Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Heeft het apart organiseren van levensbeschouwelijke vakken in het leerplichtonderwijs nog een toekomst in de seculiere en diverse samenleving van vandaag? Patrick Loobuyck vindt van niet. Voor hem mag dit reliek van het Schoolpact (1958) dringend geactualiseerd worden. Ons onderwijs heeft op het vlak van levensbeschouwing nieuwe doelen en dus zijn nieuwe middelen nodig, vindt Loobuyck. Zijn pleidooi voor de invoering van LEF, een algemeen vormend vak Levensbeschouwing, Ethiek & burgerzin en Filosofie voor alle leerlingen in alle scholen van het leerplichtonderwijs, is resoluut en volhardend maar onderbouwd. Al zijn velen het om diverse redenen niet met hem eens. In het boek ‘Levensbeschouwelijke vakken. Nieuwe doelen, nieuwe middelen?' schetsen we de historiek van de huidige organisatie van de levensbeschouwelijke vakken en de actuele spanningsvelden. We laten een aantal belanghebbende actoren uit het onderwijs en enkele andere krachtige stemmen aan het woord over levensbeschouwelijk onderwijs en de visie van Patrick Loobuyck. Met verrassend resultaat. Dit boek biedt nieuwe inzichten, originele invalshoeken en mogelijk zelfs ingrediënten om de huidige regelgeving op losse schroeven te zetten. Met bijdragen van Eric Corijn, De Vlaamse Scholierenkoepel, Ann Dejaeghere, Lore Deweerdt, Sven Gellens, Patrick Loobuyck, Bruno Vanobbergen en An Verlinden.
Research on teaching --- onderwijs --- levensbeschouwing --- Onderwijs --- Godsdienst --- Leerinhoud --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- Ethiek --- Opvoeden tot burgerzin --- Filosofie --- Levensbeschouwelijke vorming --- 000.0
Choose an application
consumentenmarketing --- Marketing --- marketing --- 658.8 --- 000.1 --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Algemene werken --- Marketing. --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Consumer satisfaction --- Customer satisfaction --- Satisfaction --- Brand loyalty --- Customer loyalty --- Marketing management --- Business logistics --- Management
Choose an application
Marketing --- 658.8 --- Consumer goods --- Domestic marketing --- Retail marketing --- Retail trade --- Industrial management --- Aftermarkets --- Selling --- 658.8 Marketing. Sales. Selling. Distribution --- Marketing. Sales. Selling. Distribution --- 000.1 --- Algemene werken --- marketing --- Consumentengedrag. --- Logistiek management. --- Marketing. --- Prijsbeleid. --- Productbeleid. --- Public relations.
Choose an application
In het Vlaamse hoger onderwijs worden jaarlijks miljoenen studievoortgangsbeslissingen genomen. Deze beslissingen kunnen onderworpen worden aan de toets van de Raad voor betwistingen inzake studievoortgangsbeslissingen. Uit meer dan 900 interessante uitspraken van deze Raad destilleert het boek Studievoortgangsbeslissingen in het hoger onderwijs. Van vrijstelling tot bindende voorwaarde de essentiële rechtsregels die vandaag van toepassing zijn op hoger onderwijsinstellingen én hun werknemers. Zoals daar zijn: het samenstellen van individuele jaarprogramma's en het toekennen van vrijstellingen, het afnemen en beoordelen van examens, het organiseren, begeleiden en beoordelen van stages en eindwerken, het vaststellen en sanctioneren van examenfraude, studievoortgangsbeslissingen die voortvloeien uit het studeren in het buitenland, het delibereren van studenten en het toekennen van diploma's, studievoortgangsbewakingsmaatregelen in het Vlaamse hoger onderwijs. Deze regels worden op een toegankelijke wijze geïllustreerd, zodat niet enkel juristen maar ook niet-juristen op basis van de geschetste regels zich een duidelijk beeld kunnen vormen van het toepasselijke recht. Het boek volgt daarbij de structuur van het academiejaar. (https://www.politeia.be/nl/publicaties/75978-studievoortgangsbeslissingen+in+het+hoger+onderwijs)
hoger onderwijs --- examens --- Administrative law --- Administratief recht --- PXL-Central Office 2018 --- studieloopbaan --- competenties --- wetgeving --- essentiële rechtsregels --- hogeronderwijsinstellingen --- Onderwijsrecht --- Hoger onderwijs --- studieresultaten --- onderwijsrecht --- PXL-Central Office 2020 --- 000.0 --- Higher education --- Flanders
Choose an application
Ondernemersvaardigheden worden vandaag erkend als essentieel voor toekomstige professionals. Jongeren moeten worden voorbereid op ondernemen, als zelfstandige of werknemer. Tegelijkertijd zien we dat scholen diverser worden, net zoals de arbeidsmarkt en de maatschappij in het algemeen. Er is echter een gemis aan methodes om te werken rond ondernemerschap én jongeren én diversiteit.Hierbij wil project #SheDIDIT helpen. #SheDIDIT is een uniek platform voor vrouwelijk ondernemend talent over etnisch-culturele achtergronden heen. Het zet vrouwen met een migratieachtergrond in de kijker en ondersteunt hen in het realiseren van hun dromen.Na twee jaar #SheDIDIT kwam de vraag om de ervaringen over het stimuleren van divers ondernemerschap te delen. #SheDIDIT wil het beeld van ?de ondernemer? bijstellen en zoveel mogelijk verhalen van ondernemers met diverse roots delen, en hun dromen helpen waarmaken.Dit boek is bedoeld voor ieder die met jongeren ? zowel meisjes als jongens ? aan diversiteit en ondernemerschap wil werken, zowel binnen een pedagogisch schoolproject als daarbuiten. Het biedt tips en oefeningen, talloze verhalen en getuigenissen van diverse ondernemers en een tool om met jongeren stap voor stap een ondernemend traject te doorlopen.https://politeia.be/nl/publicaties/238117-shedidit
Ondernemen --- Ondernemerschap --- Diversiteit --- Jongeren --- Zelfstandigen --- Migratie --- Migratieachtergrond --- Succesverhalen --- Vrouwen --- Jongere --- Zelfstandige --- Succesverhaal --- Vrouw --- Media --- Maatschappij --- Politiek --- Inclusie --- Maatwerk --- Film --- Kunst --- Poëzie --- Entrepreneurship --- Ondernemingen --- Ondernemen ; België --- Ondernemen en vrouwen --- 000.0 --- Ondernemen.
Choose an application
Environmental protection. Environmental technology --- milieu --- milieuvervuiling --- 000.1 --- 628 --- 504.05 --- 504.06 --- Algemene werken --- Milieubescherming. Milieutechnologie --- Unfavourable influences of human activities on the environment. Ecotoxicology --- Protection of the environment. Management of environmental quality --- Human ecology. --- Pollution. --- Environmental protection. --- Environmental Sciences and Forestry. Environmental Management --- Environmental Management (General) --- Environmental Management (General). --- 504.05 Unfavourable influences of human activities on the environment. Ecotoxicology
Choose an application
Deze inleiding tot de filosofie gaat uit van de stelling van de Italiaanse filosoof Antonio Gramsci dat "iedereen filosoof kan zijn". In tegenstelling tot andere vaardigheden en wetenschappen is er geen speciale aanleg vereist om aan filosofie te doen. Iedereen stelt wel eens de kernvragen van de westerse wijsbegeerte naar de oorsprong van wereld en mens, de zin van het bestaan en het onderscheid tussen goed en kwaad.In deze publicatie worden die algemeen-menselijke vragen systematisch behandeld. Aan de hand van de ontwikkeling van het westerse denken sinds de Grieken schetst de auteur telkens welk probleem de filosofen of filosofische scholen bestudeerden.Vervolgens geeft hij beknopt weer hoe ze dachten een oplossing voor dit probleem te vinden. Tenslotte toont hij ook aan dat iedere nieuwe oplossing aanleiding heeft gegeven tot een nieuw probleem. Vaktermen en filosofisch jargon worden in deze publicatie zoveel mogelijk vermeden, of zo nodig uitgelegd waar ze onvermijdelijk tot een beter inzicht in de oplossingen kunnen leiden. Het gaat hier dus niet om een encyclopedisch overzicht van alle filosofische stromingen, zoals men dit kan terugvinden in een filosofisch woordenboek, maar om een fascinerend en samenhangend verhaal van meer dan 2500 jaar denken, waarbij de lezer tot de vaststelling komt dat hij of zij aan het voorlopige eindpunt van deze traditie is aangekomen en nu zelf, als 'filosoof, een bijdrage kan leveren.
Filosofie. --- Filosofie --- Geschiedenis. --- filosofie --- History of philosophy --- Philosophy --- History --- #GGSB: Filosofie --- 1 --- 000.1 --- 19 --- Algemene werken --- Geschiedenis van de filosofie --- #A9801W --- 100 )* FILOSOFIE --- C3 --- 150 --- filosofie (gez) --- 110 --- 1:93 --- filosofiegeschiedenis --- #gsdbf --- #KVHB:Filosofie --- Kunst en cultuur --- Geschiedenis van de wijsbegeerte --- Inleidingen --- Oudheid --- China --- Romeinse Rijk --- Hellenisme --- Griekenland --- Hellas --- Film --- Literatuur --- Muziek --- Schilderkunst --- Tekenkunst --- Vlaanderen --- Vlaams --- Emigratie --- Vrouw
Choose an application
1. Sociologie, een eerste kennismaking 2. Ontstaan van het georganiseerd samenleven: opbouw, inhoud en vorm 3. Socialisatie 4. Sociale controle en deviantie 5. Vormen van samenleven 6. Sociale stratificatie 7. Religie en zingeving 8. Sociologie als wetenschap 9. De sociologische benaderingswijzen
316 --- Godsdiensten --- Organisatie --- Samenleving --- Sociologie --- Theorieën --- 316 Sociologie --(algemeen) --- Sociologie --(algemeen) --- Sociologie ; inleidingen - hand- en leerboeken --- Sociology --- sociologie --- 303.4 --- Samenleven --- Cultuur --- 000.1 --- 301 --- Emoties (Gevoelens) --- Gedrag --- Gezin --- sociale psychologie --- Godsdienst --- gezinssociologie --- Sociale psychologie --- Socialisatie --- Algemene werken --- (zie ook: sociologie) --- Sociologie.
Choose an application
Herkent u volgende problemen ? - Bezoekers blijven over het gras wandelen, ondanks de bordjes. - Amper enkele weken na uw zwerfvuilcampagne liggen er opnieuw overal blikjes. - Acties via Twitter en Facebook halen niets uit: jongeren vinden hun weg naar de culturele activiteiten in de gemeente maar niet. - U promoot steevast het gebruik van de fiets en het openbaar vervoer, maar dit lijkt het autogebruik maar niet te doen afnemen. - De vernieuwde procedure maakt geen verschil: erg weinig ouderen schrijven in op onze maaltijden aan huis. Ondanks talrijke sensibiliserings- en communicatiecampagnes blijven mensen steeds weer het 'foute' gedrag stellen. Want tussen weten en doen gaapt een kloof van verleidingen en gewoontes. De publicatie 'Effectief gedrag veranderen met het 7E-model' leert u precies hoe u dit probleem kan aanpakken. Dankzij een doordacht beleid gebaseerd op nudging en keuzeoptimalisatie en gerichte communicatie op maat kan u uw doelgroep op subtiele wijze de goede richting uitduwen zodat hun gedrag blijvend verandert. Het 7E-model is een duidelijk en praktisch werkinstrument om beleid en communicatie te realiseren met blijvende impact. Vlaams Minister-President Geert Bourgeois, Beleidsnota 2014-2019: Het 7E-model heeft zijn deugdelijkheid bewezen. We stimuleren het gebruik ervan door vorming en netwerking.Bron : http://www.politeia.be
gedragsverandering --- human behavior --- marketing --- Mass communications --- Social psychology --- Zelfkennis --- Gedragspsychologie --- Change talenten motivatie motiveren beloning belonen gedrag samenwerken veerkracht --- communicatie 340.132.2 --- #SBIB:309H2812 --- sociale marketing --- Marketing, consumentengedrag, consumentisme --- Voorlichting --- Gedrag --- Gedragsverandering --- Overheidsvoorlichting --- Verandering --- Beïnvloeding --- Organisatieveranderingen --- communicatie --- sociaal gedrag --- 007 --- 301.15 --- Communicatie --- Consumentengedrag --- Marketing --- Sociaal gedrag --- Organisatieverandering --- Communicatietheorie --- 000.0 --- 458.1 --- Communication (gestion) Communicatie (beheer) --- Plan de communication Communicatieplan --- Communication externe Externe communicatie --- Modèles Modellen --- Marketing Marketing
Choose an application
Inleiding tot computers in het algemeen en tot microprocessors in het bijzonder, waarvoor enige basiskennis elektriciteit en elektronica verondersteld wordt.
Computer science --- Computers --- Ordinateurs --- 681.3*B6 --- #WBIB:dd.Ir. E. De Hert --- 681.3*B7 --- 000.1 --- 681.35 --- computer --- microprocessor --- Logic design (Hardware) --- Integrated circuits (Hardware) --- Algemene werken --- Computerarchitectuur. Operating systems --- (zie ook: chip) --- Digitale computers --- Schakeltechnieken --- Computerelektronica --- Microprocessors --- Computers. --- Digitale technieken. --- Programmeren (computers) --- Digitale computers. --- Schakeltechnieken. --- Computerelektronica. --- Microprocessors. --- Programmeren (computers). --- 681.3*B7 Integrated circuits (Hardware) --- 681.3*B6 Logic design (Hardware) --- microprocessoren --- constructie (informatica) --- Computer architecture. Operating systems
Listing 1 - 10 of 17 | << page >> |
Sort by
|