Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Dit openleerpakket biedt een overzicht van relevante leertheorieën en onderwijspsychologische theorieën. Het begin bij Aristoteles en eindigt met het sociaal-constructivisme. Methodiek: begeleid zelfstandig leren.
Leerpsychologie. --- Leren. --- Pedagogische psychologie. --- leren --- Educational psychology --- leertheorieën --- onderwijspsychologie --- Leerpsychologie --- Pedagogische psychologie --- 700 Pedagogie --- leren leren
Choose an application
Dit boek is geschreven voor iedereen in het onderwijs die geïnteresseerd is in hoe mensen leren, in de werking van de hersenen en wat dat betekent voor de lessen. De auteurs hebben hun kennis vanuit diverse leertheorieën en hun ervaring in het voortgezet en beroepsonderwijs getoetst aan de nieuwe inzichten uit de hersenwetenschap. Het resultaat is een praktisch boek dat docenten zal inspireren. Dit alles is samengevat in 7 principes van het onderwijs. Bij ieder principe is uitgebreid aandacht besteed aan de theoretische achtergrond en in ieder hoofdstuk zijn werkvormen en tips opgenomen.
Cognitive psychology --- pedagogische psychologie --- leerpsychologie --- actief leren --- leren --- Education --- Handbooks, manuals, etc. --- 454.23 --- Leertheorieën --- Didactische werkvormen --- Leren --- Onderwijs --- 415.4 --- Didactische principes --- Hogere geestelijke functies --- Onderwijsstrategieën --- Lesgeven --- Opvoeding en onderwijs --- Provincie West-Vlaanderen --- Onderwijsstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Internationalisering --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Behavior. --- Environment. --- 574 <01> --- 3 <01> --- 316.275 --- Environmental psychology --- -Cognitive ergonomics --- Ecological psychology --- Ecopsychology --- Ecotherapy --- Environmental quality --- Environmental social sciences --- Human factors science --- Psychoeology --- Psychology --- Psychotherapy --- Ecological Systems Theory --- Environmental Impact --- Environmental Impacts --- Impact, Environmental --- Impacts, Environmental --- Environments --- Environmental Health --- Acceptance Process --- Acceptance Processes --- Behaviors --- Process, Acceptance --- Processes, Acceptance --- General ecology. Biocoenology. Hydrobiology. Biogeography--Bibliografieën. Catalogi --- Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs--Bibliografieën. Catalogi --- Behaviourisme. Conditionering. Gedragsbeinvloeding. Leertheorieen. Social lea--(sociologische scholen) --- Abstracts --- Psychological aspects --- Abstracts. --- Bibliography. --- -General ecology. Biocoenology. Hydrobiology. Biogeography--Bibliografieën. Catalogi --- 316.275 Behaviourisme. Conditionering. Gedragsbeinvloeding. Leertheorieen. Social lea--(sociologische scholen) --- 3 <01> Sociale wetenschappen: sociologie, politiek, economie, recht, onderwijs--Bibliografieën. Catalogi --- 574 <01> General ecology. Biocoenology. Hydrobiology. Biogeography--Bibliografieën. Catalogi --- -Environmental Impact --- Cognitive ergonomics --- Behavior --- Environment --- Bibliography
Choose an application
De startcompetenties van beginnende leraren vragen om een grondige reflectie over de eigen keuzes met betrekking tot processen, variabelen en actoren die het succes van onderwijs beïnvloeden.'Wat werkt in het onderwijs?' is een complexe vraag, en leerkrachten moeten hun eigen opvattingen en verwachtingen kritisch bekijken om tot een antwoord te komen. Hoe staan ze bijvoorbeeld tegenover hun lesdoelen, leerstof, werkvormen, beschikbare media en evaluatievormen? En vooral: hoe houden ze bij hun keuzes rekening met de kenmerken van hun leerlingen? De rode draad van dit handboek is diversiteit. Meertaligheid, inclusief onderwijs, sociaal-economische verschillen, gender en andere kenmerken stellen beginnende leerkrachten namelijk voor lastige uitdagingen.Dit handboek is bedoeld als een inspiratiebron die leerkrachten helpt om keuzes te maken en die vervolgens - samen met het schoolteam - uit te testen in de eigen klaspraktijk.Bron: https://www.lannoo.be/nl/krachtige-leeromgevingen-0
454.23 --- Onderwijskund, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Onderwijskunde, Geintegreerd onderwijs, Intercultureel onderwijs --- Didactische principes --- Geïntegreerd onderwijs ; Vlaanderen --- diversiteit --- Onderwijskunde --- Diversiteit --- Leeromgeving --- Leerprocessen --- Lesgeven --- Leertheorieën --- Curriculumontwikkeling --- Leerdoelen --- Inclusief onderwijs --- Digitale leermiddelen --- Evaluatie --- Intercultureel onderwijs --- meertaligheid --- inclusief onderwijs --- 370 --- Teacher education. Teacher's profession --- School management --- Didactic strategies --- didactiek --- gender --- 371 --- onderwijstechnologie --- armoede --- 370.02 --- onderwijskunde --- krachtige leeromgeving --- Multiculturalism --- Children with social disabilities --- Meertaligheid --- Leerproces --- Leertheorie --- Leerdoel --- Internationalisering --- Inclusie --- Maatwerk --- werkvormen en leeractiviteiten --- leeromgevingen --- leren --- instructie --- curriculum --- interculturaliteit --- multiculturaliteit --- geïntegreerd onderwijs --- 371.014 --- 371.014 Onderwijspolitiek --- Onderwijspolitiek
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|