Narrow your search

Library

KBR (4)

VIVES (3)

AP (2)

Arteveldehogeschool (2)

KDG (2)

KU Leuven (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

DocAtlas (1)

More...

Resource type

book (4)

digital (1)


Language

Dutch (3)

English (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2012 (1)

2003 (1)

1984 (1)

Listing 1 - 4 of 4
Sort by

Book
Leer- en onderwijspsychologische theorieën : een openleerpakket.
Authors: --- ---
ISBN: 9038208529 Year: 2003 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.


Book
Het bijdehandboek : 7 principes van onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789044129120 Year: 2012 Publisher: Antwerpen Garant

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit boek is geschreven voor iedereen in het onderwijs die geïnteresseerd is in hoe mensen leren, in de werking van de hersenen en wat dat betekent voor de lessen. De auteurs hebben hun kennis vanuit diverse leertheorieën en hun ervaring in het voortgezet en beroepsonderwijs getoetst aan de nieuwe inzichten uit de hersenwetenschap. Het resultaat is een praktisch boek dat docenten zal inspireren. Dit alles is samengevat in 7 principes van het onderwijs. Bij ieder principe is uitgebreid aandacht besteed aan de theoretische achtergrond en in ieder hoofdstuk zijn werkvormen en tips opgenomen.

Environment and behavior : an international and multidisciplinary bibliography. 1970-1981
Authors: ---
ISBN: 3598104944 Year: 1984 Publisher: München Saur

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Multi
Krachtige leeromgevingen : omgaan met diversiteit in de klas
Author:
ISBN: 9789401461269 Year: 2019 Publisher: Gent Academia Press

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0

Listing 1 - 4 of 4
Sort by