Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Het Kawa-model: cultureel relevante ergotherapie stelt een nieuw conceptueel praktijkmodel voor dat een belangrijke verschuiving in de discussie over theorie en cultuur binnen de ergotherapie aankondigt. Het eerste, belangrijke, theoretische werk dat tot stand kwam buiten het Westen moedigt de ergotherapie aan om verder te kijken dan het vertrouwde individualisme in de richting van menselijk bezig zijn dat ontspruit vanuit een onderlinge afhankelijkheidsband binnen een groepscontext. Het Kawa-model brengt de natuur en de ecologie in de ergotherapeutische rationele dialectiek door een infusie van oosterse filosofische perspectieven en wereldbeelden.Het Kawa (Japans voor rivier) -model gebruikt een heel gewone metafoor uit de natuur als een effectief instrument om de subjectieve standpunten rond het zelf, het leven, het welbevinden en de zin van alles te vertalen. De gemakkelijk te begrijpen metafoor, zowel voor de therapeut als voor de cliënt, en het gemak waarmee het referentiekader doorgrond en toegepast kan worden, maken van dit model een effectief en hoogst relevant instrument voor een alsmaar groter wordende diversiteit aan clientèle.
Ergotherapie --- Kawa model --- ergotherapie --- modellen ergotherapie --- modellen --- 618.85 --- Kawa --- Oosterse filosofie --- Ergotherapie. --- Kawa model. --- Physiotherapy. Alternative treatments --- interculturele hulpverlening --- interculturaliteit --- interculturele communicatie --- intercultureel vormingswerk
Choose an application
Culturen in meervoud is een bondig en handig naslagwerk over het multicultureel samenleven en het intercultureel agogisch handelen dat hieruit voortkomt. De auteur werkt dit thema vooral uit voor volgende drie terreinen : het onderwijs, het vormingswerk en de hulpverlening.
Multiculturalism. --- Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Multiculturalism --- 313 --- 454.6 --- communicatie --- etnisch-culturele minderheden --- hulpverlening --- Intercultureel onderwijs --- Intercultureel onderwijs ; materialen --- multiculturele samenleving --- Multiculturele samenleving --- onderwijs --- sociologie, cultuur --- teamwork --- vormingswerk --- 308 ) Allochtonen --- allochtone groepen --- discriminatie --- intercultureel onderwijs --- intercultureel vormingswerk --- interculturele communicatie --- interculturele hulpverlening --- minderheden --- agologie --- cultuursociologie --- levend leren --- migrantenbeleid --- mondiale vorming --- solidariteit --- Cultural diversity policy --- Cultural pluralism --- Cultural pluralism policy --- Ethnic diversity policy --- Social policy --- Anti-racism --- Ethnicity --- Cultural fusion --- 37.013 --- 008 --- 007 --- 362.9 --- 371.3 --- 325 --- 374 --- 301.18 --- Government policy --- Interculturele communicatie --- Interculturele hulpverlening --- Intercultureel vormingswerk --- Interculturele pedagogiek
Choose an application
Education permanente --- Permanente vorming --- Vormingswerk --- Sociaal-cultureel werk --- Volksontwikkelingswerk --- Academic collection --- #SBIB:316.7C316 --- #SBIB:HIVA --- #A9306A --- sociaal-cultureel werk --- sociale problemen --- cultuursociologie --- agologie --- 374 --- 304 --- 008 --- 37.013 --- beleid --- Sociale agogiek --- permanente vorming en volwasseneneducatie --- Beleid --- permanente vorming en volwasseneneducatie. --- intercultureel vormingswerk --- volksontwikkelingswerk --- vormingswerk --- Sociology of cultural policy
Choose an application
'Broodnodig' is een praktijkrelaas over etnisch-culturele diversiteit in kunst- en cultuurhuizen. De auteurs vroegen directeurs, publiekswerkers kunstenaars, medewerkers en organisatoren om raad. Hoe doen jullie het? Ze praten over de praktijk van interculturaliseren, over diversiteit als iets wat je doet. Trial and error. Dat is broodnodig want iedereen is het er over eens: we zien nog altijd te weinig kleur op het podium en in de zaal. Je leest hier je geen kant en klare oplossingen. Zo simpel is het niet. Interculturaliseren is een proces waarin actie en reflectie elkaar afwisselen. Het komt er op aan bepaalde aspecten van je werking te herbekijken. Sommige zaken veranderen fundamenteel, soms zit het in de kleine dingen. Met alle verhalen kwamen de auteurs tot 7 'functies'. Het zijn (deel)aspecten van de werking van kunsten cultuurhuizen die veranderen wanneer je ze binnen een multiculturele context plaatst. Geen toveroplossing, wel een aanzet om na te denken over de eigen organisatie of werking.De zeven functies:- (h)Erkenningsfunctie: hoe kunnen kunst- en cultuurhuizen een fysieke en mentale herkenbaarheid genereren bij etnisch-cultureel diverse groepen?- Netwerkfunctie: hoe kunnen kunsten cultuurhuizen een netwerk van partnerorganisaties en publieken uitbouwen en vernieuwen?- Presentatiefunctie: welke aspecten zijn van tel wanneer je als programmator keuzes maakt?- Werkplaatsfunctie: hoe geef je kunstenaars met andere etnisch-culturele roots creatiekansen, omkaderingen en een netwerk?- Broedplaatsfunctie: hoe breek je een lans voor jong (kunstzinnig) talent van andere origine?- Relationele functie: welke interacties kan de confrontatie met kunst en cultuur doen ontstaan?- Aanjaagfunctie: kan je als kunst- of cultuurhuis een grotere interculturele dynamiek actief 'aanjagen'?
Sociale agogiek --- welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening. --- Multiculturele samenleving --- België. --- cultuurparticipatie --- interculturaliteit --- sociaal-cultureel werk --- Sociology of cultural policy --- intercultureel vormingswerk --- cultuurmanagement --- Flanders --- Culture diffusion --- Belgium --- Statistics --- Multiculturalism --- cultuurcentra --- cultuurbeleid --- sociaal-cultureel werk, allochtone jongeren --- diversiteit --- vrijetijdsbesteding --- 374.2 --- 008.1 --- 374.3 --- Cultuur --- Kunsten --- Diversiteit --- Interculturaliteit --- Cultuurparticipatie --- Kunst --- Toerisme --- Verpleegkunde --- Inclusie --- Maatwerk --- Welzijnswerk en maatschappelijke dienstverlening.
Choose an application
8 p.
intercultureel onderwijs --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- spelactiviteiten --- Didactics of social education --- Age group sociology --- Wereldspelen --- Interculturelen spelen --- Speelmaterialen --- #gsdbP --- 354.7 --- 474.6 --- 620 --- 622.1 --- Intercultureel onderwijs --- Internationale jongerenuitwiss --- Spelen(Kinderspelen) --- interculturalisatie --- multiculturele samenleving --- spelen --- spelmateriaal --- 454.6 --- 477.8 --- 478.1 --- 793 --- interculturele spelen --- 796.1 --- Bewustzijn --- Cultuur --- Multiculturele samenleving --- Oriëntatie --- Spelen --- Interculturele communicatie : spelen --- multiculturaliteit --- spellen --- beweging --- Sport en Spel --- Kinder- en gezelschapsspelen --- Bewegingsopvoeding --- Mondiale vorming en vredesopvoeding --- Basisonderwijs --- Bewegingsspelen --- Groene spelen (Coöperatieve spelen) --- Mondiale vorming --- mondiale vorming --- racisme --- rollenspel --- (zie ook: Mondiale vorming) --- (zie ook: Intercultureel onderwijs) --- 374 --- 325 --- 371.3 --- Vrijetijdsbesteding --- Intercultureel vormingswerk --- Jeugd --- Recreatie --- Spel --- Jongere
Choose an application
This book provides an interdisciplinary, international and inter-professional perspective on building intercultural competences within 3 professional ambits: education, social work and health care.Starting from the experience gained during an Intensive Programme, the International Course of Intercultural Competences (ICIC) developed within the EU Lifelong Learning Programmes (LLP) for Education and Training, this book offers a relevant example of action-research in lifelong intercultural learning. It joins two fundamental moments in all research. On the one hand, the book represents the theoretical framework, implying analysis, framing, conceptualization and inference of new knowledge. On the other hand, the book focuses on the practice, implying observation, active intervention in real life situations and evidence of changes according to an integrated and dynamic process. The solid theoretical background of the described actionresearch and the close anchorage between theory and practice, conceived in full harmony with the EU priorities and UNESCO's pillars in education, gave life to an enhanced concept of lifelong learning in the field of intercultural education. As a consequence, the initial idea of a field-book about a learning experience developed into a real hand-book on building intercultural competences in these professions
Competenties. --- Intercultureel onderwijs. --- Permanente vorming --- EU. --- interculturele hulpverlening --- Sociology of culture --- intercultureel onderwijs --- culturele diversiteit --- interculturele verpleegkunde --- Social welfare methods --- diversiteitsbeleid --- intercultureel vormingswerk --- European Union --- Multicultural education --- #KVHB:Cross-culturele psychologie --- #KVHB: Interculturele communicatie --- #KVHB:Interculturele competenties --- communicatie, extern --- intercultureel management --- sociologie, cultuur --- 305.81 --- inculturaliteit --- competenties --- Competentie (competentiemanagement) --- Intercultureel onderwijs --- Multiculturele samenleving (interculturele samenleving) --- multiculturele samenleving --- S20100205.JPG --- interculturele communicatie, intercultureel zakendoen, cultuurverschillen en interculturaliteit --- (zie ook: Mondiale vorming) --- 362.9 --- 325 --- PXL-Central Office 2015 --- interculturele compententies --- levenslang leren --- Multiculturele samenleving --- Interculturele communicatie --- Actieonderzoek --- Competenties --- Onderwijs --- Sociaal werk --- Gezondheidszorg --- Interculturele verhoudingen --- Hoger onderwijs --- Cultuursociologie --- Welzijnszorg --- Interculturele psychologie --- Competentieontwikkeling --- Competentie --- Sociaal werk (beroep) --- Interculturaliteit --- Verpleegkunde --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Zorg- en welzijnssector
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|