzeloze wetenschappelijke en stadspolitieke ambities.
stedelijk leefmilieu --- stedelijk beleid --- Economic geography --- Educational sciences --- onderwijs --- opvoeding --- Sociology of environment --- Opvoeding --- Essays (genre) --- 432 --- sociale pedagogiek --- Opvoeding en onderwijs --- Theorethische opvoedkunde --- Theoretische opvoedkunde --- Onderwijs --- Jeugdbeleid --- Stadssamenleving --- Beleidsplan --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Waarom levert de opvoeding van kinderen in onze huidige samenleving zoveel problemen op? Ettelijke reality tv-programma’s gaan over opvoedingsproblemen. Kijkcijfers wijzen uit dat ze erg populair zijn. Kijkt men uit leedvermaak? Of veeleer uit een soort opluchting dat het er in het eigen gezin nog niet zo kwaad aan toe gaat? In de scholen lijkt het niet veel anders. Er werd zelden zoveel geklaagd over het onderwijs als nu, zodat sommigen zich afvragen of de school nog wel voor haar taken bekwaam is.De oorzaak van deze malaise is fundamenteel. Het lijkt erop dat de moderne westerse mens in de dynamiek van de twintigste eeuw niet alleen het zicht is kwijtgeraakt op zijn eigen zingeving, maar in samenhang daarmee ook op een goede invulling van de opvoeding van en het onderwijs aan de jongere generatie. Dit boek geeft een visie op een aantal problemen en de achtergronden ervan in opvoeding en onderwijs. Daarna gaat het na in hoeverre de door de Verenigde Naties gelanceerde idee van een cultuur van vrede en geweldloosheid een antwoord kan zijn op de crisis van de westerse cultuur en wat daarvan de consequenties zijn voor opvoeding en onderwijs. (Bron: flaptekst)
Onderwijsvisie --- Opvoeding --- Onderwijs --- Gezin --- 478.1 --- 432 --- opvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Theorethische opvoedkunde --- 37 --- maatschappelijke vorming --- Educational sciences --- onderwijs --- pedagogiek --- Child rearing --- Moral and ethical aspects --- Family --- Handbooks, manuals, etc. --- Education --- Philosophy
Listing 1 - 10 of 34 | << page >> |
Sort by
|