Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Communiceren geeft heldere inzichten in algemene communicatievaardigheden. Alle basisvaardigheden komen in het boek aan bod, zoals goede vragen stellen, non-verbaal communiceren, overtuigen en omgaan met conflicten.https://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-10150_Communiceren-4e-druk-incl-TrainTool#omschrijvinghttps://www.boomhogeronderwijs.nl/product/100-10150_Communiceren-4e-druk-incl-TrainTool#omschrijving
Communicatie --- Contact --- Gesprekstechniek --- Non-verbale communicatie --- Conflicthantering --- Werk --- Privéleven --- Communicatie. --- Communiceren. --- Netwerken.
Choose an application
Inspelen! Improviserend communiceren leert u improviseren in de communicatie met anderen. In feite komt dat neer op onvoorbereid tegelijkertijd denken en doen. Dat klinkt misschien spannend, maar als u op uzelf durft te vertrouwen en uzelf niet blokkeert, levert improviseren veel voordelen op. U kunt flexibeler omgaan met onverwachte situaties, communiceert op een positieve manier, de samenwerking met anderen verbetert en u gaat creatiever te werk. Het boek bevat diverse oefeningen die u leren beter te improviseren en tips die u direct in de praktijk kunt toepassen.
Zakelijke communicatie --- Communicatie --- Sociale vaardigheden --- Communicatieve vaardigheden --- Communicatie. --- Improvisatie. --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Communiceren --- #KVHA:Improviseren --- Nederlands --- communicatie --- Communiceren --- Improviseren --- 803.93 -06 --- 803.93 -06 Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Nederlands: taalzuiverheid; taalbeheersing --- Mass communications --- improvisatie --- interactie --- creativiteit --- creatief taalgebruik --- Schrijven --- Tekst --- 499.4 --- mondelinge communicatie --- mondelinge communicatie, discussiëren, gespreks- en interviewtechnieken, spreken in het openbaar, vergadertechnieken
Choose an application
Psychoanalyse is een westerse uitvinding. Haar kijk op onbewuste psychische processen is ingebed in de cultuur die haar heeft voortgebracht. Ook in de actuele diversiteit van haar therapeutische toepassingsvormen kan ze haar cultuurbepaaldheid niet loochenen. Anderzijds leven we in een klimaat van transculturalisme, dat van ons verwacht dat we met cultureel-anderen in interactie gaan en daarbij de cultuurverschillen overstijgen zonder hun bestaan te negeren. Is er in dit transculturalisme plaats voor de psychoanalyse? Is een transculturele psychoanalyse mogelijk? Kan de psychoanalyse juist dankzij het transculturalisme haar aanspraken op universaliteit verzilveren of dwingt het transculturalisme haar er integendeel toe deze aanspraken in bescheidenheid op te bergen? In ieder geval gaat de psychoanalyse de uitdaging aan.Vlaamse en Nederlandse psychoanalytici en psychoanalytisch psychotherapeuten getuigen hier van de wijze waarop zij in contact proberen te komen met het psychisch lijden van cultureel-anderen. Met vele klinische voorbeelden uit de praktijk onderzoeken zij welke processen de aandacht opeisen als patiënt en therapeut een verschillende culturele achtergrond hebben. Zij laten zien hoe de psychoanalyse probeert verder te kijken dan haar westerse neus lang is
Psychoanalyse. --- culturele diversiteit --- dieptepsychologie --- Depth psychology --- Psychiatry [Transcultural ] --- Belgium --- Psychoanalyse --- Multiculturaliteit --- Cultuurverschillen --- Geestelijke gezondheidszorg --- Allochtonen --- Vluchtelingen --- Trauma --- Adoptie --- Opbouwwerk --- Speelpleinwerking --- psychiatrie --- psychoanalyse --- psychotherapie --- transcultureel communiceren --- Multiculturalisme --- Cultuurverschil --- Allochtoon --- Vluchteling --- Psychotrauma --- Autochtoon --- Persoon met een migratieachtergrond
Choose an application
Wie binnen een organisatie een verandering wil realiseren heeft daarbij altijd anderen nodig. In dit boek worden vijf krachten beschreven om een verandering te laten slagen: urgentie, ambitie, planning, interactie en leiderschap. Vanuit de visie dat weerstand erbij hoort, maar dat veel onnodige weerstand kan worden voorkomen. Uiteindelijk gaat het erom dat mensen zich aan de verandering verbinden. 'Hoe krijg je ze mee?' is gebaseerd op jarenlange praktijkervaring. Er staan talloze herkenbare praktijk voorbeelden, valkuilen en mogelijkheden in, die de lezer tot nadenken stemmen over zijn eigen rol als veranderaar. Inhoudsopgave : 1 Vijf krachten om te werken aan verbinding 2 Urgentie 3 Ambitie 4 Planning 5 Interactie 6 Leiderschap Toegift 1: Mythe en waarde van continu veranderen Toegift 2: 'The making of...'
Organizational change. --- Innovation. --- Organisatieleer. --- Veranderingsmanagement. --- Management --- Verandering --- Veranderingsmanagement --- Planning --- Leidinggeven --- 658 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 658 Zaakvoering, administrat --- Zaakvoering, administrat --- 658 Business management, administration. Commercial organization --- Business management, administration. Commercial organization --- Leiderschap
Choose an application
M. DahmenIn dit boek zet Ben Furman uiteen welke vaardigheden ouders en andere opvoeders nodig hebben om oplossingsgericht met kinderen te communiceren. Zijn methode is gebaseerd op de principes van Kids Skills. In vijf hoofdstukken worden vijf verschillende aspecten aangepakt: complimenteren en aanmoedigen; kinderen laten luisteren met behulp van de vijf-vinger-geheugen-regel; het versterken van samenwerking tussen volwassenen; omgaan met problemen en moeilijkheden; reageren op ongepast of onacceptabel gedrag van het kind. Aan het begin van elk hoofdstuk wordt een inleiding gegeven. Voor in het boek inhoudsopgave; achter in het boek is een samenvatting te vinden, alsmede een literatuuroverzicht en materiaaloverzicht. Kleurrijke lay-out met veel tekstkaders en enkele tekeningen.© NBD Biblion
Communicatie --- Opvoeding. --- Kinderen. --- Age group sociology --- ouders-kind relatie --- mondelinge communicatie --- kinderen --- Educational sciences --- persuasieve communicatie --- interpersonele communicatie --- pedagogiek --- Mass communications --- #KVHB:Opvoeding --- opvoeding --- zelfvertrouwen --- #KVHB:Gedragsstoornis --- 433 --- 467 --- Belonen --- Gedragsproblemen(Kinderen met gedragsproblemen, Gedragsstoornissen) --- Oplossingsgericht onderwijs --- Opvoeding en onderwijs --- Zelfvertrouwen --- motiveren --- oplossingsgericht --- 316.77 --- Kids' Skills --- Oplossingsgericht werken --- 499.4 --- Kinderen --- Motiveren --- Oplossingsgericht communiceren --- Opvoeden --- Ouders --- 65.012.4 --- Vaardigheden talenten communicatie communiceren --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Opvoeding in de praktijk --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Communicatieve vaardigheden --- Relatie ouder - kind --- Relatie leraar - leerling --- Opvoeding --- Onderwijs --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Feedback --- Luisteren --- Gesprekstechniek
Choose an application
Nieuwe producten zijn cruciaal om de wereldwijde concurrentie aan te gaan. Productinnovatie is een dynamisch proces van snel evoluerende technologieën, veeleisende gebruikers en scherpe concurrentie. Productontwikkeling en industrieel design vergen een multidisciplinaire en geïntegreerde aanpak. Creativiteit, samenwerking, planning en een hoog X-factor gehalte zijn de sleutels tot succes. Dit boek wil inspirerend zijn voor wie geen bijzondere achtergrond heeft in dit vakgebied maar er als manager, ondernemer, overheid of student mee geconfronteerd wordt. Verder wil het ook een aantal krachtige, praktijkgerichte inzichten en principes meegeven aan wie actief is in de productontwikkeling of aan wie hierin, na het lezen van dit boek, aspiraties heeft. Het verhaal is geïllustreerd met ruim zeventig voorbeelden van producten uit diverse sectoren, ontworpen door of voor Vlaamse bedrijven. Twaalf Vlaamse ondernemers getuigen over hun aanpak voor het managen van productontwikkeling en industrieel design - vanaf het bepalen van een strategie, het bedenken van nieuwe ideeën tot het conceptualiseren, uitwerken en implementeren ervan.
vormgeving --- ontwerptechnieken --- Product strategy --- industriële vormgeving --- productontwikkeling --- Productontwikkeling --- Design ; Vlaanderen --- 658.81.1 --- 658.84 --- 745.4 --- 658.8 --- ontwerpen --- productstrategie --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- Product management. Brand management --- Productstrategie --- productontwikkeling, productdesign --- marketing, verkoop, distributie --- Productontwikkeling. --- industrial design --- creativiteit
Choose an application
Hoe komt het dat jouw argumenten soms niet helpen om iemand anders te overtuigen? Waarom worden jouw goedbedoelde woorden weleens verkeerd opgevat? Of bedoel je eigenlijk iets anders te zeggen dan wat je feitelijk zegt?Vanuit de neurowetenschappen en psychologie zijn vele onderzoeken gedaan om beter te begrijpen waarom sommige boodschappen werken en andere totaal niet. Wat dat allemaal heeft opgeleverd, vind je op vlotte en heldere wijze beschreven in het boek 'Stop met communiceren!'. Je maakt kennis met vier menstypen waarin we ons gedrag en dat van anderen kunnen herkennen. En je leert triggers ontwikkelen waarmee je iets van anderen gedaan kan krijgen. Lees dit boek als:- je geïnteresseerd bent in hoe mensen zich gedragen.- je de effectiviteit van je communicatie wil verhogen.- je je afvraagt wat Project X Haren, Geert Wilders en brieven over belastingen met elkaar te maken hebben. Bron : http://www.adformatie.nl
Communicatie. --- Gedrag. --- Mass communications --- communicatiepsychologie --- communicatie --- Social psychology --- PXL-Social Work 2014 --- Gedrag --- Communicatie --- Communicatiepsychologie --- Psychologie --- Neurologie --- 305.8 --- gesprek --- Monograph --- 695 Communicatie --- #KVHA:Taalkunde --- 65.012.4 --- #KVHA:Communicatie --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren --- 007 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Man --- Verpleegkunde --- Volwassene
Choose an application
Hoewel veel bedrijven aantrekkelijke vacatures voor technisch geschoolden hebben, vinden zij vaak niet dé werknemer die ze in gedachten hadden. Kandidaten moeten namelijk niet alleen een grote vakinhoudelijke bagage bezitten, maar ze moeten zich ook nog kunnen herkennen in 'volgend profiel: intelligent, creatief, oplossingsgericht, aanpakker, doorzetter en vooral communicatief sterk'. Uiteraard moet een kandidaat goed zijn in zijn vak, maar hij kan zich vooral onderscheiden door over uitstekende communicatieve vaardigheden te beschikken. 'Communiceren en techniek' wil technisch geschoolden hierbij helpen. Dit handboek behandelt vormen van communicatie die zowel in de professionele als academische wereld voorkomen: - inleidende hoofdstukken: structureren, formuleren en vormgeven; - Rapporteren: met extra aandacht voor de verschillende soorten publicaties; - Digitaal communiceren: websites en e-mails; - Instructies geven: multimedia learning en information design, met softwarehandelingen als voorbeeld; - Mondeling presenteren: met extra aandacht voor het ontwerpen van PowerPointdia's; - bijlagen over spelling, taalzorgproblemen en refereren aan bronnen. De derde herziene druk van 'Communiceren en techniek' richt zich in de eerste plaats tot ingenieurs en andere technisch geschoolden, maar is ook bestemd voor iedereen die meer wil weten over communicatieve vaardigheden. Daarom kan het boek in elke opleiding hoger onderwijs gebruikt worden, maar ook tijdens trainingen of in de beroepspraktijk.
Communicatie van technische informatie --- Communication de l'information technique --- Communication of technical information --- #KVHA:Rapporteren --- #KVHA:Taalkunde; Nederlands --- #KVHA:Technische communicatie; Nederlands --- #KVHA:Technische vertaling --- 001.81 --- communicatie --- formuleren --- presentaties --- rapporteren --- 316.5 )* COMMUNICATIE --- digitaal communiceren --- instructies geven --- presenteren --- techniek --- 316.77 --- Communicatie over techniek --- techniek van de wetenschappelijke arbeid --- Communication --- Handbooks, manuals, etc. --- 005.57
Choose an application
Dit boek beschrijft het brede scala van eHealth mogelijkheden in de gehele gezondheidszorg. Vanuit alle zorgsectoren wordt in beeld gebracht wat eHealth is en welke invloed dit heeft op de gezondheidszorg, de patiënt, de zorgverlener en de zorgorganisatie. Implementatie consequenties staan beschreven evenals tips voor starters. Het boek verbindt kennis over eHealth, empowerment en duurzame gezondheidszorg. Naast theoretische kennis bevat het praktijkvoorbeelden. Een boek voor iedereen die meer wil weten over eHealth of er mee wil starten. Het boek biedt offline kennis, in combinatie met online kennis: op www.duurzamegezondheidszorg.nl zijn een forum en kennissite te vinden voor wie meer wil weten over eHealth. 'Dit boek laat duidelijk zien welke ongekende mogelijkheden en verbeteringen in de zorg we kunnen realiseren door de inzet van eHealth.' Jan Jonker, directeur Health Valley. 'De komende 5 jaar zal in het teken staan van het zoeken naar de balans tussen eHealth als tool en doel. Dit boek helpt daar zonder meer bij.' Lucien Engelen, directeur Radboud REshape & Innovation Center.
Hygiene. Public health. Protection --- digitalisering --- e-health --- gezondheidszorg --- Gezondheidszorg --- Technologie --- Informatica --- Online hulpverlening --- E-health --- Empowerment --- Duurzaamheid --- Domotica --- ICT --- Gezondheidszorg. --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren agile agility --- hulpverlening --- online hulpverlening --- 601.5 --- empowerment --- internet --- Gezondheidszorg (gezondheidsbeleid) --- 614 --- Duurzame gezondheidszorg --- Internet --- ehealth --- Communicatie --- Organisatie van de gezondheidszorg --- Geestelijke gezondheidszorg --- Maatschappij --- Onlinehulpverlening --- ICT ; gezondheidszorg
Choose an application
Dit boek geeft je een rondleiding in je eigen denken en helpt je om je eigen creativiteit en die van je organisatie te ontdekken en ontwikkelen.
Creativiteit. --- creativiteit --- inspiratie --- creatief denken --- Creativiteit --- Creativiteit in organisaties --- 415.4 --- 159.954 --- Denken --- management --- Creatief denken --- Management : creativiteit --- Innovatie --- 366.4 --- 65.012.4 --- Inspiratie --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren creatief --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Creatieve therapie --- Organisatie --- Psychologie --- Brainstorming --- Organisatieleer --- Musiceren --- Man --- Volwassene
Listing 1 - 10 of 27 | << page >> |
Sort by
|